AndroidHealthClinic

'Bush dreigde landen als ze oorlog Irak niet steunden'

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
MADRID - De Amerikaanse president George Bush heeft landen die in de Verenigde Naties de oorlog in Irak niet steunden gedreigd met vergeldingsmaatregelen. Dat blijkt uit de transcriptie van een gesprek van Bush met de voormalige Spaanse premier José Maria Aznar, die de krant El Pais woensdag publiceerde.

[foto]http://www.nu.nl/img.db/1246157+s(120!x120!)[/foto]Het gesprek tussen Bush en Aznar vond in februari 2003 plaats, een maand voordat Amerikaanse troepen Irak binnenvielen. Bush zei op zijn ranch in Texas tegen Aznar dat landen als Angola, Mexico, Chili en Kameroen moeten weten dat de veiligheid van de Verenigde Staten op het spel stond. Bush zei dat Angola zijn financiële steun zou verliezen en dat een voor Chili gunstig handelsverdrag zou worden belemmerd als ze de invasie niet steunden.

Resolutie

Washington lobbyde destijds in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties voor een resolutie die de weg moest vrijmaken voor militaire actie.

Volgens El Pais zei Bush toen tegen Aznar dat de VS sowieso Irak zouden binnenvallen, ook als de VN de resolutie niet zou goedkeuren.

Bron

''Bush zei dat Angola zijn financiële steun zou verliezen en dat een voor Chili gunstig handelsverdrag zou worden belemmerd als ze de invasie niet steunden.''

Onderdrukken dus.

hoogste tijd dat bush oprot

DUHHHHHHHHH, natuurlijk werkt het zo

BB is een vies wereldje zeggen ze toch altijd.... politiek is nog veeeeeeeeeeel erger.

Waarom zijn we in ****ín' irak en afganistan....niet voor osama....maar voor the black gold e.d. voor geld moet alle wijken helaas.

Dus van een beetje dreigen worden ze niet warm of koud

wel slap dat hij begint te dreigen met financiële dingen.

heeft hij vast van zijn vrouw overgenomen.

ten eerste is de oorlog niet alleen voor het zwartegoud en dat weet iedereen.de moslimwereld kan een groot gevaar worden voor derest van de wereld en vooral de westerse wereld als er niks aan gedaan word.ik vind ook dat landen als mexico en de landen die om amerika liggen hun moeten steunen.amerika steunt hun dus hun amerika ook.groot gelijk die bush.ik mag die kerel wel.

ten eerste is de oorlog niet alleen voor het zwartegoud en dat weet iedereen.de moslimwereld kan een groot gevaar worden voor derest van de wereld en vooral de westerse wereld als er niks aan gedaan word.ik vind ook dat landen als mexico en de landen die om amerika liggen hun moeten steunen.amerika steunt hun dus hun amerika ook.groot gelijk die bush.ik mag die kerel wel.

:roflol:

sinds waneer is er een nieuwsfeed ? ik dacht dat er eerst berichten gepost werden door forumleden.

Dan vraag ik me af hoeveel macht mexico, chilli, etc heeft.

"Okee" :haha:
Bush mag nou inderdaad een keertje oprotten. Hij gaat de geschiedenis in als Amerika's slechtste en oorlogzuchtigste president ooit.

tja geld en macht doen vreemde dingen met mensen.

die foto van bush trouwens:roflol:

idd, lijkt wel een mongooltje dat straf krijgt van zijn vader omdat hij alles onder kwijlt.

sinds waneer is er een nieuwsfeed ? ik dacht dat er eerst berichten gepost werden door forumleden.

Zat je hieronder ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Of liep dit fout af ???

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ontopic: Dat Bush een grote crimineel is weten we toch al jaren en ook hier kijk ik niet van op......

Terug
Naar boven