MuscleMeat

Cacao

Bezoekers in dit topic

byou1988

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
745
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Waar nemen jullie je cacao mee in?
Het leek me ideaal om door de kwark/shake/rijstepap te gooien maar ik las ergens dat het met zuivel geen of veel minder nut heeft oid...

(Voor de mensen die de voordelen van cacao nog niet weten, zie hier enkele: http://www.ergogenics.org/557.html )
 
Wat is je bron waaruit zou blijken dat cacao minder effectief is i.c.m. zuivelproducten? Kan me dit namelijk moeilijk voorstellen.
Cacao bevat oa. ponyfenolen die betrokken zijn bij verschillende lichaamsprocessen, zo helpt het oa. de cortisollevels te verlagen.
Zelf neem ik ook af en toe cacao door mijn whey vanille shake gemixt met water. Is op zich best te drinken Kan alleen niet goed aangeven of ik er echt positiefe effecten van merk. Maar baat het niet dan schaadt niet:p
 
Wat is je bron waaruit zou blijken dat cacao minder effectief is i.c.m. zuivelproducten? Kan me dit namelijk moeilijk voorstellen.
Cacao bevat oa. ponyfenolen die betrokken zijn bij verschillende lichaamsprocessen, zo helpt het oa. de cortisollevels te verlagen.
Zelf neem ik ook af en toe cacao door mijn whey vanille shake gemixt met water. Is op zich best te drinken Kan alleen niet goed aangeven of ik er echt positiefe effecten van merk. Maar baat het niet dan schaadt niet:p


Uiteindelijk bleek dat melk drinken terwijl men zwarte chocolade eet of melk toevoegen bij de bereiding van melkchocolade de werking afremt van de flavonoïden die in zwarte chocolade zitten. Dit effect van melk is wellicht te wijten aan reacties tussen de antioxiderende stoffen en de melkeiwitten.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Uiteindelijk bleek dat melk drinken terwijl men zwarte chocolade eet of melk toevoegen bij de bereiding van melkchocolade de werking afremt van de flavonoïden die in zwarte chocolade zitten. Dit effect van melk is wellicht te wijten aan reacties tussen de antioxiderende stoffen en de melkeiwitten.

[Link niet meer beschikbaar]
Erg jammer, dus heeft het uberhaupt weinig zin om het met whey in te nemen omdat melkeiwitten oa. uit whey bestaan.
Conclusie: pure chocolade eten of cacao mixen met water (+suiker).
Merk jij persoonlijk positieve effecten van de inname van cacao op je trainingsresultaten, zo ja, welke dosis neem je?
 
Ben sowieso een cacao Junk :cool:

- havermout, choco whey + cacao.
- Shake (melk/kwark/whey) + cacao. (jammer dat het in deze maal niet werkzaam is)
 
Ik neem mijn cacao gewoon in met zuivel (melk, maar soms ook met de kwark)... ik vind het gewoon lekker.
 
Back
Naar boven