AndroidHealthClinic

Cafeïne verslaving

Kijk je kunt wel caffeine nemen maar neem dan niet teveel

Stap 2: Drink groene thee

In groene thee zit ook een middel dat lijkt op cafeïne, maar in een veel mindere mate. Je kunt er niet aan verslaafd raken. Het kan je helpen om de ‘wazigheid’ in je hoofd te verminderen. Groene thee is bovendien erg gezond.

Dit klopt niet, de stof in groene thee bevat niet een stof die lijkt op caffeine. Het is gewoon caffeine alleen bevat thee minder caffeine dan koffie.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 17:40 ----------

Ontwennen is altijd goed. Een paar weken stoppen met koffie of energy drinks als je merkt dat je steeds meer moet hebben of dat je in de ochtend als een zombie naar de koffie loopt om wakker te kunnen worden.

Maar afkicken en verslaafd zijn grote woorden.

Heb als ik geen koffie drink een paar dagen hoofdpijn en ben wat duf....geen caffeine geeft me niet de cravings die ik had bij niet meer roken of helemaal geen blowtje of geen alcohol meer. Verslaafd is een woord wat zo makkelijk gebruikt wordt door mensen die totaal niet weten wat verslaafd zijn is.

Gebruik het met mate ;) Zelf zie ik cafeïne meer als supplement...

Ik drink alle dagen koffie maar met mate.

Probeer maximum 4 tassen te drinken. Ik drink gewoon heel graag Espresso.

Ik denk dat ik makkelijk zonder kan maar zie geen reden om het niet te drinken gezien ik geen nadelen en het max 4 tassen zijn op hele dag.

Drink regelmatig al eens een redbull of iets van ander merk en dan laat ik de koffie weg.

Trouwens een Redbull heeft evenveel caffeïne als een tas koffie.

Laatst bewerkt:
Ik drink alle dagen koofie maar met mate.

Probeer maximum 4 tassen te drinken. Ik drink gewoon heel graag Espresso.

Ik denk dat ik makkelijk zonder kan maar zie geen reden om het niet te drinken gezien ik geen nadelen en het max 4 tassen zijn op hele dag.

Drink regelmatig al eens een redbull of iets van ander merk en dan laat ik de koffie weg.

Trouwens een Redbull heeft evenveel caffeïne als een tas koffie.

je tanden rotten er alleen van uit je bek door de suiker en daar heb je met koffie weer minder last van.

Ik heb in mijn puberteit een hele tijd 6-8 blikjes energydrink per dag gedronken, toen ik daarmee stopte heb ik 3 dagen ziek op bed gelegen met serieuze hartkloppingen en gigantische vermoeidheid, niet echt gezond. Vorig jaar had ik weer een verslaving aan cafeïne, ik had elke werkdag 2 capsules cafeïne gebruikt in de cut en erna kon ik niet meer stoppen omdat ik dan echt in slaap viel. In de vakantie ben ik toen gaan 'afkicken' en nu ik weer zonder kan voel ik me heel veel beter. Ik drink overigens nog wel 4 koppen automaatkoffie per dag :o

een ochtend zonder koffie bezorgt mij hoofdpijn en ook ben ik gedurende dag snel geirriteerd.

Ik drink heel af en toe nog welleens energy, maar slechts de light variant en op momenten dat ik extreem gaar ben.

Cafeine is slecht, maar speed of coke zijn nog veeeeele malen slechter :)

Bijlagen

Ikzelf had ook een hele erge verslaving hieraan. Dronk een treetje goldenpower weg binnen 5 dagen. Kreeg op een gegeven moment van de doctor te horen dat als ik er niet mee zou stoppen ik hartproblemen zou gaan krijgen. Dag erna heel erg vermoeid, slaperig en agressief. Wat mij toen enorm heeft geholpen is crystal clear te drinken en coca cola zero. Dat compenseerde het gemis aan zoetigheid ontzettend. Was er na een aantal dagen weer goed aan. Merk nu ook dat me tanden/tandvlees er zeer op vooruit zijn gegaan en me slaapritme een enorme boost heeft gekregen.

Hoop dat je daar wat aan hebt :D

Heb gvd net een nieuwe senseo sarista gekocht twv 250euro. Kon je dit topic niet eerder plaatsen?

Coffie vind ik niet tezuipe 4 keer gedronken in totaal, hoef nooit meer.

Waarom zo bang voor caffeine?

Het verkleint je kans op Parkinson's, hart ziektes, galstenen, verminderd hoofdpijn, verbeterd de gemoedstoestand en geestelijke capaciteiten.

Daarentegen vergroot het wel de kans op osteoporose (zwaar tillen heft dit weer op), het kan de slaap verstoren, je diabetes moeilijk te controleren maken en zorgen dat je moeilijk zwanger wordt.

Meer goed dan slecht dus.

Nuttig zelf geen cafeïnehoudende dranken. Ik vind Red Bull een chemisch luchtje hebben waardoor ik nooit heb geprobeerd.

ben aan het afbouwen

dronk er een jaartje geleden nog 6 per dag (ochtend 3, middag 3)
steeds per 2 maanden ofzo eentje minder per dag
vanaf vandaag 1 per dag, bij het opstaan
denk wel dat ik de kickstart ga missen als die ene ook nog afschaf

toen ik nog veel dronk tweakte ik wel een beetje rond 17u, redelijk opgejaagd gevoel, soms trillende handen
meestal ook wel een uurtje last van mn maag (kramperig, geirriteerd) tegen etenstijd en dat was niet van de honger

wil van de verslaving af en het enkel nog af en toe drinken
(kruiden) thee is een prima vervanging

Terug
Naar boven