AndroidHealthClinic

Shocking News Caissieres kunnen niet rekenen!

pat21

Lamme tak
Elite Member
Waardering
425
'Helft caissières kan niet rekenen'
Uitgegeven: 11 december 2009 12:22
Laatst gewijzigd: 11 december 2009 13:30
AMSTERDAM - De helft van de caissières lukt het niet om de geboortedatum van jonge klanten om te rekenen naar hun juiste leeftijd.

© Novum
Dat blijkt uit onderzoek dat het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft laten verrichten naar de effectiviteit van de nieuwe legitimatiemaatregel.
Sinds maart van dit jaar moet iedereen die jonger is dan 20 jaar zijn legitimatie tonen als hij alcohol of tabak koopt in de supermarkt. Als blijkt dat een klant jonger is dan 16 jaar, mag deze de genotsmiddelen niet aanschaffen.

Uit het onderzoek blijkt dat de kans dat jongeren onder de 16 zich moeten legitimeren, sterk is gestegen.
Inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit constateerden dat bij 85 procent van de jongeren die alcohol of tabak wilden kopen, de leeftijdsgrens goed werd nageleefd.
Mystery shopping
Het CBL heeft zelf onderzoek gedaan met zogeheten mystery shopping door 15-jarigen. Daaruit bleek dat de helft van de jongeren wordt gecontroleerd op hun leeftijd. Jongeren uit het westen van het land hebben meer kans om te worden gecontroleerd dan die in het noorden.
Verder ging in de helft van de gevallen de omrekening van de geboortedatum naar leeftijd fout. Het CBL gaat daarom volgend jaar 'fors inzetten' op de verbetering hiervan.
"Met een grootschalige campagne zullen de caissières getraind moeten worden zodat zij wanneer ze om een ID vragen ook de juiste leeftijd berekenen." Een 'rekenhulpmiddel' voor bij de kassa kan hierbij helpen, aldus het CBL.

Best triest... Een rekenhulpmiddel nodig hebben om uit te rekenen of iemand 16 jaar is. Of zou dit alleen voor de parttime huismoedertjes gelden? Je zou zeggen dat die zelf kindertjes hebben waardoor het makkelijker moet zijn om snel te rekenen/

Best triest... Een rekenhulpmiddel nodig hebben om uit te rekenen of iemand 16 jaar is. Of zou dit alleen voor de parttime huismoedertjes gelden? Je zou zeggen dat die zelf kindertjes hebben waardoor het makkelijker moet zijn om snel te rekenen/

Als je ziet wat voor hersenlozen er af en toe achter de kassa zitten... En denk dat het hier ook gaat om meisjes die zelf net pas 16 zijn, zoals bij mij het geval is.

Zelfde als dat je een paar sixpackies koopt, ze halen 1 sixpackie langs de scanner, per ongeluk wordt er 1 blikje gescanned, merken ze niet, en dan doen ze bijvoorbeeld 3 keer :roflol:

Ook al zo vaak gehad :D

Belachelijk!! Voor straf alle kassa's eruit en alles uit het hoofd!

ik ben geschokt:eek:

• Topic Starter Topic Starter
als je het zo bekijkt verdienen we eigenlijk niet anders dan vernietigd te worden door onze jihadistische medemens

Die zitten natuurlijk te masturberen onder werktijd.

goh.. wat een nieuws...
maak het vaak genoeg mee dat ze niet kunnen rekenen.

:roflol:, heb het zelf ook nooit gekund, is maar onlangs dat ik er achter gekomen ben dat je gewoon moet kijken naar de dag en maand en dat vergelijken met de huidige datum, als de huidige datum al over de geboortedatum is in het huidige jaar dan is die persoon al die leeftijd van het jaar - geboortejaar, anders dus niet.:rocknana:

Laatst bewerkt:
Caissières zijn vaak niet de slimste nee.

Ik ben net gevraagd voor legitimatie toen ik sigaretten wou kopen. Ik word over een maand 21... Die 16 jarige sl*t achter de balie geloofde niet dat ik bijna 5 jaar ouder dan haar was.
No shit dat die achterlijken met het inschattingsvermogen van een blinde zeekoe geen leeftijd kunnen berekenen.

Ik ben net gevraagd voor legitimatie toen ik sigaretten wou kopen. Ik word over een maand 21... Die 16 jarige sl*t achter de balie geloofde niet dat ik bijna 5 jaar ouder dan haar was.
No shit dat die achterlijken met het inschattingsvermogen van een blinde zeekoe geen leeftijd kunnen berekenen.

Je ziet er dus uit als een 15-jarige. Harder trainen. :D

Heb ook zoiets gehad met drank. Was aan het inslaan voor m'n verjaardag. Vraagt dat trutje m'n ID achter de kassa. Dus ik liet netjes m'n kaartje zien en vroeg of het goed was. Ja tis goed zegt ze. Ik zeg oke, maar ik haal het nou wel ergens anders:mad:

maakt mij verders nix uit.. als ze me maar geil aankijkt als ze me vraagt of ik nog een bonuskaart heb dan vind ik t best..

Indd, die 16 jarige sletjes zijn soms wel lekker hoor poehpoeh :D

Je ziet er dus uit als een 15-jarige. Harder trainen. :D

Hahaha busted :D

---------- Toegevoegd om 20:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Heb ook zoiets gehad met drank. Was aan het inslaan voor m'n verjaardag. Vraagt dat trutje m'n ID achter de kassa. Dus ik liet netjes m'n kaartje zien en vroeg of het goed was. Ja tis goed zegt ze. Ik zeg oke, maar ik haal het nou wel ergens anders:mad:

Tuurlijk jongen :roflol:

:roflol:, heb het zelf ook nooit gekund, is maar onlangs dat ik er achter gekomen ben dat je gewoon moet kijken naar de dag en maand en dat vergelijken met de huidige datum, als de huidige datum al over de geboortedatum is in het huidige jaar dan is die persoon al die leeftijd van het jaar - geboortejaar, anders dus niet.:rocknana:

Kan je het nog moeilijker uitleggen.

Elke r*tard kan toch aan de geboortedatum zien hoe oud iemand is.

kaars naar hun bek gooien!

Vrouwen zijn van nature al niet goed in hoofdrekenen en ruimtelijk denken, komt daarbij dat je in dit beroep ook onderaan de ladder staat, 1+1...

Terug
Naar boven