Fitness Seller

Calcium tekort

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
Eet eigenlijk helemaal geen zuivel meer omdat daar allergisch voor ben maar las afgelopen keer dat hierdoor snel een gebrek aan calcium kan ontstaan dus slik dus iedere dag nu cal+mag+zink een tablet maar zou dit wel goed zijn ? Voordat ik dadelijk weer ijzer of die zooi te kort kom ?

Heeft dus eigenlijk wel nut op zo supplement te slikken ? Of ja 2 A3 keer wel genoeg in de week om het nog beetje omhoog te houden ?

Thanks iig

*****UPDATE****

Nou ik gebruik dus nu al aantal weken Orthica Calcium Magnesium Zink, vanwege ik geen zuivel meer neem en hierdoor maar weinig calcium binnen krijg. Ik heb alleen et idee dat het gewoon totaal geen nut heeft of ik merk er iig niks van..? Internet staat dat het:
- Helpt tegen alle allergieën
- Houd je huid gezond en zorgt voor beter herstel (ook de zink tegen puistjes).
- Botten en zenuwen sterk en ga zo maar door...
Je zou ook zeggen als het zoveel goeds doet waarom je het niet zou nemen

Maar of dit nu echt serieus is? Ik merk er eigenlijk geen k*t verschil van misschien enkel wat ontspannender?... Ik vind et namelijk beetje onzin om die dingen te slikken terwijl et gewoon geen zak verschil uitmaakt.

Laatst bewerkt:
kheb ooit hier ergens gehoord dat je beter geen extra ijzer kan nemen omdat dit meestal al genoeg aangemaakt word. (zit ook in vlees etc). alleen bij vrouwen (menstruatie) zou een ijzer tekort kunnen voorkomen.

correct me if im wrong

Er zijn groentes zoals broccoli die rijk aan calcium zijn. Ook bepaalde noten.

Calcium supplement is ook goed. Ijzer tekort zou ik geen zorgen om maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat klopt maar ik bedoel meer omdat ik nu iedere dag zo pil slik zou dit niet de ijzer tegenaan.

Me vraag komt er meer op neer heeft het in mijn situatie wel nut om iedere dag zo pil (c+m+z) te slikken of eigenlijk totaal niet ? (vanwege dat de hoeveelheid calcium het tekort aan ijzer weer kan veroorzaken)..

Waarschijnlijk zoek ik et gewoon te ver doordat ik verschillende dingen heb gelezen haha :p

Laatst bewerkt:
Bloedonderzoek laten doen en je weet genoeg. Voor de rest is het er naar raden.

Bloedonderzoek laten doen en je weet genoeg. Voor de rest is het er naar raden.

Kunnen zit daaraan precies zien? Vind beetje teveel moeite dit.

Ik beperk de supplementen calcium gewoon tot 3-4 per week inplaats van iedere dag dan zit ik zowiezo wel goed..

Hoe weet je dat je calcium tekort hebt?

Kunnen zit daaraan precies zien? Vind beetje teveel moeite dit.

Ik beperk de supplementen calcium gewoon tot 3-4 per week inplaats van iedere dag dan zit ik zowiezo wel goed..

Ja dan kunnen ze de hoeveelheid in je bloed meten en weet je of het nodig is extra te nemen door een supplement of niet.

Ja dan kunnen ze de hoeveelheid in je bloed meten en weet je of het nodig is extra te nemen door een supplement of niet.

iig thanks voor de reacties, maar dat vind ik ook beetje teveel van et goede zoveel zou et weer niet kunnen. Hou et wel bij 3 a 4x per week (calcium+zink+mag) dan heb ik zowiezo wel genoeg. Maar dacht misschien dat iemand hier meer van wist.

Nee hoor, genoeg groenten en noten voorkomt dit.

Oke man thanks voor je reacties, eet iedere dag al veel groenten dus dan moet wel goed komen. Ik moet ook nie allemaal teveel op internet lezen, staan ook de gekste dingen.

Ik hou het nu gewoon bij paar keer per week dan zal wel goed zijn. :)

*****UPDATE****

Nou ik gebruik dus nu al aantal weken Orthica Calcium Magnesium Zink, vanwege ik geen zuivel meer neem en hierdoor maar weinig calcium binnen krijg. Ik heb alleen et idee dat het gewoon totaal geen nut heeft of ik merk er iig niks van..? Internet staat dat het:
- Helpt tegen alle allergieën
- Houd je huid gezond en zorgt voor beter herstel (ook de zink tegen puistjes).
- Botten en zenuwen sterk en ga zo maar door...
Je zou ook zeggen als het zoveel goeds doet waarom je het niet zou nemen

Maar of dit nu echt serieus is? Ik merk er eigenlijk geen k*t verschil van misschien enkel wat ontspannender?... Ik vind et namelijk beetje onzin om die dingen te slikken terwijl et gewoon geen zak verschil uitmaakt.

Doe een bloedtest en houd op met zeuren

Terug
Naar boven