XXL Nutrition

Calorie inname afdoende voor verlaging van vetpercentage

timmy32

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Medesporters,

Ik ben al enige tijd bezig met Krachtraining, zeg maar 1,5 tot 2 jaar en wil nu graag wat droger worden. Ik ben daarom begonnen met onderstaan cut-schema ?

kunnen jullie mij adviseren of ik op deze manier voldoende droog kan worden (lees; omlaag in vetpercentage) en toch voldoende eiwitten neem om geen spiermassa in te leveren ?

stats:
32 jaar
186
90 kg
vet 17,3

dit is hetgeen ik gebruik/inneem:

Calorieën 2885,20
Eiwit 290,10
Totaal vet 99,00
Verzadigd vet 26,40
Koolhydraten 282,00

Waarom denk je dat je eiwitten nodig hebt om spiermassa te behouden?
Spieren zijn opgebouwd uit eiwitten, thats it.
Enige wat je hoeft te doen om spieren te behouden is genoeg eten, zodat ze niet als energie gebruikt gaan worden, en trainen.
Je zit een beetje hoog met je eiwitten, en te laag met je koolhydraten. Zonder die koolhydraten hebben die eiwitten ook geen zin

ik denk dat 2900 Cal nog wat te hoog zal blijken te zijn (afhankelijk van hoe vaak je traint en cardio doet uiteraard).

• Topic Starter Topic Starter
Ik train nu 4 keer per week op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag en plak achter elke krachttraining die (ca 50 a 60 minuten) duurt nog ongeveer 20 a 25 minuten cardio...

Enige wat je hoeft te doen om spieren te behouden is genoeg eten, zodat ze niet als energie gebruikt gaan worden, en trainen.
Je zit een beetje hoog met je eiwitten, en te laag met je koolhydraten. Zonder die koolhydraten hebben die eiwitten ook geen zin

Luister dus niet naar deze bullshit want hij heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.

OT: Blijf op 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, ga op 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht zitten en ga 500 calorieen onder je onderhoud eten. Reken uit op hoeveel calorieen je eiwitten en vetten uitkomen en vul de rest aan met koolhydraten. Op deze manier zul je een paar procenten weghalen en wil je nog lager in vetpercentage gaan dan kun je nog cardio in de ochtend op lege maag doen of na de training, minimaal 30 min.

:stupid:

Wat een lulverhaal man. Zeg dan niets, of in dit geval stay away from the keyboard.

Terug
Naar boven