AndroidHealthClinic

Calorie overschot door alcohol

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Even los van hoe ongezond alcohol is, als je erdoor in je surplus komt in de bulk dor een paar biertjes is dat dan effectief. Ik wil clean bulken en in het weekend drink ik een paar biertjes maar zonder zit ik zeg maar op onderhoud.

Gr
Fulko
 
b404653556a9300f18fe10b82987ae4d.jpg
 
Applaudisseren mag altijd.

Maar even serieus, vandaag bijvoorbeeld. Ik ga voetbsl kijken en drink dan doorgaans 4 biertjes. Zonder zit ik 10% onder en met 10% boven onderhoud.
 
't zijn loze calorieën, dus 't blijven calorieën maar voegen niks toe (juist averechts ivm alcohol) . Zou me er niet te druk om maken verder als je gewoon normaal traint en geen superhoge verwachtingen hebt zou ik ook lekker een biertje drinken als je daar behoefte aan hebt :cool:
 
Thx. Wat ik me vooral afvraag is of ik dan niet wat hoger moet gaan zitten qua calorieën om toch een overschot te hebben qua niet loze calorieën zeg maar :-)
 
Als recreatief trainen en wat massa opbouwen je doel is zonder wedstrijdambities kan t prima.
Als jij gewoon je macro's haalt is t feitelijk gezien net zoiets als dat je een bak friet met mayo als extra eet. Ook niet gezond maar t kan.
Alcohol heeft alleen wel een ander soortige invloed op je lijf... Maar zou me er niet te druk om maken
 
Thx. Wat ik me vooral afvraag is of ik dan niet wat hoger moet gaan zitten qua calorieën om toch een overschot te hebben qua niet loze calorieën zeg maar :-)
Nee... een kcal is een kcal. Boven onderhoud eten of drinken = aankomen.
 
Thx Marina en Fred. En is idd recreatief :-)
 
Vandaar de term bierbuik ook :D
 
Een van de nadelen van alcohol tijdens de bulk,is dat het wel je trainings prestaties negatief beïnvloed (nee ik,heb het niet over 1 biertje of een glas wijn ofzo)
 
Yes ik drink daarom al veel minder dan voor ik begin met KT. Maar ik ben ook niet zo fanatiek (nog) dat ik het helemaal laat staan
 
Yes ik drink daarom al veel minder dan voor ik begin met KT. Maar ik ben ook niet zo fanatiek (nog) dat ik het helemaal laat staan
Is ook niet nodig als recreatief sporter, als je geniet van af en toe eens een drankje moet je dat gewoon doen. De enige reden dat ik bijna nooit drink is omdat ik er nog minder aangenaam van word :)
 
Back
Naar boven