MuscleMeat

Cardio conclusie??? klopt deze??

vaasuh

Novice
Waardering
0
hallo,

Ik ben nieuw hier en wil een paar keer in de week cardio gaan doen.
Ik heb al veel gelezen op dit forum en wilde even weten of ik de goede conclusie heb getrokken:

Als ik ga rennen op een band of ga fietsen op 65 % van mijn hartslag verbrand er altijd vet. Het maakt niet uit hoeveel kh ik heb gegeten vantevoren.

Ik wil dit doen om geen spiermassa te verliezen. Of kan dit ook door op een nuchtere maag te gaan rennen met vantevoren een whey shake op?

Alvast bedankt

hallo,

Ik ben nieuw hier en wil een paar keer in de week cardio gaan doen.
Ik heb al veel gelezen op dit forum en wilde even weten of ik de goede conclusie heb getrokken:

Als ik ga rennen op een band of ga fietsen op 65 % van mijn hartslag verbrand er altijd vet. Het maakt niet uit hoeveel kh ik heb gegeten vantevoren.

Ik wil dit doen om geen spiermassa te verliezen. Of kan dit ook door op een nuchtere maag te gaan rennen met vantevoren een whey shake op?

Alvast bedankt

Als beginneling moet je je niet druk maken over allerlei formules of trainingsvormen. Je moet trainen op 'n niveau waarbij je ademhaling onder controle is, snelheid maakt dan niet uit. Is je ademhaling onder controle dan is ook je hartslag onder controle, meer hoeft of moet dat niet zijn in het begin.

Als je helemaal 'n basisconditie hebt, kun je deze verder uitbouwen door andere trainingsvormen zoals nuchter trainen in te passen. Nuchter trainen is wel voor de bikkels en niet voor de recreanten weggelegd.

Geschoond, nokken met dat gebitch.

Voor de topicstarter, het advies van Mailman is prima. Niet teveel je druk maken om allerlei zaken maar gewoon trainen. Bij cardio op een intensiteit die nog aangenaam is.

bij 85% verbrand je pas echt vet. Maar dat moet je lichaam wel aankunnen dus niet teveel ineens maar gewoon lekker opbouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor tips,

maar als mijn spieren niet verzuren na een half uur ben ik dus kh en vetten aan het verbranden ipv glucose in mijn spieren??

Ben gister begonnen met rennen wil vanmiddag weer even een uurtje gaan. Kan ik dan vanavond mijn benen nog trainen met kt?

Terug
Naar boven