AndroidHealthClinic

Cardio en eiwitten

Anoniem_1986_

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik doe op maandag, woensdag en vrijdag krachtraining. Nu wil ik mijn vetpercentage verlagen door op dinsdag, donderdag en in het weekend cardio te gaan doen. Nou vroeg ik me de volgende dingen af.

Mijn energiebehoefte is ongeveer 2500 c. Dit haal ik helemaal uit mijn koolhydraten en vetten. Daar boven op krijg ik nog ongeveer 140 gram eiwitten binnen. Word ik hier dikker van of worden die eiwitten helemaal verbruikt voor spieropbouw en andere processen.

Verder vroeg ik me af of het slim is om na de cardio een shake te pakken om de spierafbraak tegen te gaan? Of zorgt dit er juist weer voor dat ik minder vet verlies?

Groet,

Bas

Laatst bewerkt:
Je moet gewoon berekenen wat per dag je "onderhoud" is aan calorieën en daar onder gaan (dmv je cardio). Verder ook zorgen dat de verhouding eiwitten/carbs/vet ok is.

Of het nu een cardiodag is of krachtdag, is niet zo belangrijk. Je spieren groeien of "worden onderhouden" op beide dagen...

Dus die eiwitten moet je altijd hebben. Let wel, als je teveel calorieën binnespeelt wordt je vetter, eiwitten of niet

ik zou als je op staat eiwitshake pakken, dan cardio doen en vervolgens je normale ontbijt (in mijn geval brinta of havermout)

of gewoon cardio na de KT. Eventueel kan je dan na de KT ook nog wat eiwitten pakken en dan cardio gaan doen.

ik zou als je op staat eiwitshake pakken, dan cardio doen en vervolgens je normale ontbijt (in mijn geval brinta of havermout)

of gewoon cardio na de KT. Eventueel kan je dan na de KT ook nog wat eiwitten pakken en dan cardio gaan doen.

alleen eiwitten ? ik ga binnenkort ook cardio doen na KT en vroeg mij af wat voor shake ik na de KT moet pakken en wat voor shake na de cardio.

shake nu (alleen KT) bestaat uit: 30g whey, 30g caseine, 5g creatine en 40 g dextrose. aardig volle shaker dus :D

Ik neem ongeveer een uurtje na mijn cardio een whey shake, voor slapen gaan.

alleen eiwitten ? ik ga binnenkort ook cardio doen na KT en vroeg mij af wat voor shake ik na de KT moet pakken en wat voor shake na de cardio.

shake nu (alleen KT) bestaat uit: 30g whey, 30g caseine, 5g creatine en 40 g dextrose. aardig volle shaker dus :D

Bump. Ben namelijk benieuwd hoe anderen dit oplossen :)

Casseine is een trage eiwit. Zou ik nemen voor het slapen gaan.

Whey is een snelle eiwit. Neem deze ongeveer 30-45 min voor de cardio.

Dextro zijn suikers. Vermijdt deze in de cut.

Creatine houdt vocht vast. Vermijdt dit in de cut.

Is mijn idee.

Terug
Naar boven