AndroidHealthClinic

Cardio en voeding

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
Waardering
3
Ik doe nu 2x per week cardio (voor conditie) en dat doe ik een uur voor een maaltijd. Cardiosessie duurt 30 minuten bij mij, daarna douchen, eten..

Of kan ik het toch beter anders aanpakken met m'n voeding (bijvoorbeeld snelle(re) kh's en whey nemen)?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe doen jullie dat dan?

Ik doe m'n cardio ongeveer een uur of 2 na een maaltijd (zal dus ook ongeveer 1 tot 1,5 uur voor de volgende maaltijd zijn). Tekort na een grote maaltijd gaan lopen geeft me een ongemakkelijk (klotsend) gevoel.
Heb me ook wel altijd afgevraagd, of je ook whey neemt na de cardio, moet ik eens gaan opsnorren...

cardio behandelen als "gewone" workout !!

christG zei:
Ik doe m'n cardio ongeveer een uur of 2 na een maaltijd (zal dus ook ongeveer 1 tot 1,5 uur voor de volgende maaltijd zijn). Tekort na een grote maaltijd gaan lopen geeft me een ongemakkelijk (klotsend) gevoel.
Heb me ook wel altijd afgevraagd, of je ook whey neemt na de cardio, moet ik eens gaan opsnorren...

Ik denk dat het belangrijk is om over je doel na te denken. Zit je in een bulkfase dan zou ik de cardio sessie als een gewone workout beschouwen en zorgen voor een combinatie van dextrose (0.8g /kg) en whey (0.4g / kg) en eventueel ook creatine of zo.

Zit je in een cutting fase dan hangt het een beetje van je voorkeur af. Ikzelf doe dan nog steeds dextr / whey, maar je kan er voor kiezen om de dextrose te laten schieten en bijv. bananen door je shake te doen.

Zeker als je High Intensity Cardio doet, spreek je je glycogeen voorraden. Het is daarom van belang om z.s.m aan te vullen. Ook whey speelt hierin een belangrijke rol. Ik kies er zelf daarom zelfs in de cutting fase voor om dextrose / whey te gerbruiken. Direct na de workout / cardio sessie zullen de carbs namelijk primair worden gebruikt voor de aanvulling van je glycogeen, je lichaam is immers zeer gevoelig voor insuline op dat moment. Dit betekent dat je vetverbranding hoog blijft, ondanks de hoge glucose spiegel in je lichaam!!

Voor goede info zou ik eens kijken op de site van john berardi www.johnberardi.com. Lees met name zijn artikelen over "massive eating" en "nutrient timing" in de nutrition section:

http://www.johnberardi.com/articles/index.htm

over PWO nutrition ook prima artikelen: "solving the post-workout puzzle", eveneens te vinden onder "nutrition"

Terug
Naar boven