AndroidHealthClinic

Cardio (fietsen) in fitness vs op de weg

godsmack

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
hallo,

wat is er het beste voor vetverlies? cardio op de fietsen in de gym (met interval dus) bij ons gaat het tot intensiteit 12 en ik zet het op 5. of gewoon fietsen op de weg?

als ik op de weg fiets met de mtb, rij ik wel een +- constante snelheid. kheb een vast parcours 21km waar ik +45min overdoe aan 25-27km gemiddelde snelheid.

Maakt geen reet uit. Enige voordeel van de gym is dat je dan alles onder control hebt. Als ik jou was zou ik gewoon lekker door de bossen gaan knallen

doe wat jij lekker vindt

ik fiets altijd buiten, andere cardio oefeningen zijn voor de sportschool zoals crosstrainer en roeien. is anders echt water naar de zee brengen, fietsen in de sportschool :D

buiten fietsen is veel beter. tegenwind, heuvels, enz heb je allemaal niet in zaal. als je een goede fiets hebt en je kan buiten fietsen dan moet je niet twijfelen. een uur is zo voorbij. een uur in zaal duurt lang en je kan de moeilijkheden van buiten nooit nabootsen.

Het was vandaag heerlijk in het zonnetje tussen de weilanden en de schapen. Met geen stok krijg je mij op een fiets achter glas.

Vandaag tochtje van 38km gemaakt, puur voor conditie en vetverbranding. Heerlijk weer was het en dus ging het prima in een shirt. Was gewoon bijna 2 uur weg geweest. Als ik 10min. in de gym fiets ben ik het al zat. :D

Het was vandaag heerlijk in het zonnetje tussen de weilanden en de schapen. Met geen stok krijg je mij op een fiets achter glas.

+1

Niets zit vreselijker dan een Technogym fiets.
Alsof je constant naar voren glijdt en je jezelf alleen tegen kunt houden door op je onderarmen te steunen, waardeloos...

Ik heb vandaag ook lekker een fietstochtje gemaakt en morgen zeker weten weer!

Natuurlijk buiten met je mountainbike

Vandaag een stuk gefietst op me mountainbike met een snelheid van 35km per uur, 20min lang, morgen weer.
En dat bouw ik steeds meer op.

lekker buiten gaan fietsen daar verbrand je genoeg mee en het is veel lekkerder om buiten te fietsen.

Leuk topic dit dus ik kom ook even kijken;)
Ik heb ooit in een opwelling voor "erbij" eens een SportsArt C53u aangeschaft, leuk zo'n ding voor thuis, alles erop en eraan maar...ja zit alleen maar binnen...
Als ik daar 10x op gefietst heb sinds ik hem heb (zomer 2008) is het veel.

De moraal van dit verhaal; buiten fietsen is veeeeeel leuker, het kleine gevaar is daar wel dat je je training niet optimaal benut als je geen hartslagmeter bij je hebt.
Ik heb een Polar RS400 op het stuur zitten en kan zo altijd mijn hartslag aflezen, op deze manier kan je met een beetje handigheid een training erg leuk én effectief maken zonder dat je steeds op je klokje zit te kijken of het al tijd is om te stoppen.

Na verloop van tijd weet je ook wel welke wegen er vlak lopen en welke er een beetje heuvelachtig zijn, dit zie je namelijk allemaal terug bij je hartslag.
Motto moet zijn, fietsen is leuk, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat je altijd persé volgens de (hartrate) regels moet fietsen, als er een grietje voorbij komt op de brommer met een lekkere kont kan je daar best even een kwartiertje achteraan knallen:cool:

Zoals de meesten verkies ik dus ook fietsen op de weg, aangezien ik na 20 minuten de rollen beu ben en zweet als een gek
Doe dit niet langer dan 55 minuten. Rustig tempo maar doe ook wat sprintjes (meestal als het bergop gaat).

Fiets wel zonder hartslagmeter, maar goed of dat nu zoveel uitmaakt?
Ik probeer een tempo aan te houden zodat ik niet buiten adem geraak(buiten mijn sprints bergop dan :) )

Dat zou fijn zijn zeg, lekker cardio buiten op de fiets. Alleen jammer dat ik midden in de stad woon, dan zou ik heel tijd moeten stoppen of inhouden. :(

Dat zou fijn zijn zeg, lekker cardio buiten op de fiets. Alleen jammer dat ik midden in de stad woon, dan zou ik heel tijd moeten stoppen of inhouden. :(

heb je geen langerekte wegen?
ik woon in hartje amsterdam enik ga morgen mn mountainbike uit de kelder halen en langs de dijken fietsen:D

Welnee joh, ik heb zaterdag of zondag nog een stukje opgefietst met iemand die uit Amsterdam kwam fietsen, die kwam ik tegen in Leusden dus kan best hoor;)

Terug
Naar boven