XXL Nutrition

Cardio na KT, hoelang?

Dekker88

Novice
Waardering
0
Hé,
Cardio na de KT..

Hoelang doe je dan meestal je cardio?

Want ik lees altijd van die verhalen van 45 minuten anders verbrand je geen vet. Maar na je KT, dan is je lichaam toch al opgang....

Ik zit te denken aan 20-30 minuten?
En ik vraag het even hier voor de bevestiging!? :p

20 minuten minimaal, langer = beter.

Ik bouw het meestal op, in het begin van de cut 20 min. en dan iedere week 5 minuten erbij tot ik rond de 40/45 minuten zit.

Vind het zo zelf het fijnste, soms wat minder tijd dan ga ik terug naar 20 minuten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus gewoon minimaal 20 minuten en max 45. minuten.
Want ik ga altijd op maandag,woensdag en vrijdag.

Dus dan zit ik nu hier aan te denken....
ma- 30 min cardio na kt
wo- 45 min cardio na kt
vrij - 30 min cardio na kt

Minimaal 20 min idd , vind zelf 30 min het fijnste , niet te lang niet te kort hehe :D

ik doe cardio altijd op dagen dat ik niet aan krachttraining doe en dan gemiddeld zo´n 3 kwartier per sessie. Afwisselen tussen hardlopen, fietsen en zwemmen.

ik doe cardio altijd op dagen dat ik niet aan krachttraining doe ............. Afwisselen tussen hardlopen, fietsen en zwemmen.

+1

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

Hé,
Cardio na de KT..

Hoelang doe je dan meestal je cardio?

Want ik lees altijd van die verhalen van 45 minuten anders verbrand je geen vet. Maar na je KT, dan is je lichaam toch al opgang....

Ik zit te denken aan 20-30 minuten?
En ik vraag het even hier voor de bevestiging!? :p

focussen op vet VERBRANDEN tijdens cardio is niet nodig (tenzij je al goed sub-10% zit wellicht, maar dan is er meer nodig naast het alleen verbranden, je moet het ook eerst mobiliseren). Net zoals je spieren niet groeien tijdens de krachttraining.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk gewoon dat cardio na de KT. .. beter is. Omdat je verbranding al is opgestart tijdens je KT.

Maar op dagen, buiten je KT om. Cardio je dus 45 minuten.

en op KT dagen, 30 minuten.

Dan lijkt het mij toch beter dat je het na je KT doet. ''Pak je toch 2 vliegen, in één klap(dag)''.

En dan kan je toch die dag erna. Volledige rust pakken, wat gunstig is voor het herstel van je opgebouwde spieren..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven