XXL Nutrition

cardio na of voor training

Kenjie zei:
lol 3x in de week op een nuchtere maag ? Dus echt voledig zonder ook maar iets gegeten of gedronken te hebben ?

Heb jij enig idee (uit de praktijk, of o.b.v. wetenschappelijke studies)
wanneer het negatieve katabolische effect tijdens de zogenaamde
"vetloopjes" groter wordt dan de voordelen van vetverbranding ?
Vetverbranding trainen: niet alleen direct effect owv vet-verlies, maar ook
het 'trainen' v/h metabolisme om efficienter vet te verbranden .

Tot enkele jaren geleden dacht ik dat ik steeds m'n volledige
glycogeen-reserves nodig had om aan een training te beginnen.
Door te trainen voor Ironmans doe ik nu geregeld trainingen startend met
een 'hongergevoel' .

Na een half uur 'flauwtjes' kom
ik er altijd wel door naarmate de training vordert en dus heb ik toch
tenminste het gevoel dat ik dat aspect aan het trainen ben.
Zwemtrainingen 's morgens op een ontbijt van enkel wat fruit, lukt me ook
aardig.

Het belang van de juiste voeding direct na een training heb ik al een tijd
hoog in het vaandel. Dus (kwalitatieve) recuperatie zit wel OK.
Maar ik wou eens weten wat de negatieve (hormale) effecten zijn van
dergelijke types van trainingen met weinig fuel in de tank ...

Als je goed hebt gelezen, wat ik betwijfel, drink ik een BCAA-mix tijdends de cardio. En al dat gezwans van jou over zwemtrainingen begrijp ik ook niet helemaal. ???

Verkeerde sectie; moved.

iedereen heeft het hier over een eiwitshake of 'whey shake' ofzo...
Zijn er ook gewone middelen thuis die veel eiwitten bevatten die ik best kan innemen tussen training en cardio?
Want ik wil de weinige spieren die ik al heb niet afbreken :p

erca zei:
iedereen heeft het hier over een eiwitshake of 'whey shake' ofzo...
Zijn er ook gewone middelen thuis die veel eiwitten bevatten die ik best kan innemen tussen training en cardio?
Want ik wil de weinige spieren die ik al heb niet afbreken :p

kwark, vis, kipfilet, vlees

en natuurlijk hondebrokken;)

Smoothmold zei:
Als je goed hebt gelezen, wat ik betwijfel, drink ik een BCAA-mix tijdends de cardio. En al dat gezwans van jou over zwemtrainingen begrijp ik ook niet helemaal. ???

Heb ik wel gedaan hoor ! En of het nou lopen zwemmen of fietsen is het blijft aërobe . En de eigenlijke vraag is jou gewoon ontgaan .

Of het negatieve katabolische effect tijdens de zogenaamde nuchteretrainingen groter wordt ,dan de voordelen van vetverbranding .

Deze training zal de aërobe capaciteit sterk opbouwen de trainingsvorm is tevens belangrijk om het spierglycogeen opnieuw op te bouwen en het vetverbrandingsmetabolisme te trainen.

Dus (en daar ha ik overgelezen sorry) volledig nuchter of ... zoals ik het doe op BCAA'S & dextrose .

Heb ik nog een vraag:

WEL of GEEN dextrose in de shake na de KT/Cardio in de CUT!!?

SiRoj zei:
Heb ik nog een vraag:

Zelf gebruikte ik geen dextrose in de cut, maar nam ik na de training meteen een complete maaltijd. Ik nam wel proteïne tussen m'n KT en Cardio in.

SiRoj zei:
Heb ik nog een vraag:

Klein beetje.

Zou zoiets als 25 gram dextro, 25 gram brinta en 40 gram whey nemen. Half uur 3 kwartier later je maaltijd.

Weer een half antwoord.. WANNEER? moet ik dan WAT innemen

-Voor KT
-na KT
-Voor Cardio
-Na cardio

en vooral, waaarom ;)..
Op dit moment neem ik gewoon 1 uur voor mijn KT+cardio een maaltijd en na mijn cardio een maaltijd omdat ik er dan altijd weer hard aan toe ben, helemaal slap etc.

lees dan ook es...

"Neem iets waar je niet met je kont op kan zitten. Dus geen fiets maar ga bijv op de loopband staan."

waarom

cardio na kt.Hoe zit het nu verbrandt ge dan niet een deel van uw spiermassa of is dit alleen maar vet wa je verbrand.

SiRoj zei:
Weer een half antwoord.. WANNEER? moet ik dan WAT innemen

-Voor KT
-na KT
-Voor Cardio
-Na cardio

en vooral, waaarom ;)..
Op dit moment neem ik gewoon 1 uur voor mijn KT+cardio een maaltijd en na mijn cardio een maaltijd omdat ik er dan altijd weer hard aan toe ben, helemaal slap etc.
Heb je het tegen mij??

Brutez zei:
Doe na elke training (behalve na beentraining) direct cardio, dus niet eerst een shake of wat dan ook.

SiRoj zei:
Heb ik nog een vraag:

Brutez zei:
Klein beetje.

Zou zoiets als 25 gram dextro, 25 gram brinta en 40 gram whey nemen. Half uur 3 kwartier later je maaltijd.

Voortaan eerst lezen dan pas commentaar geven. Of snap je het nog niet?

mass_builder zei:
??? dag bodybuilding,

zoals menigen van jullie zullen weten bereid ik me voor op de NK Natural bodybuilding op 3 dec. dit jaar.

Maar mijn grootste zwakke punt is mijn bf, die nu ong. 20% is ( of hoger )

Mijn vraag is: kan ik het beste cardioooen op rustdagen of na de gewichtstraining?

En zijn er verder nog dingen die ik moet weten over cardio na de training?

bvd mvg:cool:
Echt veel maakt het niet uit, doe het wanneer je tijd hebt, maar doe het regelmatig en op dezelfde tijdstippen. Ik heb zeer goede resultaten behaalt met cardio na KT. Ervoor is niet goed omdat je dan te weinig energie hebt om zware, intensieve oefeningen te doen. Neem voor de cardio liefst eiwitten, en indien 's ochtends, aminozuren.

Big_T zei:
Echt veel maakt het niet uit, doe het wanneer je tijd hebt, maar doe het regelmatig en op dezelfde tijdstippen. Ik heb zeer goede resultaten behaalt met cardio na KT. Ervoor is niet goed omdat je dan te weinig energie hebt om zware, intensieve oefeningen te doen. Neem voor de cardio liefst eiwitten, en indien 's ochtends, aminozuren.

hoeveel min dee je dan aan cardio na KT. ik doe het op het moment namelijk ook.

KT 45 min, 10min pauze/shake dan rustig aan cardio beginnen met steeds hoger tempo 40-60 min.

Terug
Naar boven