AndroidHealthClinic

cardio of kracht training?

unknwn

Advanced Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m76
Massa
104kg
Vetpercentage
14%
Hoi ik ben net sinds een maand aan het trainen,
en ben nu sinds een week van 3x per week naar 5x per week gegaan.
Maar zal ik nu xtra cardio gaan pakken voor de paar kilotjes vet die er nog zitten of zal ik gewoon gaan krachttrainen en gaat het dan vanzelf weg ??

Hoi ik ben net sinds een maand aan het trainen,
en ben nu sinds een week van 3x per week naar 5x per week gegaan.
Maar zal ik nu xtra cardio gaan pakken voor de paar kilotjes vet die er nog zitten of zal ik gewoon gaan krachttrainen en gaat het dan vanzelf weg ??

Nee.

Ik denk niet dat hij het zo ongenuanceerd bedoelde als hij het schreef....

@ unknwn: Hangt ervan af....
Als je gewoon hetzelfde blijft eten, verbrand je die extra kilo's vet wel door het trainen (van 3 naar 5 keer). Tenminste, ervan uitgaande dat je nu op een constant gewicht zit (en dus niet aankomt in vetmassa). Het afvallen gaat wel sneller als je er cardio bij doet. Maar als je geen haast hebt en gewoon goed blijft eten (niet te veel, niet te weinig), denk ik dat je wel af zult vallen. Wanneer je niet meer afvalt, kun je altijd nog cardio toevoegen (of je dieet aanpassen).
Maar als je ook nog iets aan je conditie wilt doen, zou ik zeker cardio aanraden, ook al is het maar 2 keer een kwartiertje. Hangt dus van je doelstellingen af.

Het staat er misschien een beetje ongelukkig, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes

• Topic Starter Topic Starter
Dankje wel voor je reactie, ik moet zeggen ik ben nu naar de 8x per week gegaan (ja ik weet veel van jullie zullen zeggen overdreven) en doe na de training 20min hardlopen en het gaat zeker snel weg me eerste 2 blokjes zijn all door :D.

en dat in nog geen 2 weken :)

Maar om het effe te vertellen aan andere hoe het mij zo snel gaat zal ik effe vertellen wat ik ong op een dag eet.

Ontbijt:
kwark met 2 scheppen whey
en een halve komkomer

middag eten:
250 gram vlees/vis (en hier zit geen varkensvlees bij)
aardig wat groente of sla
2 scheppen whey met water

Avond eten:
250gram vlees/vis
weer aardig wat groente
en 2 sheppen whey met water

ik probeer zoveel mogelijk variatie in vleesen en groentes te houden en heb ik alle frisdranken vervangen voor barle duc water.
Ik snoep niet meer een eet geen junk food meer.
Ik moet zeggen dat ik veel meer energie heb dan voorheen.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan ^^

Ik zou toch zes maal per dag proberen eten aangezien je metabolisme daardoor sneller blijft werken.

Acht keer per week is idd wel een beetje teveel van het goede. Je zou misschien beter met een stuk minder beginnen. Zodoende kan je nog altijd extra cardio doen als je ooit op een plateau komt te zitten.

Zowel spieropbouw als afvallen rusten op dezelfde 4 pijlers (naar mijn mening)

- Goed trainen
- Deftig voedingsschema bijhouden
- Motivatie
- Genoeg slaap/rust

Hopelijk heb je hier wat aan. ;)

Terug
Naar boven