AndroidHealthClinic

cardio tijdens cut

superbobb

Novice
Waardering
0
hoe vaak is het beste om te cardio-en per week in de cut? en hoelang per keer?

mijn doel is cutten.. mijn stats: 18 jaar, 1,95, 93 kg, 15%

Laatst bewerkt:
Als je nog nooit aan sport, cardio gedaan hebt kan je beter beginnen met 15 minuutjes 3 keer per week. De week erna 25 minuutjes, dan 35 minuutjes, dan 35 minuten 4x per week, dan 5x per week.
(opwarming en cooldown niet meegeteld)
succes

Zoveel als je zelf wilt maar zorg wel voor af en toe rust.

Zelf doe ik 6x per week 45 minuten. Zorg dat het in ieder geval minimaal 30 minuten is voor een efficiëntere vetverbranding.

Zoveel als je zelf wilt maar zorg wel voor af en toe rust.

Zelf doe ik 6x per week 45 minuten. Zorg dat het in ieder geval minimaal 30 minuten is voor een efficiëntere vetverbranding.

Hoe houd je het vol? ben je het niet ens zat? en hoevaak KT dan?

Ik doe nu ook 7 op 7 cardio, 's ochtends op nuchtere maag. Moet er wel bijzeggen dat ik nu onder 10% bf sta.

Beginnen met 3x per week 20 minuten cardio, de week erop 4x20, dan 4x25, etc. En best zoveel mogelijk op dagen dat je geen KT doet, of op nuchtere maag (ik doe niks anders meer nu, werkt echt heel goed!).

Afhankelijk van hoe veel je eet, en hoe hoog je onderhoudsniveau is en hoe veel je eronder wil zitten en eventueel hoeveel tijd je er aan kunt spenderen zonder overtraind te raken.

Hoe houd je het vol? ben je het niet ens zat? en hoevaak KT dan?

Gewoon muziekje op, met een schuin oog naar Eurosport kijken en mijn handdoek over de tijd. Voordat je het weet is het voorbij...

Dit doe ik nou twee maanden en de verveling begint nu wel lichtelijk te komen, dus ik ga twee keer spinnen voor de afwisseling.

ff vraagje tussendoor:
ik neem ook aan dat het beste is om elke dag cardio te doen zodat je elke dag een calorietekort creeert????
of is het wenselijk dat je 1 rustdag neemt en 500 kcal beneden onderhoudt dan eet? Dit om de cutperiode zo kort mogelijk te laten duren.

ik doe zelf 6x 35 min. cardio, 5x 45 min KT.

Er is feitelijk geen verschil tussen onder onderhoud eten of cardio, persoonlijk eet ik liever wat meer en doe ik wat meer dan een beetje stil in een hoekje zitten honger te lijden.

Er is feitelijk geen verschil tussen onder onderhoud eten of cardio, persoonlijk eet ik liever wat meer en doe ik wat meer dan een beetje stil in een hoekje zitten honger te lijden.
ok mooi. dan hou ik gewoon die ene rustdag erin.

Vergeet naast je cardio je kt trainingen niet. Ik zou het op 5 dagen cardio en 3 dagen kt houden. 5 dagen per week trainen.

Dag 1 2 - cardio - dag 3 cardio/kt, dag 4 - cardio/kt - dag 5 - cardio/kt
Persoonlijk houd ik van meer rust en dus zou ik in plaats van 5 keer cardio en 3 keer kt, 4 x cardio en 2 x kt houden.

Terug
Naar boven