Fitness Seller

Cardio = vet opslaan?

a020

Cool Novice
Waardering
0
:wave:

Ik krijg in mijn ongewenste mailbox weleens mailtjes van ene dhr; Jesse van der Velde. Ik had nog nooit van deze vent gehoord maar op de eenofandere manier had ik me ooit perongeluk hiervoor aangemeld :rolleyes:

Maargoed, nu kwam ik op een artikel van hem waarvan mijn reactie ergens tussen de; ??? en :haha: lag.

Ik qoute:
Ze zeggen van cardio-oefeningen dat die goed zijn voor de vet verbranding. Doordat je lichaam echter tijdens de training het cortisol (stresshormoon) aanmaakt, dat een vetopslag-hormoon is (je lichaam maakt dit aan om je spieren te voorzien van energie tijdens de cardio-training), zul je uiteindelijk van de cardio-training vet opslaan! Sommige mensen vallen af als ze beginnen met cardio oefeningen (zoals crosstrainer, spinning, hardlopen, aerobics, fietsen, roeien, zwemmen, etc), maar dat komt omdat je altijd afvalt als je begint met sporten. Daarna stagneren ze echter, ik heb nog nooit iemand gezien die een echt slank lichaam kreeg van uitsluitend cardio training.

Bron; http://jessevandervelde.com/afvallen-sporten-in-een-fitnesscentrum/

Lijkt met dat is absoluut niet waar is?! Of heeft deze Jesse ergens een punt? ;)

:wave:

Ik krijg in mijn ongewenste mailbox weleens mailtjes van ene dhr; Jesse van der Velde. Ik had nog nooit van deze vent gehoord maar op de eenofandere manier had ik me ooit perongeluk hiervoor aangemeld :rolleyes:

Maargoed, nu kwam ik op een artikel van hem waarvan mijn reactie ergens tussen de; ??? en :haha: lag.

Ik qoute:

Lijkt met dat is absoluut niet waar is?! Of heeft deze Jesse ergens een punt? ;)
Alleen de opmerking dat je niet (echt) slank wordt van cardio klopt enigzins: ik ben met een crashdieet (nu weet ik wel beter) 15kg afgevallen, en nauwelijks omvang kwijtgeraakt. Pas toen ik begon met krachttrainen in combinatie met een goed dieet op onderhoud en daarbij cardio vlogen de cm's er vanaf.

Het punt dat je vet opslaat door cardio klinkt als 'kort door de bocht'.

Van te veel kcal sla je vet op , lijkt mij . En de vraag is ook, hoe voeren de mensen de cardiotraining uit ? Zittend op een hometrainer terwijl er een boek wordt gelezen..tja. Of vriendinnen die hele verhalen aan elkaar vertellen.

Dus wellicht is alles wat kort door de bocht.

De meeste mensen zijn lui. Ze "cardio-en" op een debiel laag tempo (moet wel kunnen kletsen met elkaar en zweet is tenslotte vies)... en belonen zich dan met een pizza. Trouwens, je moet een godsgruwelijke hoeveelheid slo-mo "cardio" doen als je een pond vet wilt kwijt raken, en als die activiteit je extra hongerig maakt.. nee, dan gaat dat niet werken...

you can't outwork pizza...
http://www.youtube.com/watch?v=UQbuzsY_34Q

Ik heb vandaag nog cardio gedaan.... (op de hometrainer)
Ik heb gezorgt dat mijn Hartslag tussen 60-70 % bleef voor vetverbranding
heb het 50 minuten gedaan (na 16 minuten begon het zweet te druipen overigens)
en heb 600kcal verbrand,
Ik eet gewoon gezond, Geen snacks / slechte voeding ben bezig met cutten
Dus je snapt wel iets van wat ik eet denk ik....
Maar dan is het toch alleen maar positief cardio?
(ik vreet niks extra veel erbij, alles wat ik pakte na training was 2 boterhammetjes met pindakaas en een shake dat is toch niet zo slecht?)

64kg en dan gaan cutten?

Zijn cortisol verhaal is bullshit.

cortisol is inderdaad een stresshormoon, maar is absoluut geen vetopslag-hormoon. Cortisol is hier gehaat omdat het glucose wint door eiwitten af te breken vanuit de spieren, maar het bevorderd ook de lipolytische werking van adrenaline. Met andere woorden: het breekt vetcellen af om glucose te winnen om van daaruit weer adrenaline op te wekken.

Cortisol is niet goed en niet slecht puur anatomisch bekeken door de bodybuilders ogen, maar het maakt je zeker niet dikker!

Ja, mijn vetpercentage is 17%
of kan ik beter focussen op spieropbouw dat vetpercentage zo lager word?
Ik ben echt niet supermager

Cortisol slaat helemaal geen vet op lol. Cortisol breekt vet- en spierweefsel af zodat het verbrand kan worden.

Wat die kerel bedoelt (maar hij heeft het zelf niet goed begrepen) is dat als je stress hebt, je cortisol aanmaakt, dat cortisol dan eiwitten en vetten vrijmaakt die je niet gebruikt en je lichaam dit als lichaamsvet gaat opslaan.

Ik wil graag wat meer weten over Cortisol.

Ik heb vandaag nog cardio gedaan.... (op de hometrainer)
Ik heb gezorgt dat mijn Hartslag tussen 60-70 % bleef voor vetverbranding
heb het 50 minuten gedaan (na 16 minuten begon het zweet te druipen overigens)
en heb 600kcal verbrand,
Ik eet gewoon gezond, Geen snacks / slechte voeding ben bezig met cutten
Dus je snapt wel iets van wat ik eet denk ik....
Maar dan is het toch alleen maar positief cardio?
(ik vreet niks extra veel erbij, alles wat ik pakte na training was 2 boterhammetjes met pindakaas en een shake dat is toch niet zo slecht?)
Hier is niets mis mee. De meeste gasten zullen hier tegen je zeggen dat je beter kan wachten met cutten, maar als jij graag eerst vet wilt kwijt raken moet je dit zeker doen.

[Link niet meer beschikbaar]

Lees dit artikel

• Topic Starter Topic Starter

Lees dit artikel

Is het dan wel goed als je ong. 30 minuten afwisselend; loopband, crosstrainer, en nog zo'n ander cardio apparaat (ff naam kwijt..) gebruikt en daarna pas 30min kt doet? Soms doe ik ook nog tussen de kt door 5min een cardio apparaat.

Ik doe ook nog wel eens aan bodypump maar wegens tijdgebrek op dit moment veel te weinig (ben al blij als ik 1x in de 3weken ga:rolleyes:). Nu ik eraan denk zou het nog kunnen kloppen ook, ik doe nu meer cardio dan kt en het laatste vet gaat er maar niet vanaf terwijl ik de cardio echt niet op een 'gezellig' kletsuurtje niveau doe. Of komt het doordat dat laatste vet alleen op mn buik zit, de rest is al strak :D

Maar wat is de 'boodschap' dan? Minder cardio meer kt dus?

Lees dit artikel

Dat kleine stukje text zit zoveel bullshit in dat ik er niet eens inhoudelijk op in wil gaan. Het meest opvallende is nog wel dat hij cardio bij de "defenition of stupid" bijschrijft, maar onderaan de lap met ongefundeerde rommel prijst hij de HIT training ineens de hemel in. HIT is geen cardio??

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Maar wat is de 'boodschap' dan? Minder cardio meer kt dus?

Nee, de boodschap is stoppen met wat je doet en je bij hun aanmelden, zodat hun de zakken kunnen vullen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat kleine stukje text zit zoveel bullshit in dat ik er niet eens inhoudelijk op in wil gaan. Het meest opvallende is nog wel dat hij cardio bij de "defenition of stupid" bijschrijft, maar onderaan de lap met ongefundeerde rommel prijst hij de HIT training ineens de hemel in. HIT is geen cardio??

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Nee, de boodschap is stoppen met wat je doet en je bij hun aanmelden, zodat hun de zakken kunnen vullen.

Oke dan! Thx! :D

Je bent het in ieder geval wel eens met de definition of stupid getuige de text in je sig :)

''Te frequente en langdurige cardio-training kan leiden tot “adrenal fatique”. Vermoeidheid, angstaanvallen, allergieen, vermindering van het korte termijn geheugen, concentratieproblemen zijn slechts enkele van de voorkomende symptomen. Uit onderzoek is gebleken dat Dementie en Alzheimer veel vaker voorkomt bij “duursporters”.

Welk onderzoeken dan ?

''De vraag is alleen: Behalen al de cardio-fanaten dan ook hun gewenste resultaat? Het antwoord is NEE. Sterker nog, vaak gaat het vetpercentage omhoog en de spiermassa omlaag''.'

Nogmaals: zouden er hier niet meerdere factoren van slag zijn ? En heb je dan zoveel cardio-fanaten dan bij gehouden en gemeten ?

Laatst bewerkt:
cardio is idd niet effectief als je een halfuurtje op supertraag tempo gaat zitten fietsen(zoals o zo veel mensen dat dagelijks in hun gym doen) en zo dan 100 calorien verbrand waarna je jezelf beloont met een vette snack van 500 kcal -.-

Nogmaals: zouden er hier niet meerdere factoren van slag zijn ? En heb je dan zoveel cardio-fanaten dan bij gehouden en gemeten ?

Tuurlijk. Cardio is maar een onderdeel van het totale vetverlies plaatje. Heb je geen doorzettingsvermogen of vreet je je vol, dan is cardio ook nutteloos.
Waarschijnlijk hebben hun het "onderzocht" in combinatie met een crashdieet.

Volgens mij is genetische aanleg nog het belangrijkste. Sommige mensen staan van nature al 10-12. Terwijl andere daar al hard voor moeten werken.En daarbij komt nog zodra je stopt met je dieet of cardio dat je binnen no time weer terug bent op je oude BF.

Wat is het leven toch oneerlijk.:(

Terug
Naar boven