XXL Nutrition

Cardio = vet opslaan?

Tuurlijk. Cardio is maar een onderdeel van het totale vetverlies plaatje. Heb je geen doorzettingsvermogen of vreet je je vol, dan is cardio ook nutteloos.
Waarschijnlijk hebben hun het "onderzocht" in combinatie met een crashdieet.

Precies. Maar dat is ook bij 'HIT' training. Alleen de auteur van het artikel doet het voorkomen dat je bij andere vormen van cardiotraining vet wordt.

Huid, spieren, tong, geslachtsdeel, ja zijn allemaal organen. Veel mensen vergeten dat wel eens.

Zijn cortisol verhaal is bullshit.

cortisol is inderdaad een stresshormoon, maar is absoluut geen vetopslag-hormoon. Cortisol is hier gehaat omdat het glucose wint door eiwitten af te breken vanuit de spieren, maar het bevorderd ook de lipolytische werking van adrenaline. Met andere woorden: het breekt vetcellen af om glucose te winnen om van daaruit weer adrenaline op te wekken.

Cortisol is niet goed en niet slecht puur anatomisch bekeken door de bodybuilders ogen, maar het maakt je zeker niet dikker!

centaur weer terug?:clap:

Het is wel zo dat als je teveel cardio doet, dat je dan meer oestrogeen aanmaakt. Weet niet hoeveel cardio je daarvoor moet doen, maar volgens mij als je dagelijks uren cardio doet.

wat een onzin is dit zeg?

zit op een of ander forum een logje bij te houden voor mezelf.
(eetdagboek) zitten allemaal huisvrouwen die al 10 jaar op dieet zijn.
Daar zie je ook dat ze 'cardio'doen ja...
Steppen op de wii noemen ze cardio.

Heb dat eens gedaan dan is een spelletje geen cardio.
(wel leuk om te doen haha)
maar ja dat noemen zij wel sporten en gaan daarna gezellig aan de vlaai met koffie.
Tja...

Ik doe nou kt cardio en heb mijn voeding aangepast..
5 kilo eraf in 3 weken...
dus ja van cardio word je heel dik...

Vrouwen.....

Women have a harder time restraining themselves during dieting. http://www.pnas.org/content/106/4/1249.full and to boot, women run into trouble sooner when calories are decreased. Negative hormonal feedback, water retention and increase in appetite. What's also interesting is that cardio seems to increase appetite very effectively in women and in proportion to the calories expended... where as no such compensatory effect is seen in males (or not nearly of the same magnitude).

Het begint erop te lijken dat mensen bij de hele definitie van cardio een beetje de plank mis slaan. Bij cardio lijkt het meerendeel te denken aan een beetje wandelen op een threadmill bij 0.1 km/pu, en is HIIT wél het walhalla.

Cardio hoort óók op flinke intensiteit gedaan te worden, maar dan continu, en niet met explosieve pieken zoals bij HIIT. Een potje gamen op de Wii, de hond uitlaten, of de afwas doen is geen cardio. Flink doortrappen, doorlopen, doorroeien, op een tempo waarbij je nét een volledige zin kan zeggen zonder naar adem te happen, voor 30 tot 45 minuten lang, DAT is cardio.

Centaur,

Je moet nog wel kunnen kletsen met je buurvrouwtjes op de fiets naast je,anders is het niet leuk meer.

Dat kleine stukje text zit zoveel bullshit in dat ik er niet eens inhoudelijk op in wil gaan. Het meest opvallende is nog wel dat hij cardio bij de "defenition of stupid" bijschrijft, maar onderaan de lap met ongefundeerde rommel prijst hij de HIT training ineens de hemel in. HIT is geen cardio??

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:58 ----------

Nee, de boodschap is stoppen met wat je doet en je bij hun aanmelden, zodat hun de zakken kunnen vullen.

Ik heb nog geen antwoord van je gehad...

Je bent het in ieder geval wel eens met de definition of stupid getuige de text in je sig :)

Tuurlijk. Cardio is maar een onderdeel van het totale vetverlies plaatje. Heb je geen doorzettingsvermogen of vreet je je vol, dan is cardio ook nutteloos.
Waarschijnlijk hebben hun het "onderzocht" in combinatie met een crashdieet.
bedoel je dat cardio tijdens een crashdieet nutteloos is?

High intensity training is de training die mike metzer heeft ontwikkeld. Wat een bullshit verhaal. HIIT is iets heel anders dan HIT. De intervallen maken het juist zo effectief. Maar serieus, wat een bullshit.

Serieus, ik probeer je te volgen... wat bedoel je precies?

Terug
Naar boven