MuscleMeat

Cardio = vet opslaan?

Hmm als ik de berichtjes van centaur lees heb ik een vermoede dat ik verkeerd cardio doe...
Als ik Cardio doe heb ik problemen om volle zinnen te zeggen.
Ik doe meestal 25 min voor ik ga trainen en houd mijn hartslag rond de 170, iets er boven. Ik zweet mijn T-shirt altijd nat. Mijn kuiten en schenen blijf ik dan nog zeker een half-uur na voelen.

Serieus, ik probeer je te volgen... wat bedoel je precies?

Ik praat een beetje door elkaar heen. Hit oftewel high intensity training, is een training ontwikkeld door mike mentzer. Dit is een bb manier waarbij je weinig herhalingen maakt tot falen. Dus 1-3 setjes van 8-12 herhalingen waarbij je elke set faalt. Kan je meer herhalingen dan 12, dan verhoog je het gewicht. Heeft niets te maken met de HIIT die in het stuk staat. In het stuk hebben ze het waarschijnljk over High Intensity Interval Training. Zonder de intervallen is de training helemaal niets waard. Dan is het net zoveel als rennen zonder intervallen, en kan je het dus niet hit noemen. Hit en HIIT zijn heel verschillende dingen.

Ik praat een beetje door elkaar heen. Hit oftewel high intensity training, is een training ontwikkeld door mike mentzer. Dit is een bb manier waarbij je weinig herhalingen maakt tot falen. Dus 1-3 setjes van 8-12 herhalingen waarbij je elke set faalt. Kan je meer herhalingen dan 12, dan verhoog je het gewicht. Heeft niets te maken met de HIIT die in het stuk staat. In het stuk hebben ze het waarschijnljk over High Intensity Interval Training. Zonder de intervallen is de training helemaal niets waard. Dan is het net zoveel als rennen zonder intervallen, en kan je het dus niet hit noemen. Hit en HIIT zijn heel verschillende dingen.

Ok, dit volg ik :)

Wat een zever allemaal.... Ik blijf zweren bij cardio met een Lage Intensiteit.
Hoge weerstand...Hartslag op 65%, zweten doe ik als een paard oa.
Voeding op punt max 400Kcal onder onderhoud. Zware KT en regelmatig een goede refeed (2 maal per week)
Iedereen verschilt daarin, sommigen droppen af Bf door gewoon wat cardio toe te voegen en dit zonder hun Kcal's te wijzigen en sommigen moeten 1000Kcal zakker eer ze in Bf zakken, Kijk wat voor jou het beste gaat.

Terug
Naar boven