AndroidHealthClinic

Cardio voor het ontbijt.

Gert Jan

Competitive Bodybuilder
Waardering
551
Hallo lieve mensen:D
Ik heb een beetje een discussie met een maatje van me, hij zegt dat het goed is om vóór je ontbijt een uur aan cardio te doen...
Ik weet nog niet of ik het daar mee eens ben.

Stel, je komt om 07:00u uit bed en gaat gelijk een uur cardio doen, kan je dan gelijk na de cardio om 08:00u wel ontbijten zoals je normaal doet of moet je dan nog een tijd wachten?

Ik heb eigenlijk dus twee vragen:

-is cardio vóór het ontbijt goed?

-zo ja, is het verstandig om direct na de cardio dan wel normaal ontbijten?

Ik ben benieuwd naar de reactie's, alvast bedankt!

cardio voor je ontbijt is super om af te vallen
Je schijnt dan direct uit je vetreservse te putten
en daarna inderdaad ontbijten met veel eiwitten
niet daarvoor eiwitten want dan verbrandt je die
Cutler zet er zelfs ze wekker voor om nachts te fietsen
Echt een aanrader scheelt uren cardio over de hele week
voor hetzelfde resultaat

Ja maar.... Je wordt toch katabool wakker? Dan wil je toch eerst eten..

Sowieso niet eerst eten en dan meteen cardio, daar krijg je last van..

Lichte cardio voor het ontbij is goed, omdat je nu je vetreserves gaat aanspreken als brandstof, dus niet te intensief en te lang en je moet uiteraard een goed voedingspatroon hebben..

direct cardio na opstaan heb ik ook al geprobeerd en dat gaat tog ma zeer moeizaam ze . echt geen energie dan ..

Ik doe dit ook altijd op zaterdagen. Gooi wel een wheytje en bcaa naar binnen

Lichte cardio voor het ontbij is goed, omdat je nu je vetreserves gaat aanspreken als brandstof, dus niet te intensief en te lang en je moet uiteraard een goed voedingspatroon hebben..

je verbruikt ALTIJD carbs EN vet, zodra jij dus voor je ontbijt gaat cardioen, ga je dus gewoon spiermassa aanspreken voor die carbs.
de intensiteit van je cardio bepaalde de ratio carbs(spiermassa)-vet (bijna 60% van je max HR 20-80 verhouding las ik ergens). Hoe hoger je hartslag komt, hoe groter het % carbs (spiermassa) wordt dat aangesproken word.

WAT je dus het beste kan imo, wat ik zelf ook doe.

is als je wakker wordt een Whey shake met WATER nemen, en evt visolie/fatburner etc. , wat hierboven wordt gezegd kan je evt ook nog supplementeren met BCAA's (ik neem die zelf DIRECT NA mn training, en die whey ervoor)

op deze manier verbrand je nagenoeg evenveel vet (whey, met water, is niet anabool) alleen je zal heel stuk minder eigen spiermassa verliezen (omdat je whey aangesproken wordt ipv je eigen spiermassa)

+ je bloed wordt meteen weer bijgevuld met amino's wat ook nog beter is voor herstel van je KT (als je dat deed)

Als je na je training cardio doet bereik je net hetzelfde effect...

klopt, je moet niet denken dat je ontbijt al binnen 10minuten wordt aangesproken als energy bron. hier gaan toch wel een paar uurtjes overheen. (pas in de darmen worden ze omgezet in energy, dus NIET in je maag...dus je hoeft ook niet te wachten tot die leeg is)

cardio voor je ontbijt is super om af te vallen
Je schijnt dan direct uit je vetreservse te putten
en daarna inderdaad ontbijten met veel eiwitten
niet daarvoor eiwitten want dan verbrandt je die
Cutler zet er zelfs ze wekker voor om nachts te fietsen
Echt een aanrader scheelt uren cardio over de hele week
voor hetzelfde resultaat

lijkt me HEEL sterk, gezien je op dat nivo er alles aan doet om spiermassa te sparen in de cut. of bedoelde je een andere Cutler dan Jay?

je verbruikt ALTIJD carbs EN vet, zodra jij dus voor je ontbijt gaat cardioen, ga je dus gewoon spiermassa aanspreken voor die carbs.
de intensiteit van je cardio bepaalde de ratio carbs(spiermassa)-vet (bijna 60% van je max HR 20-80 verhouding las ik ergens). Hoe hoger je hartslag komt, hoe groter het % carbs (spiermassa) wordt dat aangesproken word.

WAT je dus het beste kan imo, wat ik zelf ook doe.

is als je wakker wordt een Whey shake met WATER nemen, en evt visolie/fatburner etc. , wat hierboven wordt gezegd kan je evt ook nog supplementeren met BCAA's (ik neem die zelf DIRECT NA mn training, en die whey ervoor)

op deze manier verbrand je nagenoeg evenveel vet (whey, met water, is niet anabool) alleen je zal heel stuk minder eigen spiermassa verliezen (omdat je whey aangesproken wordt ipv je eigen spiermassa)

+ je bloed wordt meteen weer bijgevuld met amino's wat ook nog beter is voor herstel van je KT (als je dat deed)

Imo is het verstandiger om wat bcaa's of vloeibare aminozuren eerst naar binnen te gooien en 10 min later wat whey en water.Dit ivm met de opname tijd die sneller is tegenover whey.Opname van whey duurt zeker 40min tegenover 20min van aminozuren.Zo heb je snel profijt van de amino's\bcaa's en wanneer deze op zijn wordt de whey opgenomen.Verder denk ik dat het spierverlies echt in het niet valt als je je frequentie laag houdt bij de cardio en je niet te laag gaat zitten met je carbs\eiwitten.(kortom een goed voedingspatroon)

• Topic Starter Topic Starter
Ok, duidelijke antwoorden!
Het zou dus als volgt kunnen gaan:

-07:00u opstaan en gelijk wheyshake nemen
-07:05u cardio doen (lichte intensiteit)
-08:05u ontbijten, en daarna douchen

Ik begrijp dat het risico op spierverlies lager is als je eerst een wheyshake neemt.

1uur cardio is veelsteveel imo, doe max 30 minuten waarvan de 1e 5 minuten interval....

lijkt me HEEL sterk, gezien je op dat nivo er alles aan doet om spiermassa te sparen in de cut. of bedoelde je een andere Cutler dan Jay?[/QUOTE

Sorry was echt Jay
Heb je die man zijn wedstrijd dieet niet gezien
Zo weining als tie dan eet.
Stond ergens in M&F

Heb zelf ook een tijdje gedaan
cardio s'ochtens vliegt er echt af
Ben inderdaad wel van me fiets afgestort van de honger'
Maar het werkt

lijkt me HEEL sterk, gezien je op dat nivo er alles aan doet om spiermassa te sparen in de cut. of bedoelde je een andere Cutler dan Jay?[/QUOTE

Sorry was echt Jay
Heb je die man zijn wedstrijd dieet niet gezien
Zo weining als tie dan eet.
Stond ergens in M&F

Heb zelf ook een tijdje gedaan
cardio s'ochtens vliegt er echt af
Ben inderdaad wel van me fiets afgestort van de honger'
Maar het werkt

de M&F vertrouw ik niet :P...en ik heb een vermoeden dat Jay meer eet in de cut dan ik in de bulk..

Maar misschien dat het aantal jaren terug was en hij wat experimenteerde ofzo..

Ok, duidelijke antwoorden!
Het zou dus als volgt kunnen gaan:

-07:00u opstaan en gelijk wheyshake nemen
-07:05u cardio doen (lichte intensiteit)
-08:05u ontbijten, en daarna douchen

Ik begrijp dat het risico op spierverlies lager is als je eerst een wheyshake neemt.

zo moet het ja!

NOg even een klein onderzoekje hieronder, hopelijk gaan jullie dan iets anders over cardio denken. ik doe nu ook meer KT dan cardio in de cut. Heeft trouwens veel meer voordelen dan alleen verhoogde verbranding (kracht toename, minder saai dan uur lang cardio'en etc)

Quiz Time

Furthermore, lets assume the typical dieter is going to be using a very low calorie diet (VLCD) regardless of how many times he or she is told that it's counterproductive (in the long run). Which of the following scenarios do you think they will be following?

1. Restricting calories plus performing 45-60 minutes of cardiovascular activity four to six times per week.

2. Restricting calories plus performing resistance training three to five times per week.

If you guessed "1" then you'd be correct. VLCD's typically result in loss of LBM and a decrease in Resting Metabolic Rate (RMR). To offset this, many people think performing copious amounts of cardiovascular work will help prevent this cascade of events or at least cause a synergistic response to help speed fat loss.

In short... it makes things worse. In a study done by Bryner et al (1), their objective was to examine the effects that high volume resistance training in conjunction with a VLCD had on such parameters.

Two groups were made: C+D (cardio plus diet) and R+D (resistance training plus diet). Both groups consumed 800 kcal/day liquid formula diets for twelve weeks. The C+D group exercised one hour per day (4 times per week) by walking, biking, or stair-climbing. The R+D group performed resistance training three times per week at ten stations increasing from two sets of 8-15 reps to four sets of 8-15 reps.

image022.jpg

Where are all the cardio bunnies?

RESULTS:

Maximum oxygen consumption (Max VO2) increased significantly, but equally in both groups. So much for the argument that anaerobic work (lifting weights) doesn't improve aerobic (cardiovascular) health. In addition, body weight decreased significantly more in C+D than R+D. However, the C+D group lost a significant amount of LBM (5.1 to 4.7 kg). No decrease in LBM was observed in R+D. In addition, R+D had an increase in RMR O2 ml/kg/min (2.6 to 3.1). The 24-hour RMR decreased in the C+D group.

That's an eye opener! Essentially what this study shows is the addition of resistance training resulted in the preservation of LBM and RMR even while drastically hypo-caloric (800 calories per day). The take home message? Go lift some heavy shit off the floor and stay away from the stairmaster.

voor het gehele article : TESTOSTERONE NATION - Dieting Disasters

de M&F vertrouw ik niet :P...en ik heb een vermoeden dat Jay meer eet in de cut dan ik in de bulk..

Maar misschien dat het aantal jaren terug was en hij wat experimenteerde ofzo..

Gellof ook niet dat dat dieet helemaal de waarheid is
op een gegeven moment komt tie geloof onder de 600 calorienen
Maar ja in AS zit ook geen gr vet of zo
Maar hou wel goed spier vast.

In ieder geval is het voor iedereen ook anders
Ik win makkelijk massa alleen helaas niet altijd op de goed manier:mad:'
en een andere trekt weer droog bij het woord dieet
Dus doe wat bij het best werkt

Terug
Naar boven