MuscleMeat

Cardio voor het ontbijt.

Gellof ook niet dat dat dieet helemaal de waarheid is
op een gegeven moment komt tie geloof onder de 600 calorienen
Maar ja in AS zit ook geen gr vet of zo
Maar hou wel goed spier vast.

In ieder geval is het voor iedereen ook anders
Ik win makkelijk massa alleen helaas niet altijd op de goed manier:mad:'
en een andere trekt weer droog bij het woord dieet
Dus doe wat bij het best werkt:mad::mad::mad:

een wereldtop BB'er van 120kilo ofzo gaat echt niet onder de 600kcal zitten :P
die gast zal niet eens onder de 2000zitten lijkt me...

Niemand die dit kan bevestigen van de trouwe fans?

Ochtend cardio op een lege maag is imo het slechtste wat je kunt doen. Je verbrandt er meer spiermassa als vet mee en het is niet zoveel beter als gewone cardio. Je moet gewoon denken, op het einde van de dag telt alleen het-calorieen tekort dat je hebt. Dat is de uiteindelijk indicator voor hoeveel vet je verbrandt hebt. Of je nu cardio op een lege maag doet of met een (klein) maal ervoor, zolang je een degelijk aantal calorieen verbrandt is het goed.

De prioriteit bij het cutten is spiermassa behouden (bij mij toch). Daarom snap ik niet waarom zoveel mensen in zo een catabole toestand nog eens 40-60 minuten cardio gaan doen. Als je toch ochtend cardio wilt doen, neem dan een klein ontbijt of tenminste een eiwitten shake om de spierafbraak te voorkomen. Vet verbranden doe je zowieso als je voeding in orde is.

Waar haalt toch iedereen die spiermassa verlies angst vandaan? Als je op een gemiddelde intensiteit cardio doet valt dat echt te verwaarlozen hoor.

Bij elke activiteit waar je calorieen verbrandt haalt het lichaam de energie eerst uit de koolhydraten in je lichaam. Die zijn er niet omdat je niks hebt gegeten dus waar haalt het lichaam de energie? Uit de spiermassa en de vetopslag. En het doel van cutten is nog altijd zoveel mogelijk vet verliezen en zoveel mogelijk spiermassa behouden. Trouwens als je eet voor cardio heb je ook meer energie waardoor je beter presteert wat dan weer leidt tot meer vetverbranding.

Waarom moet het absoluut op een lege maag als je zo goed als evenveel vet verbrandt met iets in je maag?

• Topic Starter Topic Starter
Er werd toch geadviseerd om een wheyshake met water te nemen?
Dus helemaal leeg is je maag dan niet.

Trouwens als je eet voor cardio heb je ook meer energie waardoor je beter presteert wat dan weer leidt tot meer vetverbranding.

verschild sterk per persoon hoor, ik cardio het best op lege maag (of met shakje)
als ik ook maar iets eet, gaat alles heel zwaar, hartslag stuk hoger en zweet me de t*fus

ben het helemaal met paul
10 12 jaar geleden was 1 gram eiwitten per kg genoeg
toppers deden anderhalve gram
en toen liepen er ook grote jongens rond
nu lijkt het wel of je alleen van eiwitten eten al op de "BIG O"komt

Zal het sukje van cutler proberen op te zoeken
beloof niks maar doe me best

Cardio op je nuchter maag
is ook meer een manier om af te vallen dus kilo's vet
niet om te cutten
in Cutlers geval was het snachts ze verbranding op peil te houden
deed het dus midden in de nacht niet smorgens vroeg
niet om echt kilo's te verbranden

Jay Cutler’s Pre-Contest Dieet Plan
ok het verhaal van de nacht trap verhalen zoek ik ook nog
en ik denk dat ik koolhyrdaten en eiwitten en calorieen heb verwart
maar kijk onderaan fietsen in de ochtend
wordt vervolgt

Dus een uur cardio voor het ontbijt met een shake! Dat zal ik doen :)

Maar een vraag: Als je 's avonds traint, hoe lang is het dan gunstig om te wachten na het eten? Ik train na een uurtje al...

Dus een uur cardio voor het ontbijt met een shake! Dat zal ik doen :)

Maar een vraag: Als je 's avonds traint, hoe lang is het dan gunstig om te wachten na het eten? Ik train na een uurtje al...

is maar waar je je prettig bij voelt...maar je moet niet denken dat je dan je avond eten "verbrand" , eerder je lunch.

Jay Cutler’s Pre-Contest Dieet Plan
ok het verhaal van de nacht trap verhalen zoek ik ook nog
en ik denk dat ik koolhyrdaten en eiwitten en calorieen heb verwart
maar kijk onderaan fietsen in de ochtend
wordt vervolgt

hij doet volgens die site aan Carb Cycling (bekend bij menig cutter)
en ik quote :
Hij houdt z'n calorieën constant en gaat uit van 350 gram eiwitten en 500 gram koolhydraten per dag.
350 x 4 = 1400
500x 6 = 3000
totaal 4400kcal....MINIMAAL, + de vetten die hij nog eet (noodzakelijk, dus die zal die niet overslaan)
in de overgang,

en "normaal" tijdens het dieet zelf zit die op :
Op een lage dag eet hij tussen de 250 en 325 gram koolhydraten, ongeveer een gram per pond lichaamsgewicht. Soms ook minder. Om te compenseren gaan de eiwitten omhoog, ongeveer 425 gram op een lage dag.
De mediumdag valt op een trainingsdag. Eiwitten tussen de 350 en 375 gram, koolhydraten tussen de 400 en 450 gram.
Iedere vierde dag is een hoge dag. Koolhydraten tussen de 700 en 750 gram, eiwitten tussen de 250 en 300 gram (koolhydraten nemen het over). Op hoge dagen eet hij geen dierlijke vetten, alleen maar eiwit, vis en proteïnepoeders.

Gaat alles te snel, dan wordt er nog wel eens een hoge dag extra bijgedaan.

Misschien dat ik het verkeerd lees :P maar verder zie ik nergens iets wat zou kunnen duiden op -2500kcal dieet.

Dat fietsen op nuchtere maag wat er gezegd wordt kan net zo goed zijn met BCAA's of zelfs whey. want dan spreken veel mensen ook nog steeds van Nuchter.

zoals ik het op die site lees, volgens eigen intepretatie is het nog redelijk plausibel.

hij doet volgens die site aan Carb Cycling (bekend bij menig cutter)
en ik quote :

350 x 4 = 1400
500x 6 = 3000
totaal 4400kcal....MINIMAAL, + de vetten die hij nog eet (noodzakelijk, dus die zal die niet overslaan)
in de overgang,

en "normaal" tijdens het dieet zelf zit die op :

Misschien dat ik het verkeerd lees :P maar verder zie ik nergens iets wat zou kunnen duiden op -2500kcal dieet.

Dat fietsen op nuchtere maag wat er gezegd wordt kan net zo goed zijn met BCAA's of zelfs whey. want dan spreken veel mensen ook nog steeds van Nuchter.

zoals ik het op die site lees, volgens eigen intepretatie is het nog redelijk plausibel.

Carbs is toch ook x4?

Ja maar.... Je wordt toch katabool wakker? Dan wil je toch eerst eten..
lijkt me ook ;)

Sowieso niet eerst eten en dan meteen cardio, daar krijg je last van..
hangt natuurlijk ook van het soort maaltijd af, met brinta had ik altijd kotsneigingen, maar met wat snelle kh maaltijden heb ik vaak nergens last van.

Lichte cardio voor het ontbij is goed, omdat je nu je vetreserves gaat aanspreken als brandstof, dus niet te intensief en te lang en je moet uiteraard een goed voedingspatroon hebben..
je spreekt altijd vetreserves aan, ik kan helaas de studie niet meer zo 123 meer tevoorschijn toveren, maar er is hier ooit een studie gepost die ook aantoonde dat het voor de vetverbranding niet uitmaakte of je op lege maag of met een maaltijd ging cardio'en... ik kan het helaas nu niet onderbouwen, dus dit zal je maar van me aan moeten nemen :P

je verbruikt ALTIJD carbs EN vet, zodra jij dus voor je ontbijt gaat cardioen, ga je dus gewoon spiermassa aanspreken voor die carbs.
de intensiteit van je cardio bepaalde de ratio carbs(spiermassa)-vet (bijna 60% van je max HR 20-80 verhouding las ik ergens). Hoe hoger je hartslag komt, hoe groter het % carbs (spiermassa) wordt dat aangesproken word.

WAT je dus het beste kan imo, wat ik zelf ook doe.

is als je wakker wordt een Whey shake met WATER nemen, en evt visolie/fatburner etc. , wat hierboven wordt gezegd kan je evt ook nog supplementeren met BCAA's (ik neem die zelf DIRECT NA mn training, en die whey ervoor)

op deze manier verbrand je nagenoeg evenveel vet (whey, met water, is niet anabool) alleen je zal heel stuk minder eigen spiermassa verliezen (omdat je whey aangesproken wordt ipv je eigen spiermassa)

+ je bloed wordt meteen weer bijgevuld met amino's wat ook nog beter is voor herstel van je KT (als je dat deed)
die wheyshake word ook pas een uur later opgenomen, imo is dextrose een slimmere keuze. waarom moet je eigenlijk niet anabool zijn dan? dat lijkt me juist een voordeel.

ikzelf ben niet echt een voorstander van cardio op lege maag, iedereen hier eet om de 3u om zo niet catabool te raken, maar dan gaan ze wel in catabole toestand cardio doen, combineer dit met de wetenschap dat je niet significant meer vet verbrand door zo bezig te gaan en de conclusie lijkt me logisch, don't do it.

^^ ik ga akkoord met riggard. Doe gewoon je cardio anabool of catabool, je zal altijd vet verbranden. Als je in anabole staat cardio doet zal je lichaam tijdens de cardio niet zoveel vet verbranden, maar het is wel in een vetverbrandende staat voor de rest van de dag en dat lijkt me veel efficienter dan vet verbranden voor 40-60 minuten + je bent zeker dat je spiermassa verlies minimaal blijft.

^^ ik ga akkoord met riggard. Doe gewoon je cardio anabool of catabool, je zal altijd vet verbranden. Als je in anabole staat cardio doet zal je lichaam tijdens de cardio niet zoveel vet verbranden, maar het is wel in een vetverbrandende staat voor de rest van de dag en dat lijkt me veel efficienter dan vet verbranden voor 40-60 minuten + je bent zeker dat je spiermassa verlies minimaal blijft.

training IS altijd catabool :P

Ik bedoelde in anabole staat voordat je aan de cardio begint :p verkeerd verwoord ;)

dat training altijd katabool is zegt niks over de mate waarin het katabool is.... en over de snelheid waarmee de katabole processen overgaan in anabole processen na het trainen.

Terug
Naar boven