AndroidHealthClinic

Cardio. Wanneer?

isostar

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Mensen,

Ik vraag mij af wanneer ik het beste cardio kan doen. Ik train 4x per week.

Op mijn rustdagen (woensdag, zaterdag, zondag) of direct na de training aangezien je dan gelijk vet zou verbranden?

En is het dan verstandig om eerst een whey shake te nemen voordat ik ga trainen om te voorkomen dat ik mijn spieren ga aanspreken tijdens het hardlopen?

Klopt het dat je minder snel groeit wanneer je hardloopt?

Thanks!

Cardio is na de training goed, en als je op rustdagen ook wilt sporten is daar niks mis mee.
Ook altijd de shake voor de training nemen.
En ja, je groeit minder snel als je hardloopt als je niet meer gaat eten.

Als je je focust op vetverbranding groei je sowieso minder goed. Maak een keus wat je wilt.. groeien of droger worden. beide tegelijkertijd is het meest inefficiënte wat je kunt doen. (sterker nog, dat kan niet)

Ik zou graag even inhaken en ook een vraag willen stellen, kan dat..?

ik neem nu telkens een whey shake na mijn training, vinden jullie het beter dan om deze voor de training te nemen
(krachttraining bedoel ik dan he)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties. Natuurlijk pas ik mijn hoeveelheid dat ik eet daar op aan.

Maarrr, wanneer je na 80min krachttraining (bijvoorbeeld borst) gaat hardlopen zal je meteen vet moeten verbranden omdat je glycose-voorraad in je spieren laag zijn.

Is het dan verstandig om direct na de KT een shake te nemen en dan te gaan hardlopen of ná het hardlopen?

Ik zou graag even inhaken en ook een vraag willen stellen, kan dat..?

ik neem nu telkens een whey shake na mijn training, vinden jullie het beter dan om deze voor de training te nemen
(krachttraining bedoel ik dan he)

Nee, ná de training _MOET_ je altijd een hoge dosis eiwitten nemen en vooral iets van snelle koolhydraten. Bijvoorbeeld een witte boterham met jam of een banaan. Dit helpt je proteine synthese te stimuleren en je glycogeenspiegel te herstellen.

Voor de training kan je ook whey nemen. Ik weet dat veel bodybuilders dat wel doen.. ik weet alleen niet of dit echt veel voordeel heeft. Zolang je aan het einde v/d dag genoeg eiwitten hebt genomen.

Als je whey neemt voor de training moet je dit ongeveer 30min van ter voren doen en 30gr lijkt mij meer dan genoeg.

Voor het slapen gaan neem je het beste Caseine, dit zijn langzaam verteerbare eiwitten en zitten in melk en magere kwark (die witte zurige kwark). Dit omdat caseine net als micellar heel lang nodig heeft om te verteren waardoor je een langzame en constante afgifte van aminozuren krijgt gedurende de nacht. Hierdoor valt je lichaam niet je spieren aan en elk overschot gaat naar je spieren om groei te bevorderen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven