Hoe kom je dr bij dat je glyceen voorraden niet uitgeput zijn na een
krachttrainingssessie en nachtrust?
Tuurlijk zijn die wel aangesproken,misschien niet leeg ...maar wel degelijk "depleted" om het is mooi te zeggen..
Dat is DE reden dat cardio s morgens voor ontbijt en direct na KT zo effectief is..
het lijkt me een beetje kort door de bocht om te stellen dat alleen cardio voor je ontbijt goed is voor vetverbranding,interval is ook een hele goeie ivm de naverbranding.
En waarom zou ik aminozuren of whey VOOR me cardio nemen als me voornaamste doel vetverbranding is? en dan riskeren dat dat als brandstof gebruikt word? Ik wil juist dat me maag leeg is...
dus alleen met lege maag ga je vet verbranden??
dat zou zonde zijn van je opgebouwde spieren.neem bijv. aminozuren,dat is net als whey,heel licht verteerbaar omdat het door enzymen is voorverteerd.
vaak ook heeft t een hoog gehalte aan stikstof om de voor de groei zo noodzakelijke,positieve stikstofbalans te handhaven.
ze zijn nodig voor behoud van je spieren,vernieuwing van spierweefsel en je groei
Plus dat als je effectief vet wil verbranden..een koolydraat RIJK dieet volgen wel het laatste is wat je moet doen..(Maar das puur mijn mening en die van me vriendjes..lol)
Er staat nergens dat je een koolhydraatrijk dieet moet volgen, er werd een stukje neergezet hoe het met glycogeen zit..
overigens als je glycogeenvoorraad echt uitgeput raakt, dan ervaren vele dat als 'de man met de hamer' ,
hoe dan ook het prestatienivo gaat plotseling een stuk omlaag.
Je prestatievermogen slinkt tot 50% van je normale kunnen en je kan er behoorlijk ziek van worden,misselijk,duizelig,stijf. etc..
(maar dit is allemaal puur mijn mening en die van mijn boeken en ervarigen...lol)B.