Fitness Seller

Celtic Strongman! - Wijhe

gewoon meedoen al is het alleen de DL!! ;)

Als het enigzins kan ben ik er idd, vandaar dat ik me ook nog niet compleet heb afgemeld al heb ik er een hard hoofd in gezien de huidige toestand, maar ik heb nog een maand en als het is wat de dokter zegt wat het is zou het over kunnen zijn over een maand..

Ik vind het toch wel weer ergerlijk en apart dat er voor deze wedstrijd en andere wedstrijden die de komende tijd zijn bijna om deelnemers gesmeekt moet worden. Terwijl er voor de kwalificatie wedstrijden mensen op de lijst staan die er niets te zoeken hebben!! Dit is een mooie wedstrijd die met goede gewichten juist voor deze personen die nog niet toe zijn aan kwalificatie wedstrijden. Al zou je het alleen maar zien als training..
Heb dit vorig jaar ook al eens aangekaart. Maar blijkbaar is er weinig zelfkennis onder sommige sterke mannen...

Oh Eric Hams en Randolf Pander doen hier ook mee.

Sluit ik mij helemaal bij aan..

Je ziet ook dat de echte liefhebbers zoals Bas hierboven echt alles meedoen behalve de kwalificatie(terwijl hij het imo juist wel zou kunnen).

En dan heb je een rits mensen die gewoon graag interessant willen doen maar geen donder voor de sport over hebben..;)

• Topic Starter Topic Starter
---------- Post toegevoegd Thu 2 Aug 2012 om 13:30 ----------

Dat is fijn met een deadlift en een wheelflip..NOT!
Denk dat je daar nog eens goed over na moet denken..
Met de deadlift kan je dan denk ik niet goed zien of de benen gestrekt zijn.
en de kilt kan tijdens de wheelflip achter een profiel vd band blijven hangen..

Ik zal dit punt nog even opnemen. Is idd niet handig met deadlift en wheelflip. Met stones (nu geen odd voorgaande jaren wel) zat de kilt ook vaak id weg en dan was het geen probleem als de deelnemers zonder kilt deden. Ik kom hier nog even op terug!

Bij een Highlander Challenge als deze wedstrijd zou de kilt altijd verplicht moeten zijn bij ELK onderdeel. Dat is nu juist de charme van de sport. Volgens mij was ik vorige jaren ook de enige die de stones gewoon met kilt deed. Overigens zijn de Stones ook van origine Schots en daarmee een échte Highlander onderdeel.

Ik kan begrijpen dat de kilt bij deadlift (voor de beoordeling van gestrekte benen) lastig zal zijn, en bij een tire flip uitvoeringstechnisch vervelend. Dit zijn imo ook geen échte highlander onderdelen. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar bv een timber en uiteraard weer de stones ! Stick to the roots ;)

Ik vind het ook erg jammer dat er best wat wedstrijden afgelast zijn door te weinig deelnemers, iedereen kiest natuurlijk zijn eigen wedstrijden... maar zelf wil ik pas meedoen aan een kwalificatie wedstrijd als ik een serieuse kans maak voor een top 5. de ''dorpswedstrijden'' zijn gewoon erg leerzaam en goed om eraan mee te doen, meestal ook goed opgezet en je hebt weer een leuke wedstrijd op het programma!

Bij een Highlander Challenge als deze wedstrijd zou de kilt altijd verplicht moeten zijn bij ELK onderdeel. Dat is nu juist de charme van de sport. Volgens mij was ik vorige jaren ook de enige die de stones gewoon met kilt deed. Overigens zijn de Stones ook van origine Schots en daarmee een échte Highlander onderdeel.

Ik kan begrijpen dat de kilt bij deadlift (voor de beoordeling van gestrekte benen) lastig zal zijn, en bij een tire flip uitvoeringstechnisch vervelend. Dit zijn imo ook geen échte highlander onderdelen. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar bv een timber en uiteraard weer de stones ! Stick to the roots ;)

Is waar, zijn dan weer de 'charmes' van zo'n wedstrijd ;)
Jarno's punt omtrent de deadlift is wel iets wat ik al eerder met de mede-organisatoren heb aangekaart. Het is gewoon lastig te jureren met een kilt.
Zoals gezegd kom ik hier nog even op terug.

Wat vindt Robbert ?
Of heb jij het volledig overgenomen, Mike ?

gewoon alle onderdelen met kilt en alleen met deadlift uitdoen
ben je er dit jaar ook bij wulbert?

is net na de ramadan, jammer dan sla ik nog geen deuk in een pakje boter. Was wel mooie kans geweest om mn djelleba aan te doen en met palen te smijten...

gewoon alle onderdelen met kilt en alleen met deadlift uitdoen
ben je er dit jaar ook bij wulbert?

Nope, hoop fit te zijn voor de finale NK HG in Hank, een dag later..

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 09:06 ----------

is net na de ramadan, jammer dan sla ik nog geen deuk in een pakje boter. Was wel mooie kans geweest om mn djelleba aan te doen en met palen te smijten...

zelfs dan ben je nog sterk zat, Mo... (denk ik) ;)

Nope, hoop fit te zijn voor de finale NK HG in Hank, een dag later..

---------- Post toegevoegd Tue 7 Aug 2012 om 09:06 ----------

zelfs dan ben je nog sterk zat, Mo... (denk ik) ;)

Ok, begrijp hier uit dat je niet meedoet...jammer maar begrijpelijk.

Mohammed je bent van harte welkom!

had me al netjes via de mail afgemeld bij Ricky :)

loop al weken met rugklachten (met uitstraling naar benen). Voor het NK Highland Games sta ik echter ruim eerste bij de masters en hoef eigelijk alleen maar aanwezig te zijn bij de finale in Hank. Die kans op de titel laat ik me niet ontlopen. Ik ga daarom zeker geen risico lopen bij de CSM. Helaas.

had me al netjes via de mail afgemeld bij Ricky :)

loop al weken met rugklachten (met uitstraling naar benen). Voor het NK Highland Games sta ik echter ruim eerste bij de masters en hoef eigelijk alleen maar aanwezig te zijn bij de finale in Hank. Die kans op de titel laat ik me niet ontlopen. Ik ga daarom zeker geen risico lopen bij de CSM. Helaas.

Ok, dat had ik nog niet doorgekregen.
Succes met herstel en pak die titel! :)

Ben op dit evenement gewezen door Godfried (gaat naar dezelfde sportschool).

Het lijkt me erg gaaf om 1 September eens te komen kijken hoe een event als deze in zijn werk gaat. Misschien een idee om deze winter me te richten op het trainen voor een Highland event. Niet dat ik ooit als absolute noob competitief zou kunnen zijn haha!

Succes met de voorbereidingen iedereen.

-Daan

Ik vind het toch wel weer ergerlijk en apart dat er voor deze wedstrijd en andere wedstrijden die de komende tijd zijn bijna om deelnemers gesmeekt moet worden. Terwijl er voor de kwalificatie wedstrijden mensen op de lijst staan die er niets te zoeken hebben!! Dit is een mooie wedstrijd die met goede gewichten juist voor deze personen die nog niet toe zijn aan kwalificatie wedstrijden. Al zou je het alleen maar zien als training..
Heb dit vorig jaar ook al eens aangekaart. Maar blijkbaar is er weinig zelfkennis onder sommige sterke mannen...

Oh Eric Hams en Randolf Pander doen hier ook mee.

duidelijk wie hier gaat winnen dan....

hoewel Eric dan nauwelijks HG ervaring heeft, vind ik iemand die op een finale SM heeft gestaan, hier eigelijk ook niet thuis horen. Dit is meer een B- of C-wedstrijd i.m.o.

---------- Post toegevoegd Tue 28 Aug 2012 om 16:27 ----------

los hiervan: allen succes zaterdag !:thumbs:

Laatst bewerkt:
duidelijk wie hier gaat winnen dan....

hoewel Eric dan nauwelijks HG ervaring heeft, vind ik iemand die op een finale SM heeft gestaan, hier eigelijk ook niet thuis horen. Dit is meer een B- of C-wedstrijd i.m.o.

---------- Post toegevoegd Tue 28 Aug 2012 om 16:27 ----------

los hiervan: allen succes zaterdag !:thumbs:

Jij had hem mooi wat tegenstand kunnen geven als één van de betere Highlandgamers van NL..

Eric en Randolf zijn door mij gevraagd na overleg met Maikel. Na zijn oproep voor meer deelnemers.. Maar als de criteria zijn dat als je in de finale hebt gestaan, niet meer aan zulk soort wedstrijden mee mag doen? Ja dan weet ik het niet meer.....
Daarnaast is Randolf de laatste 2 wedstrijden behoorlijk dicht achter Eric geëindigd..
En Frank Jansen is toch ook iemand die goed bezig is en nog veel kan gaan bereiken..

Omg..

Krijgen we nu het bekende gezeur weer dat bepaalde mensen te sterk zijn?

Wees blij dat er mensen zijn die ondanks dat ze meer bereikt hebben in de sport dan anderen niet zo arrogant zijn om zich teveel te voelen!

Zou fraai zijn als dit de standaard wordt, iemand die de finale haalt mag nergens meer wedstrijden draaien..

Kelvin doet ook bijna altijd mee, prachtig dat hij er bij is!

Jij had hem mooi wat tegenstand kunnen geven als één van de betere Highlandgamers van NL..

Eric en Randolf zijn door mij gevraagd na overleg met Maikel. Na zijn oproep voor meer deelnemers.. Maar als de criteria zijn dat als je in de finale hebt gestaan, niet meer aan zulk soort wedstrijden mee mag doen? Ja dan weet ik het niet meer.....
Daarnaast is Randolf de laatste 2 wedstrijden behoorlijk dicht achter Eric geëindigd..
En Frank Jansen is toch ook iemand die goed bezig is en nog veel kan gaan bereiken..

Omg..

Krijgen we nu het bekende gezeur weer dat bepaalde mensen te sterk zijn?

Wees blij dat er mensen zijn die ondanks dat ze meer bereikt hebben in de sport dan anderen niet zo arrogant zijn om zich teveel te voelen!

Zou fraai zijn als dit de standaard wordt, iemand die de finale haalt mag nergens meer wedstrijden draaien..

Kelvin doet ook bijna altijd mee, prachtig dat hij er bij is!

Thanx Jarno, maar te veel eer, zo goed ben ik niet (meer) :)
oud worden sucks !

mijn punt is, dat er wordt geroepen (ook bekend gezeur, Wannabe) dat er op sommige kwalificatiewedstrijden te veel mensen zijn, die er niet thuis horen, terwijl de prijzen bij de lagere wedstrijden dan ook door de ''grotere jongens'' worden gegrepen. Dit rijmt mij niet en kan me voorstellen dat dit de beginnende atleet minder motiveert. Lijkt mij dat je als beginnende atleet wilt meten met gelijkgestemden. Mijn bescheiden mening, heb ook geen ervaring in het SM wereldje, maar lees dan wel veel over de grote opkomsten bij de kwalificaties...

Bij deze wedstrijd was het animo (helaas) al niet al te groot, dus dat er dan door de organisatie vervangende atleten worden gezocht is dan weer reëel.

Frank is idd een groot talent en voornamelijk loeisterk, wordt idd een grote. Het is wel Franks eerste jaar en daarom een beginner. Daarom gooit ie bij ons ook in de B-klasse, terwijl hij reeds in zijn eerste wedstrijd al de A-status had gegooid.

Laatst bewerkt:
Ben net een week terug van vakantie, niet op m'n top, maar toch..
Bring it on!! :fire:

Terug
Naar boven