XXL Nutrition

Celtic Strongman! - Wijhe

• Topic Starter Topic Starter
Helaas toch weer wat afmeldingen, gelukkig ook nog twee atleten erbij. Lijst is ge-updated.

Foto's

Foto's staan hier:
[Link niet meer beschikbaar]

geen Eric ? en wat een matige opkomst.....

Hoe heet nu de winnaar ?

Laatst bewerkt:
Ondanks de zeer magere opkomst en afmeldingen op het laatste moment, was het toch een mooie wedstrijd.

Uitslag;
1) Roy Achterhuis--------25 pts
2) Randolf Pander--------24 pts
3) Renée Verbrugh-------21 pts
4) Leon Nijenhuis--------18,5 pts
5) Gerwin de Haas-------10 pts
6) Godfried Kleinmeier-----5 pts

Nummers 1 t/m 3 kregen een beker en een grote pot proteïne als prijs! Voor de rest was er voor iedere deelnemer een medaille.

Laatst bewerkt:
écht erg jammer van de opkomst. Deze perfect georganiseerde wedstrijd verdient veel meer !

Ga in ieder geval door Mike (en Robbert)

écht erg jammer van de opkomst. Deze perfect georganiseerde wedstrijd verdient veel meer !

Ga in ieder geval door Mike (en Robbert)

Ohw jazeker, dat is de bedoeling. Top 3 was spannend. Veel publiek en mooi weer.
Ik heb de laatste 4 jaar alleen maar mooi weer gezien en veel publiek. Nivo vd wedstrijdodd is de laatste jaren steeds wat hoger geworden.

Zodra ik de uitslagen vd odd per deelnemer heb, zal ik deze posten.

---------- Post toegevoegd Sat 1 Sep 2012 om 20:08 ----------

Foto's staan hier:
[Link niet meer beschikbaar]

Doetze bedankt! Mooie pics! :thumb:

Vandaag tweede geworden, op kracht onderdelen gingen goed. Was leuke spannende wedstrijd. Ook leuke prijzen. Mr bagerman was gezellig vandaag, ben er volgend jaar weer bij. Wel jammer dat er laatste tijd gesmeekt moet worden om deelnemers. Gr Randolf

Kort verslagje dan maar..

Bij aankomst bleek dat er maar 6 man zou deelnemen; 4 afmeldingen de dag zelf. Onbegrijpelijk, meer kan ik er niet over zeggen..

1) Log lift (95 kg op reps):
De log had een iets kleinere diameter dan de IFSA, prima ding. Tijdslimiet was 90 seconden. 6 reps gehaald en de 7e bijna in lockout, maar verloren op balans.
Gedeeld 2e plek.

2) Caber Toss:
Tjah, iedere punt die ik hierop pak is bonus. 2 jaar terug heb ik ook meegedaan en ben toen laatste geworden met 0 graden. Wonder boven wonder kreeg ik het ding in beide handen dit keer, wat resulteerde in 10 over twaalf. Volgens mij gedeeld 5e plek. Niet goed qua punten, wel qua resultaat.

3) Deadllift, 215 op reps:
Kan ik kort over zijn. 10 reps en dik tevreden. Jammer voor mij dat er nog 3 overheen gingen, maar meer kon ik niet wensen. 4e plek dus.
http://www.youtube.com/watch?v=lexwqdYe_0Y&list=UUuzBlBa2eCSkPFQ4TJ_QT1Q&index=1&feature=plcp

4) Steen stoten (12 kg):
Ging verbazingwekkend goed. 1e beurt een beetje ingehouden, maar toch een 3e afstand neergezet. 2e beurt wat meer risico en ongeveer op de plek van de nr. 1 gegooid op dik 9 meter. Uiteindelijk de 2e plaats gekregen.

Medley; timberwalk 110 kg/hand, 40m + Tire 340 kg, 5 flips:
Vanwege de ondergrond, het lage uitpakken en het toch vrij forse gewicht heb ik rustig de timbers gelopen, geen risico dus. Eventueel verloren tijd zou ik wel op de tire inhalen.
Timbers gingen solid, maar niet snel. Op de tire ging de 1e rep lekker, maar bij de 2e had ik net geen goede grip, waardoor het een enorme marteling werd. Heeft me zeker 5 seconden gekost. Rep 3 t/m 5 gingen weer goed. Uiteindelijk de derde plek op dit onderdeel.

Totaal 4e van de 6 geworden. Alles gegeven, maar soms net niet goed genoeg. Wel genoten van de wedstrijd, dus zeker een goede reden om volgend jaar weer mee te doen!

6 Man?

Wat zonde joh, is niet te hopen dat de organisatie nu de stekker eruit gaat trekken.

De reden dat ik er niet was is bekend, 2 dagen nadat ik mij opgaf bij Mike heb ik mijn kniebanden gescheurd in Giethoorn en heb toen per direkt aangegeven dat het zwaar onder voorbehoud werd dat ik mij zou doen.

De knie is een stuk erger dan gedacht, meniscus is ook kapot blijkt uit nader onderzoek dus wordt opereren en een lange weg terug.

Dus die 300 Dl duurt nu nog langer .. Zonde man !! suc6 met herstel

Helaas wel.. Had gehoopt op jullie push pull wedstrijd in de buurt te kunnen komen maar vrees dat ik me ook daar zal moeten afmelden..

En thnx!

6 Man?

Wat zonde joh, is niet te hopen dat de organisatie nu de stekker eruit gaat trekken.

De reden dat ik er niet was is bekend, 2 dagen nadat ik mij opgaf bij Mike heb ik mijn kniebanden gescheurd in Giethoorn en heb toen per direkt aangegeven dat het zwaar onder voorbehoud werd dat ik mij zou doen.

De knie is een stuk erger dan gedacht, meniscus is ook kapot blijkt uit nader onderzoek dus wordt opereren en een lange weg terug.

Organisatie gaat stekker er niet uitgooien, maar we gaan het volgend jaar wel anders aanpakken.
Als je alleen al kijkt naar de accomodatie en het prijzenpakket, hadden we wat meer deelnemers verdient. Maar alle lof aan degenen die meegedaan hebben.

Volgend jaar mogelijk met prijzengeld. Maar daar zullen de odd dan ook naar zijn. En namen van deelnemers worden niet prijsgegeven alleen hoeveel mensen zich hebben aangemeld.

Maargoed zoals ik al zei, we gaan er nog over nadenken.

Iets om over na te denken. Waarom toegelaten worden op kwalificatiewedstrijden als je je neus ophaalt voor wedstrijden als deze? Minimaal 3 lokale strongmanwedstrijden van het kaliber Celtic-strongman gedaan hebben alvorens ook maar je gezicht laten zien op een (eerste keer) kwalificatiewedstrijd(en).

Dus dan word het qualificeren voor de qualificatie wedstrijd voor de sterkste man van NL ?

Organisatie gaat stekker er niet uitgooien, maar we gaan het volgend jaar wel anders aanpakken.
Als je alleen al kijkt naar de accomodatie en het prijzenpakket, hadden we wat meer deelnemers verdient. Maar alle lof aan degenen die meegedaan hebben.

Volgend jaar mogelijk met prijzengeld. Maar daar zullen de odd dan ook naar zijn. En namen van deelnemers worden niet prijsgegeven alleen hoeveel mensen zich hebben aangemeld.

Maargoed zoals ik al zei, we gaan er nog over nadenken.

Iets om over na te denken. Waarom toegelaten worden op kwalificatiewedstrijden als je je neus ophaalt voor wedstrijden als deze? Minimaal 3 lokale strongmanwedstrijden van het kaliber Celtic-strongman gedaan hebben alvorens ook maar je gezicht laten zien op een (eerste keer) kwalificatiewedstrijd(en).

Ik vond het een prima wedstrijd, het enige wat me tegen stond was het feit dat het niet volledig sterkste man was ( en de afschuwelijke kilts). En het feit dat er steengooien en cabertossen inzit.

Dus dan word het qualificeren voor de qualificatie wedstrijd voor de sterkste man van NL ?

Nee, dat hoeft niet. Ik ben het wel met Jarno eens. Kwalificaties lopen helemaal vol, soms wel tegen de 25 atleten of meer.
Nieuwelingen zouden dan eerst hun prestaties op wedstrijden kunnen laten zien van het nivo Celtic-strongman. Als is die bewuste wedstrijd natuurlijk een mix van HG/Strongman. Maar zo zijn er nog zat andere wedstrijden.

Ik bedoel hier dan geen 'sterksteman van lutjegat' met odd als biervatenrace, zak hooi gooien, bakstenen tillen en duimworstelen mee!
Nee, serieuze onderdelen met serieuze gewichten. Niet persé 'B-nivo', maar het moet wel sterksteman blijven!

---------- Post toegevoegd Thu 6 Sep 2012 om 21:32 ----------

Ik vond het een prima wedstrijd, het enige wat me tegen stond was het feit dat het niet volledig sterkste man was ( en de afschuwelijke kilts). En het feit dat er steengooien en cabertossen inzit.

Ah kom op! das nu juist de charme van die wedstrijd! CELTIC-strongman!

ah kom op! Das nu juist de charme van die wedstrijd! celtic-strongman!

hell yeah !

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 07:17 ----------

m.b.t. deelnames: Die discussie is hier al vaker gevoerd op het forum. Denk echt dat het tijd wordt voor een professionele bond voor Strongmen Nederland. De sport wordt steeds populairder, en dat is een goede zaak. Wel de taak om dan eea goed georganiseerd op te pakken, om bovenstaand te voorkomen. Denk wel dat dit lastig gaar worden, gezien al de ''koningrijkjes'' (advocaat van de duivel: dit is ook al het geval in de HG......en internationaal nog veel erger)

Uitslag per onderdeel

Zoals beloofd zou ik nog met de volledige uitslagen komen. Bij deze de uitslagen per onderdeel.

Onderdeel 1
Loglift 95 kg
1) Roy Achterhuis------------ 7x
2) Leon Nijenhuis------------ 6x
2) Randolf Pander------------ 6x
4) Renee Verbrugh----------- 3x
5) Gerwin de Haas------------ 0x
5) Godfried Kleinmeijer------ 0x

Onderdeel 2
Cabertosh
1) Renee Verbrugh------------- 12 uur
2) Roy Achterhuis--------------- 1 over 12