XXL Nutrition

[Centraal] Bodyenfitshop.nl testresultaten en labels topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
We kunnen bnf gezamenlijk aanklagen, moet iemand ff een topic starten voor donaties enzo :roflol: als je 1000 euro hebt kom je toch al een heel eind. En als we winnen vorderen we ook een vergoeding voor onze advocaat kosten :roflol:

Kan in Nederland niet tenzij het bestuursrechtelijk van aard is. Groepsvorderingen zijn door de Nederlandse wetgever erg beperkt. Iedereen zal dus individueel een vordering moeten indienen bij de rechter. Echter is een advocaat niet verplicht en de toegangsdrempel tot de kantonrechter is niet zo hoog als mensen denken.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Voor 1.000 euro heb je net 4 uurtarieven van een advocaat bij elkaar.
Strong zaakvoorbereiding is strong

Zoveel is er niet voor te bereiden. Het is aan B&F te bewijzen dat er wel daadwerkelijk de hoeveelheid eiwit inzit als wat op het label staat en dat testrapport onderuit te halen en volgens mij hebben ze zelf al de fout toegegeven.

Heb voor de rest niks tegen B&F maar ik vind het niet fatsoenlijk hoe ze dit allemaal onder het tapijt proberen te schuiven ipv eerlijk een rectificatie op facebook/hun site te plaatsen (wat je waarschijnlijk ook nog bij de rechter kan vorderen)
Er staat een berichtje op facebook dat de hoeveelheden niet klopte en je daarom 20% korting op je whey kan krijgen met code WHEYPERFECTION :p

Er staat dus niet het hele verhaal, maar wel de kern.

Rechtsbijstandsverzekering en als je wint betaalt de tegenpartij de proceskosten:p

Klopt maar ik denk dat herstelling niet meer mogelijk is gezien het product al verbruikt is en vervangen zou onredelijk zijn omdat als jij 12 emmers whey hebt besteld ze je 12 nieuwe emmers zouden moeten opsturen

Vraag me af of rechtsbijstand dit gaat opnemen. Proceskostenveroordeling dekt nooit de volledige kosten als je een advocaat hebt ingeschakeld.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Kan in Nederland niet tenzij het bestuursrechtelijk van aard is. Groepsvorderingen zijn door de Nederlandse wetgever erg beperkt. Iedereen zal dus individueel een vordering moeten indienen bij de rechter. Echter is een advocaat niet verplicht en de toegangsdrempel tot de kantonrechter is niet zo hoog als mensen denken.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Zoveel is er niet voor te bereiden. Het is aan B&F te bewijzen dat er wel daadwerkelijk de hoeveelheid eiwit inzit als wat op het label staat en dat testrapport onderuit te halen en volgens mij hebben ze zelf al de fout toegegeven.

Nee maar je hebt wel iemand nodig die enige ervaring heeft op dit gebied. Zet een onervaren iemand neer en b&f neemt een topper en die veegt hem mogelijk van tafel. Dit is ook niet zomaar een vordering die je wilt gaan doen. Wat als b&f stelt dat dit een slechte batch was, wat als jij een smaak hebt gekocht die niet onder de geteste smaak valt. Jij stelt dat je schade hebt geleden dan moet je dat in beginsel ook zelf bewijzen. Bewijslast gaat niet omgekeerd worden. Bepaalde afwijking zal vast toegestaan zijn dan kan aan de test misschien nog wat mis zijn gegaan. Kortom niet aan willen beginnen.

Vraag me af of rechtsbijstand dit gaat opnemen. Proceskostenveroordeling dekt nooit de volledige kosten als je een advocaat hebt ingeschakeld.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Nee maar je hebt wel iemand nodig die enige ervaring heeft op dit gebied. Zet een onervaren iemand neer en b&f neemt een topper en die veegt hem mogelijk van tafel. Dit is ook niet zomaar een vordering die je wilt gaan doen. Wat als b&f stelt dat dit een slechte batch was, wat als jij een smaak hebt gekocht die niet onder de geteste smaak valt. Jij stelt dat je schade hebt geleden dan moet je dat in beginsel ook zelf bewijzen. Bewijslast gaat niet omgekeerd worden. Bepaalde afwijking zal vast toegestaan zijn dan kan aan de test misschien nog wat mis zijn gegaan. Kortom niet aan willen beginnen.

b&f heeft zelf aangegeven dat het een "kleine fout" in de formule is dus daar kan je aan afleiden dat het niet om een slechte batch gaat. Er is hier geen schade maar het product beantwoordt niet aan de overeenkomst. Verder is het ook mogelijk de bekentenis van B&F als bewijs te gebruiken.
Artikel 18 1. Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn. 2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Dit houdt wel degelijk in dat er een omgekeerde bewijslast is. Jij hoeft alleen maar te stellen dat er 1/5 eiwit minder in het product zit dan wordt aangegeven.

Ja dat staat dus niet zo sterk. Zou echt met wat beters moeten komen. Reactie op internet kan nog wel wat mee gedaan worden. Maar goed als jij denkt dat het zo simpel is wens ik je veel succes.

Ja dat staat dus niet zo sterk. Zou echt met wat beters moeten komen. Reactie op internet kan nog wel wat mee gedaan worden. Maar goed als jij denkt dat het zo simpel is wens ik je veel succes.

Ik denk dat B&F zelf ook geen belang heeft bij een rechtszaak en zo onredelijk zijn ze niet, ik zou persoonlijk eerst zelf met hun contact op nemen.

Nee het was echt alleen de wei die niet goed was. De rest van de producten zijn 100 procent goed, dat kun je op vertrouwen

Ja idd kun je gewoon van op aan, dat hebben ze zelf niet getest.

Hoe staat het eigenlijk met de rechtszaak die b en f aan ging spannen tegen die lui achter de test? Ik heb daar weinig meer over gehoord

Idd die mong**l had het zelfs over laster.

Jullie vergeten vooral dat je gewoon verdwijnt als je dit soort shit gaat proberen. Kijk maar naar de starters van de tests :)

Vermoord door 100 invalide analfabete ecto's met down.

Ik denk dat B&F zelf ook geen belang heeft bij een rechtszaak en zo onredelijk zijn ze niet, ik zou persoonlijk eerst zelf met hun contact op nemen.

Nee idd hoe komen ze erbij dat die klootzakjes onredelijk zijn???

Het klopt dat je hier nooit een gigantische schadevergoeding kan krijgen alleen de schade die je gemaakt hebt en wat je te veel betaald hebt. Schade is er niet maar we hebben wel allemaal te veel betaald en wettelijk gezien hebben we recht om 20% van het aankoopbedrag terug te vorderen.

Als het juridisch team van B&F net zo goed is als dit mong**l dan moet het niet al te moeilijk zijn. Verder is de kans groot dat als meerdere mensen een vordering indienen dit ook door de media opgepikt wordt en dan pas zal het B&F pas echt raken aangezien de meerderheid van de klanten onwetende mensen zijn die snel willen afvallen of snel een sixpacks willen.

Heb voor de rest niks tegen B&F maar ik vind het niet fatsoenlijk hoe ze dit allemaal onder het tapijt proberen te schuiven ipv eerlijk een rectificatie op facebook/hun site te plaatsen (wat je waarschijnlijk ook nog bij de rechter kan vorderen)

wat een lul verhaal. Alsof alles ineens weer goed is als ze openlijk schuld bekennen.
en mochten ze volledig schuld bekennen gaan ineens al die mensen die eerst roepen dat het alleen gaat om excuses, een aanklacht indienen. Want ja, ze hebben immers schuld bekend, dus valt er geld te halen. Zo gaat het overal, waarom denk je dat de joden excuses willen voor WOII, Indonesiërs voor de politionele acties, nederlanders van de Japanners voor WOII...
Het draait alleen om dat k. geld

En hou me ten goede het draait van beide kanten alleen om dat k. geld. Body en Fit probeert zoveel mogelijk geld te verdienen door de grens op te zoeken met de samenstelling van de producten en de afnemers doordat ze zich genaaid voelen.

voelen al die klagers over B&F zich straks ook genaaid als straks een keer vastgesteld wordt dat een kilo kipfilet van de albert heijn voor € 3,00 vol blijkt te zitten met allerlei schadelijke en misschien wel dodelijke stoffen!? Pangasius voor € 2,00 uit Vietnam zorgt voor resistentie tegen antibiotica waardoor die onschuldige keelontsteking van je ineens levensbedreigend is!?
Sorry, maar als je zo naïef bent, zal je nog vaak teleurgesteld worden.

Voordat je een procedure begint moet je altijd eerst proberen het zelf op te lossen. Maar als je ineens met een vordering van paar 100 euro gaat komen gaan ze dat niet betalen. En ja voor dat bedrag ga je ook niet naar de rechter.

Ik zit morgen met Kerstdiner no 2. toevallig met 2 advocaten (weet niet of ze civielrechtelijke procedures behandelen) om de tafel. Ik zal het eens aan ze voorleggen en kijken of het een kans van slagen heeft.

juridische leken die het over de wet en een procedure starten hebben ..

giphy.gif

het draait van beide kanten alleen om dat k. geld. Body en Fit probeert zoveel mogelijk geld te verdienen door de grens op te zoeken met de samenstelling van de producten en de afnemers doordat ze zich genaaid voelen.
Spijker op z'n kop! al draait het bij mij als meer om het principe dan om geld bij eventuele stappen, sinds ik wist dat whey perfection ongeveer 10tje goedkoper is dan de whey bij mijn locale pillenboer heb ik daar nooit meer wat gekocht. en ik zal vast niet de enige zijn want de winkel is inmiddels dicht. het is niet eerlijk het draait alleen om geld over de rug van de consument. Dus ik hoop dat dbb'ers hier een les uit trekken want je zult vaker worden genaaid als iets te mooi is om waar te zijn. ---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:48 ----------
Voordat je een procedure begint moet je altijd eerst proberen het zelf op te lossen. Maar als je ineens met een vordering van paar 100 euro gaat komen gaan ze dat niet betalen. En ja voor dat bedrag ga je ook niet naar de rechter.
Kan dat niet wat groter worden aangepakt? er zullen toch wel mensen zijn die meer schade hebben geleden.

Laatst bewerkt:
en als je nou de schade die iedereen heeft geleden bij elkaar gaat optellen dan zou het technisch gezien toch massale oplichting zijn of niet dan?

juridische leken die het over de wet en een procedure starten hebben ..

giphy.gif

Wat doe ik fout dan, meester in de rechten?

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

en als je nou de schade die iedereen heeft geleden bij elkaar gaat optellen dan zou het technisch gezien toch massale oplichting zijn of niet dan?

Zou je eerst opzet moeten bewijzen en dat zal vrijwel onmogelijk zijn tenzij een ex-medewerker van B&F hiermee naar voren komt

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Kan dat niet wat groter worden aangepakt? er zullen toch wel mensen zijn die meer schade hebben geleden. Dit is niet zomaar een klein dingetje denk ik maar jarenlange grootschalige fraude..

Ook hier moet je opzet kunnen bewijzen. Verder is er geen sprake van schade tenzij je echt kosten hebt gemaakt door het gebruik van hun whey.

Wat doe ik fout dan, meester in de rechten?

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Zou je eerst opzet moeten bewijzen en dat zal vrijwel onmogelijk zijn tenzij een ex-medewerker van B&F hiermee naar voren komt

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Ook hier moet je opzet kunnen bewijzen. Verder is er geen sprake van schade tenzij je echt kosten hebt gemaakt door het gebruik van hun whey.

Dat je door theorie de hele praktijk mist.

Oplichting en fraude is strafrecht dus daar ben je als burger geen partij bij (tenzij je de verdachte bent).

Dat denk ik wel ja, maar nog niet eens zozeer tegenover ons, maar vooral tegen concurenten van b&f. zij lijden hier wel veel schade door. ---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 23:03 ----------
Als er een zaak is kunnen ze toch wel de pc van b&f binnenste buiten keren? 50% dat er dan wel bewijs te vinden valt.

Laatst bewerkt:
Dat denk ik wel ja, maar nog niet eens zozeer tegenover ons, maar vooral tegen concurenten van b&f.
zij lijden hier wel veel schade door.

---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 23:03 ----------

Als er een zaak is kunnen ze toch wel de pc van b&f binnenste buiten keren? 100% dat er dan wel bewijs te vinden valt.

Denk niet dat het zover zal komen, tenzij er echt ernstig strafbare feiten zijn gepleegd.

Dat denk ik wel ja, maar nog niet eens zozeer tegenover ons, maar vooral tegen concurenten van b&f.

Als er een zaak is kunnen ze toch wel de pc van b&f binnenste buiten keren? 100% dat er dan wel bewijs te vinden valt.

De concurrenten gaan echt niet slagen een schadevergoeding te krijgen van b&f.

Tenzij het een strafzaak is gaat dat niet gebeuren :roflol:

De PC van een bedrijf doorzoeken gebeurt niet zomaar dan moeten er eerst een flink aantal aangiften binnen zijn en moet justitie een redelijk vermoeden hebben

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Vind trouwens wel dat mensen hier wat overdrijven. Jullie doen net of B&F het bewust heeft gedaan en ik kan hier geen enkele aanwijzing voor vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven