AndroidHealthClinic

Check dit!

"De aarde draait met een snelheid van ruim 1500km per uur terwijl wij daar helemaal nietsvan merken. Hoe kan het zijn dat als wij 100 km in een auto rijden wij dat wel voelen?"

epic :roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

poging tot dbb indoctrineren/converteren dmv je zandgeloof bijbel verhaaltjes:

[x] failed

graag verplaatsen naar Humor & geouwehoer

:slotje:

Mohammed in de Bijbel
De Bijbel, de echte boodschap van Jezus, is jammer genoeg door de jaren heen vervalst. Devervalsing is begonnen bij de brieven van Paulus in 40-45 CE. In het jaar 325 kwam er een conciliebijeen in Nicea dat georganiseerd werd door Keizer Constantijn. Deze had een polytheïstischachtergrond (Mithraisme). Hij verklaarde dat Jezus God is en onderdeel is van de drie-eenheid. Alsgevolg hiervan is de bijbel aangepast en veranderd wat ervoor heeft gezorgd dat deze tegenstrijdigen oncompleet is geworden. Vandaag de dag zijn er zelfs vele verschillende soorten bijbels. Ditbetekent dat de bijbel niet meer gebruikt kan worden als een boek van leiding. Onder andere omdeze reden is de Koran neergezonden. Zoals al eerder is gezegd is er nooit een letter uit de Koranveranderd of aangepast. Allah heeft gezegd de Koran te beschermen tegen vervalsing(15:9). DeKoran kan nooit vervalst worden omdat miljoenen moslims verspreid over de gehele Koran hebbengememoriseerd(uit het hoofd kennen). Mocht het zo zijn dat alle schriften van de Koran verwijderdworden van aarde, dan is het voor maar een klein aantal moslims die de Koran hebbengememoriseerd genoeg om het weer precies op te schrijven zoals het was.

lol, wat een brosince in dat stuk.

Elke hals kan dingen verzinnen en zo kan een christen ook weer zeggen dat de bijbel niet te vervalsen is.

لا إله إلا الله محمد رسول الله.
wordt perfect uitgelegd netjes man.
Doe geen moeite gozer allemaal atheiste hiero bereik je niks mee.
We just need to respect them niet vergeten niemand is verplicht om in islam te geloven.

De essentie van dit artikel is dat je een mysterie met een mysterie oplost en dat is dan ook de faal. Religie begint waar rationeel denken eindigt en vragen waar we geen antwoord op weten beantwoorden met god is zwakzinnig, net als de schrijver van het artikel. Heel het artikel doet net of het wetenschap is maar er wordt geen enkel aantoonbaar bewijs voor god geleverd dus waarom zou het god zijn? Het grappigste is dat alles erop wijst dat godsdienst vals is en dat als we antwoorden willen we ons meer moeten richting op wetenschap.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ad hominem. En ik moet je stuk serieus nemen.

Je punten op pagina 4 :roflol:

Samengevat: het is zo toevallig goed voor leven dat het geen toeval meer kan zijn.

Ooit al eens gedacht dat hier net toevallig leven is omdat het hier zo ideaal is? Confusing cause and effect noemt dat.

Water heeft een perfecte kwaliteit, zonder die kwaliteit is er geen leven mogelijk, hoe is hetmogelijk dat een explosie(oerknal) uit zichzelf orde heeft gebracht en de perfecte combinatiestoffen en kwaliteit heeft gecreëerd voor het bestaan van leven op aarde?

can't understand it, must be God.

Oerknal was trouwens geen explosie, beter inlezen.

Evolutie moet je niet aanzien zoals geloof, de "pure waarheid". Het feit dat er fouten worden gemaakt is net de sterkte van de evolutietheorie: ze is veranderlijk als er nieuw bewijs komt.

Wie met Ad hominem begint kan hem harder terug verwachten.

Dus je denkt serieus dat al die punten bij elkaar het resultaat zijn van kans en toeval? Dat zijn gewoon dingen die opstapelen en het gewoon crystal clear maakt dat het door een hogere macht in controle moet worden gehouden.

Maar zoals ik al zei, in real life geloven dezelfde mensen niet in deze theorie. Geloof jij dat als je een keer een mobiele telefoon vindt dan het een resultaat is van kans en toeval? Ja of nee? Eerlijk antwoorden aub (ook al ga ik er natuurlijk vanuit dat jij eerlijk en oprecht bent.)

En misschien kun je mij ook al die wetenschappelijke feiten in de Koran uitleggen die pas de laatste decennia's zijn ontdekt? Hoe moest een analfabete man dat 1400 jaar geleden weten?!

De oerknal was zeker wel een explosie. Waar denk je dat de benaming oerknal/big bang dan vandaan komt?

Dat is mooi, maar waarom denken de mensen die in evolutie theorie geloven dan nog dat er mensen in één rechte lijn zijn geevolueerd, terwijl het allang een feit is en bekend is (zoals de leiders van deze theorie toegeven) dat hier totaal geen bewijs voor bestaat en het slechts een assumptie is.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 22:35 ----------

Degenen die inhoudelijk uitgemelkt zijn, verdoe vooral je eigen tijd niet met onzinnige posts.

Dus je denkt serieus dat al die punten bij elkaar het resultaat zijn van kans en toeval? Dat zijn gewoon dingen die opstapelen en het gewoon crystal clear maakt dat het door een hogere macht in controle moet worden gehouden.

Maar zoals ik al zei, in real life geloven dezelfde mensen niet in deze theorie. Geloof jij dat als je een keer een mobiele telefoon vindt dan het een resultaat is van kans en toeval? Ja of nee? Eerlijk antwoorden aub (ook al ga ik er natuurlijk vanuit dat jij eerlijk en oprecht bent.)

En misschien kun je mij ook al die wetenschappelijke feiten in de Koran uitleggen die pas de laatste decennia's zijn ontdekt? Hoe moest een analfabete man dat 1400 jaar geleden weten?!

De oerknal was zeker wel een explosie. Waar denk je dat de benaming oerknal/big bang dan vandaan komt?

Dat is mooi, maar waarom denken de mensen die in evolutie theorie geloven dan nog dat er mensen in één rechte lijn zijn geevolueerd, terwijl het allang een feit is en bekend is (zoals de leiders van deze theorie toegeven) dat hier totaal geen bewijs voor bestaat en het slechts een assumptie is.

Degenen die inhoudelijk uitgemelkt zijn, verdoe vooral je eigen tijd niet met onzinnige posts.

Didn't read :trollface:

Didn't read; bullshit. Ik geloof nergens in waar geen wetenschappelijk bewijs is, da's onzin imo.

Nice try troll .

Je gaat met iets beters moeten afkomen voordat we echt geloven dat jij zo achterlijk bent .

Didn't read; bullshit. Ik geloof nergens in waar geen wetenschappelijk bewijs is, da's onzin imo.
Die kortzinnigheid van alle godsdiensten is echt geweldig...ieder z'n eigen geloof, maar zoals het in je stuk tekst beschreven staat laat je niet eens ruimte open voor discussie. Het is dat of niets. Zeer gevaarlijke gedachte.

Ook...serieus, jij gelooft echt dat de Koran in al die jaren nooit verandert is geweest?

Probeer eens heel simpel de test zelf:
10 mensen, je vertelt de 1ste een verhaal, deze verteld het door tot aan persoon 10 zonder dat de rest het hoort, en laat dan persoon 10 eens het verhaal vertellen. ALTIJD zal hier iets aan verandert zijn, als je dit niet kan inzien of zelf niet openstaat voor de mogelijkheid hiertoe, dan ben je gewoonweg naïef.

Presenteer dan eens bewijs van god? Je maakt een uitzonderlijke claim en vervolgens moetten we het maar aannemen op geloof? Of presenteer eens wat van dat wetenschappelijke onderzoek uit de Koran en dan geen ruim interpretabel zinnetje maar feitelijk wetenschappelijk bewijs, dat wordt moeilijk want het bestaat niet.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 22:53 ----------

Oja Koran niet veranderd...

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5304-islam-een-sceptisch-perspectief-7.html

:roflol:

HOE wil jij uit niets maar dan ook NIETS een knal veroorzaken vertel mij dat is? een vuurwerk knalt toch ook niet uit niets? of een bommetje.

Waarom zou uit "niets" geen oerknal kunnen ontstaan? Definieer "niets" eerst eens want we kunnen geen "niets" isoleren dus we kunnen ook niet testen of er dan iets gebeurt.

Ik kijk even in dit topic en zag onzin staan. Het grootste deel van de evolutie is wel bewezen en voornamelijk met micro evolutie. Vanuit deze experimenten is ook bewezen dat evolutie een richting op gaat en niet willekeurig is. Een ieder organisme evolueert een standaard richting op

Die kortzinnigheid van alle godsdiensten is echt geweldig...ieder z'n eigen geloof, maar zoals het in je stuk tekst beschreven staat laat je niet eens ruimte open voor discussie. Het is dat of niets. Zeer gevaarlijke gedachte.

Ook...serieus, jij gelooft echt dat de Koran in al die jaren nooit verandert is geweest?

Probeer eens heel simpel de test zelf:
10 mensen, je vertelt de 1ste een verhaal, deze verteld het door tot aan persoon 10 zonder dat de rest het hoort, en laat dan persoon 10 eens het verhaal vertellen. ALTIJD zal hier iets aan verandert zijn, als je dit niet kan inzien of zelf niet openstaat voor de mogelijkheid hiertoe, dan ben je gewoonweg naïef.

Waarom geef je dit als reactie op mijn quote? Geloof is in my holy opinion gewoon apart. Je geloofd ergens is waar geen substantieel bewijs van is dat het bestaat. Ik zeg niet dat geloof per definitie slecht is of dat je levenswijze hierdoor k*t is, maar hoe kan je geloven in iets waar geen bewijs voor is? Omdat zogenaamd tientallen miljoenen mensen het geloven? Als ik ineens een boek schrijf waardoor ik ineens door miljoenen mensen wordt aanbeden en dit over 2000 jaar nog zo is, betekend dat dan dat ik bijvoorbeeld de wereld heb geschapen en dat alles door mij komt?

Waarom geef je dit als reactie op mijn quote? Geloof is in my holy opinion gewoon apart. Je geloofd ergens is waar geen substantieel bewijs van is dat het bestaat. Ik zeg niet dat geloof per definitie slecht is of dat je levenswijze hierdoor k*t is, maar hoe kan je geloven in iets waar geen bewijs voor is? Omdat zogenaamd tientallen miljoenen mensen het geloven? Als ik ineens een boek schrijf waardoor ik ineens door miljoenen mensen wordt aanbeden en dit over 2000 jaar nog zo is, betekend dat dan dat ik bijvoorbeeld de wereld heb geschapen en dat alles door mij komt?
Ik moet anders leren quoten want dit was zeker niet op jou bedoelt, eerder als aanvulling, als ik ga akkoord met wat je zegt :D

Nee, die gebruikt retorisch vermogen om een foute logica te ontmaskeren.

Mijn beste vriend, dat is nu net wat probabiliteit is.

Op 6 coïtustriljoen planeten in dit universem gaan er genoeg zijn waar aan de minimale voorwaarden voor leven gedaan wordt. Er zullen er genoeg zijn die ook een gelijkaardige samenstelling en afstand tot hun ster hebben. Ik dacht dat het 1/1250000 was ofzo. Dat is een peulschil op 6 coïtustriljoen.

tuurlijk is dat probabiliteit.
Laat ons zeggen dat er 1 mobiele telefoon van laten we zeggen 10cm* oppervlakte op de hele aarde ligt om gevonden te worden.

Dan is de kans vrijwel nihil dat dat die telefoon buiten in mijn tuin ligt. Maar nihil is niet nul. Kun je zelfs berekenen, maar heb ik geen zin in.

Ten eerste is het meestal wishful thinking, dat als je er iets in wilt lezen, je het erin leest. Ten tweede ben je blind voor de hele hoop nonsens die er ook in staat.

Sterren plakken aan de hemel

De Koran geeft ook de indruk dat de zon en de sterren tegen de hemel “plakken” zoals men visueel kan vaststellen, hetgeen echter niet met de realiteit overeenstemt.

25.61. Gezegend is Hij, Die de sterren, de stralende zon en de glanzende maan aan de hemel heeft geplaatst.

37.6. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd.

Intussen weten we dat dit niet met de realiteit overeenstemt en dat de sterren heel ver weg zijn en niet aan de laagste hemel hangen.

Maan is een helder licht

Volgens de Koran geeft de maan licht, maar in werkelijkheid is dit niet zo:

10.5. Hij is het, Die de zon tot een stralend licht maakte en de maan tot een helder licht en er stadia voor verordende, zodat gij het getal der jaren en het berekenen (van de tijd) mocht kennen. Allah heeft dit niet dan in waarheid geschapen. Hij zet de tekenen uiteen voor een volk, dat wil weten.

De zon draait in een vaste baan. Rond de aarde?

21.33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een (vaste) baan.

36.40. De zon mag de maan niet achterhalen noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.

De drievuldigheid van de Christenen is volgens Allah niet de Vader, de Zoon en de Heilige Geest maar de Vader, de Zoon en de Moeder (Maria)

5.116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.

Maw, je kunt niet selectief dingetjes eruit halen en zeggen "zie je wel". Of je doet net zoals Christenen en geeft er een andere interpretatie/draai aan. Enkel als het je uitkomt, natuurlijk.

Nu begin je echt onwetend te klinken. Verdiep je er beter in. Oerknal was geen explosie. Zoek op uitdeining en singulariteiten.

Er is wel degelijk bewijs voor aan de hand van DNA.

Stop ook met te zeggen in evolutietheorie geloven. Evolutie is een feit, is genoeg bewijs voor. Enkel de manier waarop is in de verste verte niet zeker.
En ga vooral geen interpretaties van wetenschappers als feiten aanzien. Dat is wel hun mening, en wat ze geloven.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven