Mijn beste vriend, dat is nu net wat probabiliteit is.
Op 6 coïtustriljoen planeten in dit universem gaan er genoeg zijn waar aan de minimale voorwaarden voor leven gedaan wordt. Er zullen er genoeg zijn die ook een gelijkaardige samenstelling en afstand tot hun ster hebben. Ik dacht dat het 1/1250000 was ofzo. Dat is een peulschil op 6 coïtustriljoen.
Allereerst, ik stel je reactie zeer op prijs. Op dit soort nuttige reacties zit ik te wachten. Ik hoop dat het een profijtvolle debat/discussie wordt. Ik ben niet uit op discussie's winnen of zo even voor de duidelijkheid, ik ga er natuurlijk vanuit dat dat ook niet jouw doel is.
Allah zegt ook dat er meerdere gelijkaardige samenstellingen zijn(of er leven is, is niet vermeld maar goed): ''It is Allah Who created seven heavens, and earths as many..'' 65:12 (''heel toevallig'' bestaat multiverse ook uit 7 universums. De vraag is dan ook weer hoe de profeet dit allemaal kon weten?! Waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen. Dit is o.a. het bewijs dat de Koran van Allah komt.(al die wetenschappelijke feiten die recent pas zijn ontdekt.)
Maar dat het uit zichzelf gebeurd is gewoon onrealistisch. Geen enkel gezond verstand zou dat accepteren. Er zijn rond 5 miljard mobieltjes, als er ééntje maar het resultaat is van kans en toeval is dat ook helemaal NIETS. Dus jij gelooft dan ook dat als jij op een dag langs de woestijn loopt en daar een mobieltje vindt dat dat mobieltje het resultaat kan zijn van miljoenen jaren kans en toeval waarop toevallig de bliksem op sloeg, water overheen kwam, olie kookte, de wind het mobieltje vormen gaf met 8 megapixel, leuke apps, mooie scherm, touchscreen and what not. Tja, er zijn rond 5 miljard mobieltjes, ééntje is helemaal niets in ongeveer 5 miljard. Natuurlijk zou jij dit niet accepteren, de vraag is dan waarom lacht men zich rot wanneer iemand dit zegt maar wanneer we het over het ontstaan van het universum en het leven hebben is het allemaal wel oke. Dat is een beetje hypocriet en inconsistent.
Daarnaast komt ook nog kijken dat er profeten zijn geweest in real life met hun boodschap. Kijk naar wat er gebeurd is met de voorgaande volkeren die zijn bestraft. (check document voor aantal voorbeelden hiervan, mensen gaan op toerisme naar zulke plekken terwijl ze niet eens weten dat het een voorbeeld voor hen is om lering uit te trekken wat er gebeurd is met degene die voor hen waren.)
tuurlijk is dat probabiliteit.
Laat ons zeggen dat er 1 mobiele telefoon van laten we zeggen 10cm* oppervlakte op de hele aarde ligt om gevonden te worden.
Dan is de kans vrijwel nihil dat dat die telefoon buiten in mijn tuin ligt. Maar nihil is niet nul. Kun je zelfs berekenen, maar heb ik geen zin in.
Dat het probabiliteit is, zien we allemaal maar dat was niet de vraag. En ook niet de antwoord op mijn vraag.
De vraag is nogmaals. Als je een mobieltje vindt, zou je geloven dat het mobieltje is ontstaan als resultaat van probabiliteit of niet? Zie mijn beschrijving hierboven. Het is gewoon een gesloten vraag. Zou jij zeggen; ''Hé, kijk een iphone in de woestijn, het is ontstaan als resultaat van kans en toeval!''? (Een tong kan liegen maar het verstand/hart niet

)
Ten eerste is het meestal wishful thinking, dat als je er iets in wilt lezen, je het erin leest. Ten tweede ben je blind voor de hele hoop nonsens die er ook in staat.
Het probleem is dat je geen Arabisch spreekt, als je Arabisch zou spreken zou je zien dat het helemaal geen wishful thinking is. Maar duidelijke teksten. Maar dat laat ik zo wel zien insha Allah.
Sterren plakken aan de hemel
De Koran geeft ook de indruk dat de zon en de sterren tegen de hemel “plakken” zoals men visueel kan vaststellen, hetgeen echter niet met de realiteit overeenstemt.
25.61. Gezegend is Hij, Die de sterren, de stralende zon en de glanzende maan aan de hemel heeft geplaatst.
Als eerst moet je de juiste vertaling zetten:
25:61 Gezegend is Degene Die de sterrenstelsels in de hemel heeft gemaakt en daarin een lamp (de zon) en een verlichtende maan heeft geplaatst. (kuran.nl)
In het Arabisch staat er ook fi-alssamaa m.a.w. In de hemel.
Daarin de zon en maan heeft geplaatst. Waar zie jij plakken staan? Als je een verkeerde vertaling gebruikt, is dat inderdaad misleidend.
Maan is een helder licht
Volgens de Koran geeft de maan licht, maar in werkelijkheid is dit niet zo:
10.5. Hij is het, Die de zon tot een stralend licht maakte en de maan tot een helder licht en er stadia voor verordende, zodat gij het getal der jaren en het berekenen (van de tijd) mocht kennen. Allah heeft dit niet dan in waarheid geschapen. Hij zet de tekenen uiteen voor een volk, dat wil weten.
Er zijn vele Verzen in de Koran die gaan over de zon en de maan.
Toen hun Arabische naamgeving onderzocht werd, werd er een belangrijke eigenschap geopenbaard. In de Verzen worden de woorden Sieradj (lamp) en Wahhaadj (helder brandend) gebruikt voor de zon. Voor de maan wordt het woord Moenir (glanzend, verlicht(komt van noor)) gebruikt. Inderdaad, terwijl de zon een enorme hoeveelheid hitte en licht produceert als resultaat van de nucleaire reacties binnenin, reflecteert de maan slechts het licht dat het ontvangt van de zon.
Dit wordt ook gespecificeerd in de vorige vers:
25:61 Gezegend is Degene Die de sterrenstelsels in de hemel heeft gemaakt en daarin een lamp (de zon) en een verlichtende maan heeft geplaatst. (kuran.nl)
Dit is juist een tegenbewijs. En hierbij vraag ik nogmaals; Hoe moest een analfabete Arabier dit in de 7e eeuw weten?!
37.6. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd.
Intussen weten we dat dit niet met de realiteit overeenstemt en dat de sterren heel ver weg zijn en niet aan de laagste hemel hangen.
Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt maar ons universum is de laagste hemel/universum. Dus het gaat over ons universum.
De zon draait in een vaste baan. Rond de aarde?
21.33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een (vaste) baan.
36.40. De zon mag de maan niet achterhalen noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.
Rond de aarde?! How on earth kom je daar nou op?
Surah 39:5
Hij schiep de hemelen en de aarde in waarheid. Hij doet de nacht over de dag komen, en de dag over de nacht; en Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk loopt een vaste baan. Voorzeker, Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.
De manen draaien om planeten (vaste baan). De aarde (en andere planeten) draaien om de zon (vaste baan), de zon (en andere sterren) draait om een ander centrum, het centrum van het melkwegstelsel (vaste baan), het melkwegstelsel draait om een ander groter centrum van allemaal stelsels (vaste baan), en al die stelsels samen zijn de eerste hemel. Daarna heb je nog 6 hemelen. Dit is ook gelijk het antwoord op beide misconcepties.
De drievuldigheid van de Christenen is volgens Allah niet de Vader, de Zoon en de Heilige Geest maar de Vader, de Zoon en de Moeder (Maria)
5.116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.
Het gaat hier niet over drie eenheid, dat staat nergens in de vers. Het gaat over de groep Christenen die Maria goddelijk maken.
Hier een voorbeeld
Hence the Church confesses that Mary is truly "Mother of God" (Theotokos). [Catechism of the Catholic Church,] (p. 125)"
http://www.evangelicaloutreach.org/mary.htm
Er is een andere vers in de Koran waar wel over de drie eenheid wordt gesproken.
Maw, je kunt niet selectief dingetjes eruit halen en zeggen "zie je wel". Of je doet net zoals Christenen en geeft er een andere interpretatie/draai aan. Enkel als het je uitkomt, natuurlijk.
Kom vooral met zulke verzen want je bewijst alleen maar de wetenschappelijke wonderen in de Koran. Dus ik vraag nogmaals. Hoe moest een analfabeet uit de 7e eeuw dit soort zaken allemaal weten die wij pas in de 20e eeuw hebben ontdekt?!
Christendom kan je niet vergelijken met de Islam. Als ik ongelovig was en zag dat de Bijbel vol met tegenstrijdigheden zat en een 3delige menselijke God had die zwakker is dan zijn schepselingen en vermoord zou worden als ik zei dat de aarde rond is(Zoals de Koran zegt[dat de aarde rond is]), en de Islam/Moslims alleen maar ken van straatratten en media propaganda.. Zou iedereen atheist worden. Ik raad je dan ook aan om de Islam niet met het Christendom te vergelijken.. waarom denk je dat de Koran is neegrzonden? Omdat de Bijbel vervalst is en de echte boodschap van Jezus vervalst is.
De Christendom heeft zware wetenschappelijke tegenstrijdigheden om maar één zaak te vermelden die te maken had met de Koran verzen die jij net gebruikte, zie letterlijke verzen in de Bijbel zoals:
Psalm 93:1: “Hij heeft de aarde onbewegelijk geplaats ...”
Dit is helaas niet de orginele boodschap van de profeet Jezus.
Nu begin je echt onwetend te klinken. Verdiep je er beter in. Oerknal was geen explosie. Zoek op uitdeining en singulariteiten.
Foutje, excuses. Het breide zich uit. Maar dat is ook precies wat de Koran zegt:
21:30 Weten degenen die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?
Er is wel degelijk bewijs voor aan de hand van DNA.
Stop ook met te zeggen in evolutietheorie geloven. Evolutie is een feit, is genoeg bewijs voor. Enkel de manier waarop is in de verste verte niet zeker.
En ga vooral geen interpretaties van wetenschappers als feiten aanzien. Dat is wel hun mening, en wat ze geloven.
Begrijp jij eigenlijk wel dat macro-evolutie genetisch onmogelijk is? Evolutie wordt ook niet erkend of ontkent in de Islam. Maar zaken zoals het bestaan van mensapen zijn wetenschappelijk never bewezen. Integendeel het is onmogelijk. Als je het artikel leest zou je dat zien. Maar ik heb gemerkt dat een aantal mensen helaas bij het woord Allah/Islam niet eerlijk onderzoeken of lezen maar gelijk in de aanval gaan zonder zelfs te begrijpen waar het over gaat. Dat vind ik wel jammer, ik had het niveau wel hoger ingeschat.
Wetenschappers niet als feiten aanzien? Ik heb in het artikel hun wetenschappelijke ONDERZOEKEN en uitspraken omtrent hun onderzoek geplaatst. Van wie komen de wetenschappelijke onderzoeken namelijk? Van de wetenschappers.. Dus wie weet het beste over zijn EIGEN onderzoek en kan zich daarover uitspreken?
Bedankt voor je reactie, ik waardeer jouw inhoudelijke posts.