Fitness Seller

Check dit!

• Topic Starter Topic Starter

Hahah even serieus man. Wat een achterhaald stuk.
Hans-Caspar Graf von Bothmer van de Universiteit van Saarland, Duitsland heeft de Sanaa manuscript in grote detail bestudeerd met behulp van paleografie. Het is één van de oudste of misschien zelfs de oudste Koran's die zijn gevonden (710-715). Maar de radiokoolstof datering vertelt dat het uit 657-690 kwam. Dit verteld dezelfde onderzoeker von Bethmer. Paleografie en radiokoolstof datering komen dus beide tot dezelfde conclusie dat het manuscript uit de laatste periode van de eerste eeuw na hijra komt. Echter beweren sommige onwetenden (over de Koran) dat dit manuscript het bewijs is dat de Koran niet hetzelfde is als alle Koran’s over de gehele wereld. Behalve ontelbare geleerden en onderzoekers zullen we het manuscript onderzoeker Dr. Puin zelf laten antwoorden. Na de publicatie van 'The Atlantic Monthly' vertelt Puin in zijn brief: "Hetgeen wat belangrijk is, Godzijdank. Is dat de Yemenitische Koranische fragmenten(Sanaa manuscript) niet verschillen van de Koran’s die te vinden zijn in de museums, bibliotheken en elders. Met uitzondering van kleine details die niet te maken met de Koran zelf, echter zijn het verschillen in hoe de woorden worden gespeld. Dit fenomeen is welbekend, zelfs in de gepubliceerde Koran in Cairo waarin staat: Ibrhim naast Ibrhm, Quran naast Qrn, Simahum naast Simhum. In de oudste Yemenitische Koran fragmenten is bijvoorbeeld het fenomeen om alif niet te schrijven gebruikelijk.” Prof. Azami zegt hierop: ‘’Dit laat de controverse leeg lopen, stoft het web af van het intrigeren(bijzonder interesseren) dat rond Puin’s ontdekking werden gedaan en maakt het een onwaardig onderwerp voor verdere speculaties’’.
Alsof dit al niet genoeg is zegt John Bourdon:
Wat we vandaag in onze handen hebben is de Mushaf(de Koran in boekvorm) van Mohammed’’

H-C. G. von Bothmer, K-H. Ohlig & G-R. Puin, "Neue Wege Der Koranforschung", Magazin Forschung (Universität des Saarlandes), 1999, op. cit., p. 45.

J. Bourdon, The Collection Of The Qur'an, 1977, Cambridge University Press, pp. 239-240.

Daarnaast zegt die gozer dat er Arameense en Joodse invloeden zijn in de Koran omdat er woorden zijn van die talen. Hahaha!!

Die gozer zegt Joods dat zegt al genoeg met wie we te maken hebben. Joods is geen taal lol. Hoe moet ik zo iemand dan serieus nemen.
Hebreeuws en Arabisch zijn Semitische talen, dat betekend niet dat het Joodse beinbloed is, lol. Er zijn wel een aantal Perzische en andere buitenlandse woorden in de Koran maar die zijn geintegreerd tot het Arabisch. Net zoals het Nederlands, met Franse woorden(flat), Arabische woorden(suiker), Engelse woorden, Duitse woorden enz. Betekend dat dat elke Nederlandse boek nu beinvloed is door al deze talen. Hahaha please houd op.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 13:57 ----------

Stop eens met die zever en zet je voetjes eens op de grond .

Als je de clown wilt uithangen , speel een beetje de dorpsidioot voor je ouders .

Iedere nuchtere mens gelooft geen ballen wat je zegt , je weet zelf wat je zegt onzin is .

Ik begrijp niet wat je hier anders nog doet dan hopeloos probeert te trollen in de hoop mensen je grappig vinden .

Ik vind je eerder een mislukte poging tot trollen .

Gewoon nog even vermelden , heb jij ooit al een afbeelding gezien van Mohammed ?

Nee , hoe ga je in godsnaam bewijzen dat hij bestaan heeft , stop met je zever man .

Ik denk dat uw evolutie blijft staan heeft bij de homo erectus .

Laat mij aub met rust met je domme vragen heb je de foto gezien van je over over over over over over over over groot moeder? Nee, klaar ze bestaat niet.

Ik ben niet degene die beweerd dat zijn moeder een aap was, vriend. Als je wilt geloven dat je moeder een aap is mag je dat van mij geloven. Als ik maar geen aap ben zoals wetenschap zegt.

Wil je bewijs hebben dat God bestaat. Ga in plaats van praten dat artikel lezen.

Hahah even serieus man. Wat een achterhaald stuk.
Hans-Caspar Graf von Bothmer van de Universiteit van Saarland, Duitsland heeft de Sanaa manuscript in grote detail bestudeerd met behulp van paleografie. Het is één van de oudste of misschien zelfs de oudste Koran's die zijn gevonden (710-715). Maar de radiokoolstof datering vertelt dat het uit 657-690 kwam. Dit verteld dezelfde onderzoeker von Bethmer. Paleografie en radiokoolstof datering komen dus beide tot dezelfde conclusie dat het manuscript uit de laatste periode van de eerste eeuw na hijra komt. Echter beweren sommige onwetenden (over de Koran) dat dit manuscript het bewijs is dat de Koran niet hetzelfde is als alle Koran’s over de gehele wereld. Behalve ontelbare geleerden en onderzoekers zullen we het manuscript onderzoeker Dr. Puin zelf laten antwoorden. Na de publicatie van 'The Atlantic Monthly' vertelt Puin in zijn brief: "Hetgeen wat belangrijk is, Godzijdank. Is dat de Yemenitische Koranische fragmenten(Sanaa manuscript) niet verschillen van de Koran’s die te vinden zijn in de museums, bibliotheken en elders. Met uitzondering van kleine details die niet te maken met de Koran zelf, echter zijn het verschillen in hoe de woorden worden gespeld. Dit fenomeen is welbekend, zelfs in de gepubliceerde Koran in Cairo waarin staat: Ibrhim naast Ibrhm, Quran naast Qrn, Simahum naast Simhum. In de oudste Yemenitische Koran fragmenten is bijvoorbeeld het fenomeen om alif niet te schrijven gebruikelijk.” Prof. Azami zegt hierop: ‘’Dit laat de controverse leeg lopen, stoft het web af van het intrigeren(bijzonder interesseren) dat rond Puin’s ontdekking werden gedaan en maakt het een onwaardig onderwerp voor verdere speculaties’’.
Alsof dit al niet genoeg is zegt John Bourdon:
Wat we vandaag in onze handen hebben is de Mushaf(de Koran in boekvorm) van Mohammed’’

H-C. G. von Bothmer, K-H. Ohlig & G-R. Puin, "Neue Wege Der Koranforschung", Magazin Forschung (Universität des Saarlandes), 1999, op. cit., p. 45.

J. Bourdon, The Collection Of The Qur'an, 1977, Cambridge University Press, pp. 239-240.

Daarnaast zegt die gozer dat er Arameense en Joodse invloeden zijn in de Koran omdat er woorden zijn van die talen. Hahaha!!

Die gozer zegt Joods dat zegt al genoeg met wie we te maken hebben. Joods is geen taal lol. Hoe moet ik zo iemand dan serieus nemen.
Hebreeuws en Arabisch zijn Semitische talen, dat betekend niet dat het Joodse beinbloed is, lol. Er zijn wel een aantal Perzische en andere buitenlandse woorden in de Koran maar die zijn geintegreerd tot het Arabisch. Net zoals het Nederlands, met Franse woorden(flat), Arabische woorden(suiker), Engelse woorden, Duitse woorden enz. Betekend dat dat elke Nederlandse boek nu beinvloed is door al deze talen. Hahaha please houd op.

Het is gewoon een overzichtelijke stukje in Nederlands geschreven waar meerdere punten worden aangehaald waar vast wat op in te leveren valt echter is het allemaal irrelevant, want de Koran blijft zelfs al ga je ervan uit dat het allemaal nog origineel is (waarvan vrij zeker is dat het niet zo is) een matig boek met weinig spectaculaire inzichten hoogstwaarschijnlijk geschreven om een volk te indoctrineren om een twijfelachtige gang van zaken in een bepaald gebied te kunnen verantwoorden aan de geïndoctrineerde bevolking.

Al zouden we zeggen een aantal km's binnen het universum. Denk je dat dat veel is? En dat heel toevallig de aarde binnen heel het universum de juiste plek heeft gevonden en heel toevallig de aardatmosfeer zo perfect geregeld werd en heel toevallig uit water al het leven kwam? En het toevallig de gevaarlijke stralingen worden gefilterd en heel toevallig de perfecte gassen hebben op aarde om te ademen En en en en...

De kans is +- 1/1 triljoen voor een planeet met sterk gelijkaardige eigenschappen aan de aarde(Drake's equation).

300 coïtustillion sterren. De mediaan aantal planeten per zonnestelsel weet ik niet. Laten zelfs maar 1 nemen.

300 coïtustillion/1 triljoen = 300 miljard planeten met gelijkaardige structuur van aarde.

Tot zover jouw "het kan geen toeval zijn". Wat je eigenlijk wil zeggen is "ik kan het niet bevatten, dus zoek een makkelijkere verklaring".

Laatst bewerkt:
Het is gewoon een overzichtelijke stukje in Nederlands geschreven waar meerdere punten worden aangehaald waar vast wat op in te leveren valt echter is het allemaal irrelevant, want de Koran blijft zelfs al ga je ervan uit dat het allemaal nog origineel is (waarvan vrij zeker is dat het niet zo is) een matig boek met weinig spectaculaire inzichten hoogstwaarschijnlijk geschreven om een volk te indoctrineren om een twijfelachtige gang van zaken in een bepaald gebied te kunnen verantwoorden aan de geïndoctrineerde bevolking.

Ik ben niet degene die beweerd dat zijn moeder een aap was, vriend. Als je wilt geloven dat je moeder een aap is mag je dat van mij geloven. Als ik maar geen aap ben zoals wetenschap zegt.

Maak je niet druk je bent een waardeloos zondig schaap in de kudde met gehersenspoelde broeders gecreëerd door een onzichtbare man buiten tijd en ruimte die er alles aan doet om zijn eigen bestaan te laten betwijfelen als je verder kijkt dan zijn boek geschreven door mensen waarvan niet de verifiëren valt of ze bestonden, sounds legit. :rolleyes:

Ik heb net onafhankelijke onderzoeken geplaatst van niet-Moslim wetenschappers. Maar dat wil jij blijkbaar niet zien.

Kijk als je niet wilt geloven omdat je daar geen zin in hebt moet je dat toegeven en niet met onzin argumenten komen.
Dat stukje op mens en nu is allang achterhaald ik heb de belangrijkste stukken al weerlegd, de rest kan ik ook doen maar als jij niet eens kijkt naar wat ik eerder heb bewezen waarom moet ik dan nog mijn tijd verdoen als jij het toch niet zult lezen.

Luister, als je inhoudelijk bent uit gemelkt hoef je niet te reageren. Als je een serieuze discussie wilt dan sta ik daar open voor en dan ga ik in op de rest van dat stuk. Laat maar weten of je echt wilt discussiëren, beledigen is geen rocket science dat kan iedereen.

Calyptus; ik kom vanavond of morgen terug op jou. Ik ga der nu vandoor. Jij gaat er inhoudelijk op in en daar heb ik respect voor. Dus als ik terug kom wil ik graag verder met je discussiëren!

Als ik maar geen aap ben zoals wetenschap zegt.

Ten eerste een strawman, want "wetenschap" zegt niet dat je een aap bent, maar zoals al gezegd, een gemeenschappelijke voorouder.

Ten tweede een genetic fallacy want je gaat niet inhoudelijk ertegenin, maar het raakt je ego om te vergeleken te worden met een aap.

Dit is geen discussie:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

Je debateert, je wilt dat wij openstaan voor jou mening, voor jou gedachten, maar je staat niet open voor de rest; en dan zeg je dat wij koppig zijn? Er zijn hopen bewijs voor de evolutie theorie...het enige bewijs dat jij hebt is dat er in hetzelfde boek, dat we in twijfel trekken, staat dat het niet vervalst is? Dat is als aannemen van een moordenaar dat hij niets heeft gedaan gewoon omdat hij zegt 'ik was het niet'.
Kan het echt dat je dit niet wilt inzien of?

Typisch dat je Calyptus steeds niet quote, heb je daar een gegronde rede voor?

Ik heb net onafhankelijke onderzoeken geplaatst van niet-Moslim wetenschappers. Maar dat wil jij blijkbaar niet zien.

Kijk als je niet wilt geloven omdat je daar geen zin in hebt moet je dat toegeven en niet met onzin argumenten komen.
Dat stukje op mens en nu is allang achterhaald ik heb de belangrijkste stukken al weerlegd, de rest kan ik ook doen maar als jij niet eens kijkt naar wat ik eerder heb bewezen waarom moet ik dan nog mijn tijd verdoen als jij het toch niet zult lezen.

Luister, als je inhoudelijk bent uit gemelkt hoef je niet te reageren. Als je een serieuze discussie wilt dan sta ik daar open voor en dan ga ik in op de rest van dat stuk. Laat maar weten of je echt wilt discussiëren, beledigen is geen rocket science dat kan iedereen.

Calyptus; ik kom vanavond of morgen terug op jou. Ik ga der nu vandoor. Jij gaat er inhoudelijk op in en daar heb ik respect voor. Dus als ik terug kom wil ik graag verder met je discussiëren!

Waarom zou ik over de inhoud van de Koran willen discussiëren het is niet belangrijk, ik ben gewoon aan het reageren op je claim dat een god bestaat en daar kun je geen bewijs voor af te geven op wat pseudowetenschap na en daarna weerleg je een paar punten die totaal irrelevant zijn op de vraag die ik je blijf stellen en waar volgens jou dat artikeltje een antwoord op geeft; Waar is het bewijs voor een god en bewijs dat deze dit alles heeft geschapen.

Ook wil ik nog even toevoegen dat alhoewel de inhoud in vergelijking met bijvoorbeeld de bijbel veel minder is veranderd de interpretatie door de jaren heen enorm is veranderd en dat is ook verandering.

Mijn beste vriend, dat is nu net wat probabiliteit is.

Op 6 coïtustriljoen planeten in dit universem gaan er genoeg zijn waar aan de minimale voorwaarden voor leven gedaan wordt. Er zullen er genoeg zijn die ook een gelijkaardige samenstelling en afstand tot hun ster hebben. Ik dacht dat het 1/1250000 was ofzo. Dat is een peulschil op 6 coïtustriljoen.

Allereerst, ik stel je reactie zeer op prijs. Op dit soort nuttige reacties zit ik te wachten. Ik hoop dat het een profijtvolle debat/discussie wordt. Ik ben niet uit op discussie's winnen of zo even voor de duidelijkheid, ik ga er natuurlijk vanuit dat dat ook niet jouw doel is.

Allah zegt ook dat er meerdere gelijkaardige samenstellingen zijn(of er leven is, is niet vermeld maar goed): ''It is Allah Who created seven heavens, and earths as many..'' 65:12 (''heel toevallig'' bestaat multiverse ook uit 7 universums. De vraag is dan ook weer hoe de profeet dit allemaal kon weten?! Waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen. Dit is o.a. het bewijs dat de Koran van Allah komt.(al die wetenschappelijke feiten die recent pas zijn ontdekt.)

Maar dat het uit zichzelf gebeurd is gewoon onrealistisch. Geen enkel gezond verstand zou dat accepteren. Er zijn rond 5 miljard mobieltjes, als er ééntje maar het resultaat is van kans en toeval is dat ook helemaal NIETS. Dus jij gelooft dan ook dat als jij op een dag langs de woestijn loopt en daar een mobieltje vindt dat dat mobieltje het resultaat kan zijn van miljoenen jaren kans en toeval waarop toevallig de bliksem op sloeg, water overheen kwam, olie kookte, de wind het mobieltje vormen gaf met 8 megapixel, leuke apps, mooie scherm, touchscreen and what not. Tja, er zijn rond 5 miljard mobieltjes, ééntje is helemaal niets in ongeveer 5 miljard. Natuurlijk zou jij dit niet accepteren, de vraag is dan waarom lacht men zich rot wanneer iemand dit zegt maar wanneer we het over het ontstaan van het universum en het leven hebben is het allemaal wel oke. Dat is een beetje hypocriet en inconsistent.

Daarnaast komt ook nog kijken dat er profeten zijn geweest in real life met hun boodschap. Kijk naar wat er gebeurd is met de voorgaande volkeren die zijn bestraft. (check document voor aantal voorbeelden hiervan, mensen gaan op toerisme naar zulke plekken terwijl ze niet eens weten dat het een voorbeeld voor hen is om lering uit te trekken wat er gebeurd is met degene die voor hen waren.)

tuurlijk is dat probabiliteit.
Laat ons zeggen dat er 1 mobiele telefoon van laten we zeggen 10cm* oppervlakte op de hele aarde ligt om gevonden te worden.

Dan is de kans vrijwel nihil dat dat die telefoon buiten in mijn tuin ligt. Maar nihil is niet nul. Kun je zelfs berekenen, maar heb ik geen zin in.
Dat het probabiliteit is, zien we allemaal maar dat was niet de vraag. En ook niet de antwoord op mijn vraag.

De vraag is nogmaals. Als je een mobieltje vindt, zou je geloven dat het mobieltje is ontstaan als resultaat van probabiliteit of niet? Zie mijn beschrijving hierboven. Het is gewoon een gesloten vraag. Zou jij zeggen; ''Hé, kijk een iphone in de woestijn, het is ontstaan als resultaat van kans en toeval!''? (Een tong kan liegen maar het verstand/hart niet;))

Ten eerste is het meestal wishful thinking, dat als je er iets in wilt lezen, je het erin leest. Ten tweede ben je blind voor de hele hoop nonsens die er ook in staat.
Het probleem is dat je geen Arabisch spreekt, als je Arabisch zou spreken zou je zien dat het helemaal geen wishful thinking is. Maar duidelijke teksten. Maar dat laat ik zo wel zien insha Allah.

Sterren plakken aan de hemel

De Koran geeft ook de indruk dat de zon en de sterren tegen de hemel “plakken” zoals men visueel kan vaststellen, hetgeen echter niet met de realiteit overeenstemt.

25.61. Gezegend is Hij, Die de sterren, de stralende zon en de glanzende maan aan de hemel heeft geplaatst.
Als eerst moet je de juiste vertaling zetten:
25:61 Gezegend is Degene Die de sterrenstelsels in de hemel heeft gemaakt en daarin een lamp (de zon) en een verlichtende maan heeft geplaatst. (kuran.nl)
In het Arabisch staat er ook fi-alssamaa m.a.w. In de hemel.

Daarin de zon en maan heeft geplaatst. Waar zie jij plakken staan? Als je een verkeerde vertaling gebruikt, is dat inderdaad misleidend.

Maan is een helder licht

Volgens de Koran geeft de maan licht, maar in werkelijkheid is dit niet zo:

10.5. Hij is het, Die de zon tot een stralend licht maakte en de maan tot een helder licht en er stadia voor verordende, zodat gij het getal der jaren en het berekenen (van de tijd) mocht kennen. Allah heeft dit niet dan in waarheid geschapen. Hij zet de tekenen uiteen voor een volk, dat wil weten.
Er zijn vele Verzen in de Koran die gaan over de zon en de maan.
Toen hun Arabische naamgeving onderzocht werd, werd er een belangrijke eigenschap geopenbaard. In de Verzen worden de woorden Sieradj (lamp) en Wahhaadj (helder brandend) gebruikt voor de zon. Voor de maan wordt het woord Moenir (glanzend, verlicht(komt van noor)) gebruikt. Inderdaad, terwijl de zon een enorme hoeveelheid hitte en licht produceert als resultaat van de nucleaire reacties binnenin, reflecteert de maan slechts het licht dat het ontvangt van de zon.

Dit wordt ook gespecificeerd in de vorige vers:
25:61 Gezegend is Degene Die de sterrenstelsels in de hemel heeft gemaakt en daarin een lamp (de zon) en een verlichtende maan heeft geplaatst. (kuran.nl)

Dit is juist een tegenbewijs. En hierbij vraag ik nogmaals; Hoe moest een analfabete Arabier dit in de 7e eeuw weten?!

37.6. Wij hebben de laagste hemel met sterren versierd.
Intussen weten we dat dit niet met de realiteit overeenstemt en dat de sterren heel ver weg zijn en niet aan de laagste hemel hangen.
Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt maar ons universum is de laagste hemel/universum. Dus het gaat over ons universum.

De zon draait in een vaste baan. Rond de aarde?
21.33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een (vaste) baan.

36.40. De zon mag de maan niet achterhalen noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.
Rond de aarde?! How on earth kom je daar nou op?
Surah 39:5
Hij schiep de hemelen en de aarde in waarheid. Hij doet de nacht over de dag komen, en de dag over de nacht; en Hij heeft de zon en de maan in dienst gesteld; elk loopt een vaste baan. Voorzeker, Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.
De manen draaien om planeten (vaste baan). De aarde (en andere planeten) draaien om de zon (vaste baan), de zon (en andere sterren) draait om een ander centrum, het centrum van het melkwegstelsel (vaste baan), het melkwegstelsel draait om een ander groter centrum van allemaal stelsels (vaste baan), en al die stelsels samen zijn de eerste hemel. Daarna heb je nog 6 hemelen. Dit is ook gelijk het antwoord op beide misconcepties.

De drievuldigheid van de Christenen is volgens Allah niet de Vader, de Zoon en de Heilige Geest maar de Vader, de Zoon en de Moeder (Maria)

5.116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.
Het gaat hier niet over drie eenheid, dat staat nergens in de vers. Het gaat over de groep Christenen die Maria goddelijk maken.

Hier een voorbeeld

Hence the Church confesses that Mary is truly "Mother of God" (Theotokos). [Catechism of the Catholic Church,] (p. 125)"

http://www.evangelicaloutreach.org/mary.htm

Er is een andere vers in de Koran waar wel over de drie eenheid wordt gesproken.

Maw, je kunt niet selectief dingetjes eruit halen en zeggen "zie je wel". Of je doet net zoals Christenen en geeft er een andere interpretatie/draai aan. Enkel als het je uitkomt, natuurlijk.
Kom vooral met zulke verzen want je bewijst alleen maar de wetenschappelijke wonderen in de Koran. Dus ik vraag nogmaals. Hoe moest een analfabeet uit de 7e eeuw dit soort zaken allemaal weten die wij pas in de 20e eeuw hebben ontdekt?!

Christendom kan je niet vergelijken met de Islam. Als ik ongelovig was en zag dat de Bijbel vol met tegenstrijdigheden zat en een 3delige menselijke God had die zwakker is dan zijn schepselingen en vermoord zou worden als ik zei dat de aarde rond is(Zoals de Koran zegt[dat de aarde rond is]), en de Islam/Moslims alleen maar ken van straatratten en media propaganda.. Zou iedereen atheist worden. Ik raad je dan ook aan om de Islam niet met het Christendom te vergelijken.. waarom denk je dat de Koran is neegrzonden? Omdat de Bijbel vervalst is en de echte boodschap van Jezus vervalst is.

De Christendom heeft zware wetenschappelijke tegenstrijdigheden om maar één zaak te vermelden die te maken had met de Koran verzen die jij net gebruikte, zie letterlijke verzen in de Bijbel zoals:
Psalm 93:1: “Hij heeft de aarde onbewegelijk geplaats ...”
Dit is helaas niet de orginele boodschap van de profeet Jezus.

Nu begin je echt onwetend te klinken. Verdiep je er beter in. Oerknal was geen explosie. Zoek op uitdeining en singulariteiten.
Foutje, excuses. Het breide zich uit. Maar dat is ook precies wat de Koran zegt:
21:30 Weten degenen die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?

Er is wel degelijk bewijs voor aan de hand van DNA.

Stop ook met te zeggen in evolutietheorie geloven. Evolutie is een feit, is genoeg bewijs voor. Enkel de manier waarop is in de verste verte niet zeker.
En ga vooral geen interpretaties van wetenschappers als feiten aanzien. Dat is wel hun mening, en wat ze geloven.
Begrijp jij eigenlijk wel dat macro-evolutie genetisch onmogelijk is? Evolutie wordt ook niet erkend of ontkent in de Islam. Maar zaken zoals het bestaan van mensapen zijn wetenschappelijk never bewezen. Integendeel het is onmogelijk. Als je het artikel leest zou je dat zien. Maar ik heb gemerkt dat een aantal mensen helaas bij het woord Allah/Islam niet eerlijk onderzoeken of lezen maar gelijk in de aanval gaan zonder zelfs te begrijpen waar het over gaat. Dat vind ik wel jammer, ik had het niveau wel hoger ingeschat.

Wetenschappers niet als feiten aanzien? Ik heb in het artikel hun wetenschappelijke ONDERZOEKEN en uitspraken omtrent hun onderzoek geplaatst. Van wie komen de wetenschappelijke onderzoeken namelijk? Van de wetenschappers.. Dus wie weet het beste over zijn EIGEN onderzoek en kan zich daarover uitspreken?

Bedankt voor je reactie, ik waardeer jouw inhoudelijke posts.

Ook wil ik nog even toevoegen dat alhoewel de inhoud in vergelijking met bijvoorbeeld de bijbel veel minder is veranderd de interpretatie door de jaren heen enorm is veranderd en dat is ook verandering.

Veel minder veranderd? Helemaal NIET veranderd. Niet minder.

En wat betreft interpretatie, Allah(de verhevene) zegt in de Koran dan ook niet voor niets dat we de mensen van kennis moeten raadplegen indien we het niet weten. En Allah zegt ook niet voor niets dat de geleerden een hoge plaats hebben. Allah zegt ook niet voor niets dat er eenduidige verzen en meerduidige verzen waarvan de kennis primair bij Hem berust en daarna bij de geleerden: 3:7 Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk (Muhkamat) zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig (Mutashabihat) zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Eenduidige verzen zijn verzen zoals wetten en andere bronnen.
Meerduidige verzen zijn verzen die gaan bijvoorbeeld over bewakers van de hel en dat soort zaken.

En wat bedoel jij precies met interpretaties veranderen? Geef een voorbeeld

Brb, nieuwe popcorn halen.

sorry fitness911, maar geen enkel van je punten houdt steek, en als je zo je kop in je kont hebt heb ik geen reden mijn tijd er nog in te verdoen. Je denkt de waarheid te bewijzen met de koran, terwijl je net de waarheid van de koran moet bewijzen.

Elke keer als ik je op iets aanspreek kom je met versjes uit de koran (circulaire redeneringen) aan en interpretaties, maar gefundeerde interpretaties van bewijsmateriaal uit de evolutietheorie, die niemand als pure waarheid beschouwd, vind je waanzin. Ik ben vrij allergisch voor double standards, laat staan dat de ene nog tangable evidence heeft en de ander zweverig gedoe een uit een boekje is.

Leuk om te weten dat een beetje gezond verstand de koran wel zou begrijpen en de waanzin van probabiliteit(wat je kennelijk denkt te snappen maar het niet doet) zou erkennen. Iedereen met een iq van +100 maakt er dus gehakt van.

je ben vrij om te geloven wat je wilt, alleen ben ik niks met je manier van denken. Mijn tip voor je is om ver van een wetenschappelijke universitaire opleiding te begeven.

Laatst bewerkt:
En wat betreft interpretatie, Allah(de verhevene) zegt in de Koran dan ook niet voor niets dat we de mensen van kennis moeten raadplegen indien we het niet weten. En Allah zegt ook niet voor niets dat de geleerden een hoge plaats hebben.

Waarom luister je dan niet naar de geleerden als ze zeggen dat evolutie een feit is en de Koran het niet bij het juiste eind had aangezien die kennis nog niet bestond?

En wat bedoel jij precies met interpretaties veranderen? Geef een voorbeeld

In deze bron staan heel veel wetenschappelijke fouten in de Koran mooi opgesomd met de verzen ernaast ik zou er een paar kunnen quoten maar dit voldoet.
Velen van deze verzen worden vaak op een nieuwe manier geïnterpreteerd omdat ze zo fundamenteel onjuist zijn zodat het wel klopt.

If you could reason with religious people, there would be no religious people.

sorry fitness911, maar geen enkel van je punten houdt steek, en als je zo je kop in je kont hebt heb ik geen reden mijn tijd er nog in te verdoen. Je denkt de waarheid te bewijzen met de koran, terwijl je net de waarheid van de koran moet bewijzen.

Elke keer als ik je op iets aanspreek kom je met versjes uit de koran (circulaire redeneringen) aan en interpretaties, maar gefundeerde interpretaties van bewijsmateriaal uit de evolutietheorie, die niemand als pure waarheid beschouwd, vind je waanzin. Ik ben vrij allergisch voor double standards, laat staan dat de ene nog tangable evidence heeft en de ander zweverig gedoe een uit een boekje is.

Leuk om te weten dat een beetje gezond verstand de koran wel zou begrijpen en de waanzin van probabiliteit(wat je kennelijk denkt te snappen maar het niet doet) zou erkennen. Iedereen met een iq van +100 maakt er dus gehakt van.

je ben vrij om te geloven wat je wilt, alleen ben ik niks met je manier van denken. Mijn tip voor je is om ver van een wetenschappelijke universitaire opleiding te begeven.
Goedzo, ren maar weg als je niks meer kan zeggen. Heel makkelijk.

Ik wist dat er een dwaze reactie zat aan te komen...
Hij rent niet weg, er is geen nut om te proberen praten met iemand die blind is voor alles. Jij focused je zo op die Koran van je dat je nergens anders aandacht voor hebt.
Als je niet kan inzien dat er daadwerkelijk bewijs is voor de evolutietheorie, sorry, maar dan ben jij hopeloos verloren.

ik zeg juist veel, het dringt alleen niet bij je door.

Ik probeer op top universitair niveau te communiceren met drogredeneringen aan te wijzen en hogere wiskunde, jij op dat van de shoarmaboer om de hoek die de moskeemuziek wat harder zet als iemand niet met hem eens is.

Dan is een discussie nutteloos.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven