Beste bodybuilders,
Na een half jaartje een beetje lopen aankloten qua fitness (krachttraining) heb ik besloten om me nu echt te gaan focussen en me aan een goed schema te houden. Ik heb inmiddels wel door dat zonder een goed trainingsschema en goede voeding een goed lichaam onmogelijk is
. Ik heb de stickys doorgelezen en heb besloten om met een fullbody schema te beginnen, ik lees dat mensen vooral in het begin hier goed op vooruit gaan. Later wil ik naar een split over stappen. Met behulp van de stickys en andere topics ben ik tot het volgende schema gekomen.
Ik train 3 keer per week. tussen 2 trainingsdagen zit altijd 1 dag rust. Mijn doel is massa.
Training A
squat
benchpress
bent over row
db military press
bicep curl
buik recht
training B
Deadlift
incline benchpress
chin ups*
upright row
kuiten ( ken de naam van de oefening niet )
tricep pushdown
buik schuin
*Ik heb een probleempje met de chin ups. Ik heb op dit moment nog niet de kracht om deze fatsoenlijk uit te voeren. Aangezien ik lees dat een goede uitvoering belangrijk is zoek ik eigenlijk een "vervanger" voor deze oefening. Ik wil graag een chin ups soort oefening omdat ik deze in veel schema's zie terugkomen en deze oefening vaak wordt aangeraden.
Ik heb in de bijlage het voedingsschema staan. Ik weet dat de verdeling niet helemaal optimaal is. De verdeling verschilt van dag tot dag aangezien ik rekening moet houden met school. Ook is het avondeten niet ingevuld omdat ik dan eet wat de pot schaft.
Ik hoop dat jullie even willen kijken naar mijn schema en en mij eventueel advies kunnen geven.
alvast bedankt!
Na een half jaartje een beetje lopen aankloten qua fitness (krachttraining) heb ik besloten om me nu echt te gaan focussen en me aan een goed schema te houden. Ik heb inmiddels wel door dat zonder een goed trainingsschema en goede voeding een goed lichaam onmogelijk is
. Ik heb de stickys doorgelezen en heb besloten om met een fullbody schema te beginnen, ik lees dat mensen vooral in het begin hier goed op vooruit gaan. Later wil ik naar een split over stappen. Met behulp van de stickys en andere topics ben ik tot het volgende schema gekomen.Ik train 3 keer per week. tussen 2 trainingsdagen zit altijd 1 dag rust. Mijn doel is massa.
Training A
squat
benchpress
bent over row
db military press
bicep curl
buik recht
training B
Deadlift
incline benchpress
chin ups*
upright row
kuiten ( ken de naam van de oefening niet )
tricep pushdown
buik schuin
*Ik heb een probleempje met de chin ups. Ik heb op dit moment nog niet de kracht om deze fatsoenlijk uit te voeren. Aangezien ik lees dat een goede uitvoering belangrijk is zoek ik eigenlijk een "vervanger" voor deze oefening. Ik wil graag een chin ups soort oefening omdat ik deze in veel schema's zie terugkomen en deze oefening vaak wordt aangeraden.
Ik heb in de bijlage het voedingsschema staan. Ik weet dat de verdeling niet helemaal optimaal is. De verdeling verschilt van dag tot dag aangezien ik rekening moet houden met school. Ook is het avondeten niet ingevuld omdat ik dan eet wat de pot schaft.
Ik hoop dat jullie even willen kijken naar mijn schema en en mij eventueel advies kunnen geven.
alvast bedankt!

Volgens mij is een FB zelfs beter omdat je de spieren meerdere keren per week aanspreekt.