Fitness Seller

check trainings schema

blacktear

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Beste bodybuilders,

Na een half jaartje een beetje lopen aankloten qua fitness (krachttraining) heb ik besloten om me nu echt te gaan focussen en me aan een goed schema te houden. Ik heb inmiddels wel door dat zonder een goed trainingsschema en goede voeding een goed lichaam onmogelijk is:p. Ik heb de stickys doorgelezen en heb besloten om met een fullbody schema te beginnen, ik lees dat mensen vooral in het begin hier goed op vooruit gaan. Later wil ik naar een split over stappen. Met behulp van de stickys en andere topics ben ik tot het volgende schema gekomen.

Ik train 3 keer per week. tussen 2 trainingsdagen zit altijd 1 dag rust. Mijn doel is massa.

Training A
squat
benchpress
bent over row
db military press
bicep curl
buik recht

training B
Deadlift
incline benchpress
chin ups*
upright row
kuiten ( ken de naam van de oefening niet )
tricep pushdown
buik schuin

*Ik heb een probleempje met de chin ups. Ik heb op dit moment nog niet de kracht om deze fatsoenlijk uit te voeren. Aangezien ik lees dat een goede uitvoering belangrijk is zoek ik eigenlijk een "vervanger" voor deze oefening. Ik wil graag een chin ups soort oefening omdat ik deze in veel schema's zie terugkomen en deze oefening vaak wordt aangeraden.

Ik heb in de bijlage het voedingsschema staan. Ik weet dat de verdeling niet helemaal optimaal is. De verdeling verschilt van dag tot dag aangezien ik rekening moet houden met school. Ook is het avondeten niet ingevuld omdat ik dan eet wat de pot schaft.

Ik hoop dat jullie even willen kijken naar mijn schema en en mij eventueel advies kunnen geven.

alvast bedankt!

Bijlagen

Beste bodybuilders,

Na een half jaartje een beetje lopen aankloten qua fitness (krachttraining) heb ik besloten om me nu echt te gaan focussen en me aan een goed schema te houden. Ik heb inmiddels wel door dat zonder een goed trainingsschema en goede voeding een goed lichaam onmogelijk is:p. Ik heb de stickys doorgelezen en heb besloten om met een fullbody schema te beginnen, ik lees dat mensen vooral in het begin hier goed op vooruit gaan. Later wil ik naar een split over stappen. Met behulp van de stickys en andere topics ben ik tot het volgende schema gekomen.

Ik train 3 keer per week. tussen 2 trainingsdagen zit altijd 1 dag rust. Mijn doel is massa.

Training A
squat
benchpress
bent over row
db military press
bicep curl
buik recht

training B
Deadlift
incline benchpress
chin ups*
upright row
kuiten ( ken de naam van de oefening niet )
tricep pushdown
buik schuin

*Ik heb een probleempje met de chin ups. Ik heb op dit moment nog niet de kracht om deze fatsoenlijk uit te voeren. Aangezien ik lees dat een goede uitvoering belangrijk is zoek ik eigenlijk een "vervanger" voor deze oefening. Ik wil graag een chin ups soort oefening omdat ik deze in veel schema's zie terugkomen en deze oefening vaak wordt aangeraden.

Ik heb in de bijlage het voedingsschema staan. Ik weet dat de verdeling niet helemaal optimaal is. De verdeling verschilt van dag tot dag aangezien ik rekening moet houden met school. Ook is het avondeten niet ingevuld omdat ik dan eet wat de pot schaft.

Ik hoop dat jullie even willen kijken naar mijn schema en en mij eventueel advies kunnen geven.

alvast bedankt!

voeding: het begin is goed maar in de avond basterdsuiker en noten ? doe dat gewoon in de middag , ongezout wel te verstaan
trainen: probeer elke trainen de chins beter uit te voeren. al haal je er 4 .. dit is een oefening die bij mij persoonlijk extreme vooruitgang heeft bezorgd!

Ziet er goed uit, waarom wil je eigenlijk met een ab schema werken en niet gewoon 3x in de week iets anders? 2x dl lijkt me niks (meen dat ik dit ook ergens las, maar kan dit niet meer vinden) maar zal wel kunnen.

Ziet er goed uit, waarom wil je eigenlijk met een ab schema werken en niet gewoon 3x in de week iets anders? 2x dl lijkt me niks (meen dat ik dit ook ergens las, maar kan dit niet meer vinden) maar zal wel kunnen.

lees het ook regelmatig maar wat was de reden ervan?

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties!

Wat betreft de noten en de kwark s'avonds: ik dacht dat dat juist een goede combinatie was omdat in kwark "langzame"eiwitten zitten en de noten de vertering zouden vertragen zodat je zeg maar de hele avond voeding blijft krijgen. De basterdsuiker is omdat ik het anders gewoon niet door mijn keel heen krijg. Of hebben jullie andere ideeën om kwark eetbaar te maken?

Ik heb niet echt een reden waarom ik een A/B schema heb, het leek mij niet echt uit te maken zolang je maar de belangrijke oefeningen doet en genoeg rust hebt.

De chin's zal ik gewoon erin gooien. Is het schema verder goed?

Hij doet 3x DL in 2 weken. De ene week 2x en de andere maar 1x. Perfect mogelijk, niets mis mee! Schema's als rippetoe en stronglifts doen dit ook en dit gecombineerd met 3x in de week squaten. Dus kan perfect zoals hij het nu zegt.

Een 3daagse split of een fullbody lijkt mij alletwee wel goed:) Volgens mij is een FB zelfs beter omdat je de spieren meerdere keren per week aanspreekt.

Verder ziet het schema er vrij goed uit. Voor de chin ups zijn er verschillende dingen die je kan doen. misschien helpt dit.

Wat mij altijd goed lijkt is gewoon opspringen en je langzaam laten zakken. En als je al 1 pull/chin up kan, gewoon meerdere keren op een dag een pull/chin up doen.
Bij je training kan je dan bijvoorbeeld 10sets met 1 pull/chin up proberen doen. En dan het aantal sets afbouwen en het aantal reps laten toenemen ofzo.

Terug
Naar boven