MuscleMeat

Cheney haalt uit om onderzoek naar CIA

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
WASHINGTON - De Amerikaanse voormalig vice-president d*ck Cheney heeft zondag in een interview met televisiezender Fox hard uitgehaald naar de regering van president Barack Obama.

Volgens Cheney is het onderzoek van justitie naar harde ondervragingstechnieken door inlichtingendienst CIA politiek gemotiveerd.
''Ik denk dat dit een verschrikkelijke beslissing is. Het is duidelijk een politieke overweging. Ik zie geen andere rationele reden waarom ze dit zouden doen'', aldus Cheney.

Het was voor het eerst dat iemand van de regering-Bush reageerde op het recente besluit van justitie om een speciale aanklager aan te stellen om de eventuele misstanden te onderzoeken.

Verantwoordelijkheid

Cheney bekritiseerde Obama voor het toelaten van het onderzoek, terwijl hij eerder gezegd had de zaak te laten rusten. ''Ik denk dat hij probeert zijn verantwoordelijkheid te ontduiken. En ik denk dat dat verkeerd is'', zei de Republikeinse oud-vice-president.

Cheney, zelf groot voorstander van harde ondervragingen, zei in het interview verder dat hij nog niet weet of hij mee wil werken aan het onderzoek van justitie. ''Het hangt af van de omstandigheden en van wat ik denk dat zij echt aan het doen zijn. Ik heb een uitgesproken mening over dit onderwerp'', aldus de voormalige rechterhand van George W. Bush.

Waterboarding

Volgens Cheney zijn de grove methodes gerechtvaardigd, omdat er geen terreuraanslagen meer zijn geweest sinds 11 september 2001. Waterboarding, een techniek waarbij iemand het gevoel krijgt te verdrinken, is ''absoluut essentieel voor het redden van duizenden Amerikaanse levens en het voorkomen van aanvallen op de Verenigde Staten'', aldus Cheney.

Justitie gaat een aantal zaken die in 2004 onder leiding van president Bush zijn gesloten, opnieuw onderzoeken. Het zou onder meer gaan om een nep-executie, bedreigingen met een elektrische boor en het feit dat een terreurverdachte tijdens ondervragingen 183 keer onderworpen is aan waterboarding.

(bron:nu.nl)

Hoezo een open deur?
Meneer is bang dat Justitie waarschijnlijk achter hem aankomt en dat kan de beste man natuurlijk niet gebruiken. Kritiek van een Republikein over een Democraat what else is new?!
Dit soort verhoringstechnieken kunnen en mogen niet bestaan binnen een moderne maatschappij.

Zelf ben ik toch voorstander van zulke technieken als het gaat om terrorisme.

Zelf ben ik toch voorstander van zulke technieken als het gaat om terrorisme.

Mochten het echt terroristen zijn, dan misschien wel maar vaak gaat het om volledig onschuldige burgers die maanden soms jaren vastgehouden en gefolterd worden. Uiteindelijk zeggen ze dan maar dat ze terroristen zijn om van het folteren vanaf te zijn. En de Amerikanen zijn dan weer zo blij dat ze een terrorist gevonden hebben. :rolleyes:

Cheney heeft groot gelijk. Sinds Guantanamo Bay een hot item geworden is, moet uiteraard een zondebok gezocht worden die verantwoordelijk is voor deze 'gruweldaden'. Zogenaamd wist niemand ervan en deed Cheney alles op eigen houtje. Een ontzettend laffe manier van de schuld afschuiven op een ander.

Verder denkt Obama nu het ei van columbus te hebben gevonden door 'de dialoog' aan te gaan. Een 'dialoog' aangaan met terroristen:rolleyes: Het moet niet gekker worden. Keiharde aanpak is vereist.

Wat dat martelen betreft, denk je het volgende in. Stel dat 50% van de personen onschuldig gemarteld zou worden. Stel vervolgens dat 1 op de 10 cruciale informatie heeft waarbij 10 000 onschuldige levens gespaard zouden kunnen worden. Dat zou betekenen dat 1 onschuldig gemarteld persoon goed is voor de levens van 1000 onschuldige mensen.
In realiteit zullen deze cijfers waarschijnlijk anders liggen, maar het punt lijkt me duidelijk.

Mochten het echt terroristen zijn, dan misschien wel maar vaak gaat het om volledig onschuldige burgers die maanden soms jaren vastgehouden en gefolterd worden. Uiteindelijk zeggen ze dan maar dat ze terroristen zijn om van het folteren vanaf te zijn. En de Amerikanen zijn dan weer zo blij dat ze een terrorist gevonden hebben. :rolleyes:

Zoveel onschuldigen zitten er niet bij hoor, een onschuldige ziel kan trouwens ook niet opwegen tegen een enorme hoeveelheid mensen die men mss kan redden door een aanslag te voorkomen.

de echte terroristen zijn Cheney en co... die zitten overal met de vingers in de pap..
van wapenhandel tot de opbouw van wat ze plat gooien.. (of beter de uitbuiting van de veroverde gebieden)

Wat dat martelen betreft, denk je het volgende in. Stel dat 50% van de personen onschuldig gemarteld zou worden. Stel vervolgens dat 1 op de 10 cruciale informatie heeft waarbij 10 000 onschuldige levens gespaard zouden kunnen worden. Dat zou betekenen dat 1 onschuldig gemarteld persoon goed is voor de levens van 1000 onschuldige mensen.
In realiteit zullen deze cijfers waarschijnlijk anders liggen, maar het punt lijkt me duidelijk.
Ooit gehoord van een drogredenatie?

d*ck Cheney was, from 1995 to 2000, the CEO of Halliburton, the worlds largest oil field services company. Halliburton, through its European subsidiaries, sold spare parts to Iraq's oil industry, despite U.N. sanctions, and had contracts to rebuild oil infrastructures destroyed in Bush One's Gulf War (during which Cheney was secretary of defense). He sold $59m of his shares as Chief Executive of Halliburton, after accounting changes allegedly inflated the share price by $445m. The shares later collapsed, and Cheney and Halliburton are now under investigation by the Securities and Exchange Commission.

Cheney was also a member of the Kazakhstan Oil Advisory Board. U.S. oil companies now hold a nearly three-fourths stake in the Tengiz oil fields in Kazakhstan.

As a house rep from Wyoming from 1978 to 1989, he cosponsored a measure to open up the Arctic National Wildlife Refuge in Alaska to oil drilling and voted against the Clean Water Act which required industries to release publicly their records on toxic emissions. The Sierra Club, quoting from 1997 EPA data, point out that Halliburton's facility in Duncan, Oklahoma, was in the top 20 percent of the dirtiest in the United States.

Cheney has consistently opposed increased gun control and environmental laws. He has also voted to fund the Nicaraguan contras and against imposing sanctions on the apartheid regime in South Africa.

Cheney still receives annual payments from Halliburton, which has recently been awarded the Pentagon's contract to put out potential oil-field fires in Iraq and other postwar construction contracts. Halliburton was also awarded contracts worth nearly $33m to build the detention camp at Guantanamo Bay in Cuba for al-Qaida suspects.
Ze spelen allemaal een vies spelletje als het gaat om geld.
Ik vertrouw niemand in de Amerikaanse regering.

Cheney heeft groot gelijk. Sinds Guantanamo Bay een hot item geworden is, moet uiteraard een zondebok gezocht worden die verantwoordelijk is voor deze 'gruweldaden'. Zogenaamd wist niemand ervan en deed Cheney alles op eigen houtje. Een ontzettend laffe manier van de schuld afschuiven op een ander.

Verder denkt Obama nu het ei van columbus te hebben gevonden door 'de dialoog' aan te gaan. Een 'dialoog' aangaan met terroristen:rolleyes: Het moet niet gekker worden. Keiharde aanpak is vereist.

Ik heb zo een raar vermoeden dat jij een terroristische achtergrond hebt, ik kom wel langs om je te martelen ;) .

Een onschuldig ziel die in guantanamo terecht komt?? Wil je daar terecht komen moet je toch wel flink wat hebben uitgehaald:roflol:

Cheney ziet zn kop al op het hakblok liggen.

Dus daarom moet je maar de mensenrechten schenden van 50% van die mensen die niks gedaan hebben? Ik vind het een belachelijke uitspraak, de mensenrechten zijn vastgelegd in de grondwet die is samengesteld door de regering zelf, dat betekent dat de regering zelf de wet overtreed met dit soort martelingspraktijken. En ookal zijn de mensen wel schuldig, je hebt mensenrechten vast gelegd waarin martelingspraktijken niet mogen, en daar dien je je aan te houden.

• Topic Starter Topic Starter

Wat een onzin redenatie.
Ik kan dus jou doodsangsten laten uitstaan en je half verhangen omdat de buurman misschien iets van plan zou zijn?
Een onschuldige martelen is een overtreding van de mensenrechten. Nazi praktijken die jij aanhaalt horen niet meer thuis in de westerse wereld. Je kan mensen niet aansprakelijk stellen voor de daden van een 3de.

Waterboarding ftw!!

Als ze allemaal zo schuldig zijn, waarom is er dan nog niemand veroordeeld worden op een enkele na ;) .

Niet veroordeelt, maar eens ze vrij zijn wel terug terroristiche video's maken, het is moeilijk om in zulke zaken bewijs te vinden.

Ooit gehoord van een drogredenatie?

Ze spelen allemaal een vies spelletje als het gaat om geld.
Ik vertrouw niemand in de Amerikaanse regering.

Dus daarom moet je maar de mensenrechten schenden van 50% van die mensen die niks gedaan hebben? Ik vind het een belachelijke uitspraak, de mensenrechten zijn vastgelegd in de grondwet die is samengesteld door de regering zelf, dat betekent dat de regering zelf de wet overtreed met dit soort martelingspraktijken. En ookal zijn de mensen wel schuldig, je hebt mensenrechten vast gelegd waarin martelingspraktijken niet mogen, en daar dien je je aan te houden.

Wat een onzin redenatie.
Ik kan dus jou doodsangsten laten uitstaan en je half verhangen omdat de buurman misschien iets van plan zou zijn?
Een onschuldige martelen is een overtreding van de mensenrechten. Nazi praktijken die jij aanhaalt horen niet meer thuis in de westerse wereld. Je kan mensen niet aansprakelijk stellen voor de daden van een 3de.

Jezus wat zijn we weer roomser dan de paus :rolleyes:

Stel dat een kernkop op Amsterdam gericht staat die binnen enkele uren gelanceerd gaat worden. Een terrorist heeft waarschijnlijk informatie die ertoe kan leiden dat de lancering van deze kernkop voorkomen kan worden.
Zou je hem martelen?
Natuurlijk niet, mensenrechten :rolleyes:

Het is heel gemakkelijk de moraalridder uithangen vanachter je toetsenbord in een vredelievend land. Ben benieuwd hoeveel daar nog van over is als de dreiging serieus wordt.
Sterker nog, je bent zelfs medeverantwoordelijk voor de dood van onschuldige mensen wanneer je de middelen had om dit te voorkomen, en deze niet gebruikt hebt.

jezus wat zijn we weer roomser dan de paus :rolleyes:

Stel dat een kernkop op amsterdam gericht staat die binnen enkele uren gelanceerd gaat worden. Een terrorist heeft waarschijnlijk informatie die ertoe kan leiden dat de lancering van deze kernkop voorkomen kan worden.
Zou je hem martelen?
Natuurlijk niet, mensenrechten :rolleyes:

Het is heel gemakkelijk de moraalridder uithangen vanachter je toetsenbord in een vredelievend land. Ben benieuwd hoeveel daar nog van over is als de dreiging serieus wordt.
Sterker nog, je bent zelfs medeverantwoordelijk voor de dood van onschuldige mensen wanneer je de middelen had om dit te voorkomen, en deze niet gebruikt hebt.
+1

1 op de 10 gevangenen in Guantanamo zou info hebben die 10.000 Amerikaanse levens in gevaar brengt. Er is een ongekende holocaust voorkomen, dankzij Guantanamo. Je kan anders ook zwaar overdrijven om je punt te maken. :roflol:

Joepie weer een thread waar martelen in verheerlijkt wordt. Nu is het zelfs al normaal als 50% onschuldig gemarteld wordt.

Alsof uit martelen zinvolle betekentissen gaan komen. Als je eenmaal fysiek en mentaal gesloopt zeg je alles om je martelaars maar te laten stoppen. Stel dat 80% (als we dan toch onzinstellingen gebruiken) een valse bekentenis is dan heb je nog maar weinig aan dat martelen.

Terug
Naar boven