MuscleMeat

Cheney haalt uit om onderzoek naar CIA

1 op de 10 gevangenen in Guantanamo zou info hebben die 10.000 Amerikaanse levens in gevaar brengt. Er is een ongekende holocaust voorkomen, dankzij Guantanamo. Je kan anders ook zwaar overdrijven om je punt te maken. :roflol:
Het is uiteraard maar een voorbeeld om het specifiek te maken voor het gepeupel :)

Mochten het echt terroristen zijn, dan misschien wel maar vaak gaat het om volledig onschuldige burgers die maanden soms jaren vastgehouden en gefolterd worden. Uiteindelijk zeggen ze dan maar dat ze terroristen zijn om van het folteren vanaf te zijn. En de Amerikanen zijn dan weer zo blij dat ze een terrorist gevonden hebben. :rolleyes:

walgelijk inderdaad

Jezus wat zijn we weer roomser dan de paus :rolleyes:

Stel dat een kernkop op Amsterdam gericht staat die binnen enkele uren gelanceerd gaat worden. Een terrorist heeft waarschijnlijk informatie die ertoe kan leiden dat de lancering van deze kernkop voorkomen kan worden.
Zou je hem martelen?
Natuurlijk niet, mensenrechten :rolleyes:

Het is heel gemakkelijk de moraalridder uithangen vanachter je toetsenbord in een vredelievend land. Ben benieuwd hoeveel daar nog van over is als de dreiging serieus wordt.
Sterker nog, je bent zelfs medeverantwoordelijk voor de dood van onschuldige mensen wanneer je de middelen had om dit te voorkomen, en deze niet gebruikt hebt.
Je weet echt niet wat een drogredenatie is hè?

Wij hangen de moraalridder uit vanachter ons beeldscherm.
Maar laten we het eens omdraaien.

Er word een kernkop gericht op amsterdam die binnen enkele uren gelanceerd word. 30 verdachten worden opgepakt, 1 is de terrorrist.

Nu kom jij voor de keuze te staan om al deze mensen te martelen.

Je hebt wel een grote mond vanachter je beeldscherm, maar in de werkelijkheid zou je niet de daad bij het woord voegen en 29 onschuldigen martelen wanneer ze huilend smeken om te stoppen.

Je kijkt teveel films.

Jezus wat zijn we weer roomser dan de paus :rolleyes:

Stel dat een kernkop op Amsterdam gericht staat die binnen enkele uren gelanceerd gaat worden. Een terrorist heeft waarschijnlijk informatie die ertoe kan leiden dat de lancering van deze kernkop voorkomen kan worden.
Zou je hem martelen?
Natuurlijk niet, mensenrechten :rolleyes:

Het is heel gemakkelijk de moraalridder uithangen vanachter je toetsenbord in een vredelievend land. Ben benieuwd hoeveel daar nog van over is als de dreiging serieus wordt.
Sterker nog, je bent zelfs medeverantwoordelijk voor de dood van onschuldige mensen wanneer je de middelen had om dit te voorkomen, en deze niet gebruikt hebt.

Je vergelijking slaat op niks, alsof een heel terroristen netwerk de precieze locatie van een kernkop zou weten die op Amsterdam gericht zou staan, en de mensen die het wel weten krijg je echt niet te pakken.
Guantanamo bay zit btw gewoon vol met normale islamitische amerikaanse burgers waarvan de almachtige Bush en zn wereldverkrachtende regering vermoedens hadden dat het misschien wel eens een terrorist kon zijn.

En je gaat wel licht om met mensenrechten maar het is de wet, en als je mensenrechten schendt overtreed je de wet.
Mensen schreeuwen hier altijd moord en brand over de allochtonen die hier altijd de wet overtreden maar ze vinden het wel mogen dat de amerikaanse regering de wet overtreed?

Denk om je hart, d*ck.

Joepie weer een thread waar martelen in verheerlijkt wordt. Nu is het zelfs al normaal als 50% onschuldig gemarteld wordt.

Alsof uit martelen zinvolle betekentissen gaan komen. Als je eenmaal fysiek en mentaal gesloopt zeg je alles om je martelaars maar te laten stoppen. Stel dat 80% (als we dan toch onzinstellingen gebruiken) een valse bekentenis is dan heb je nog maar weinig aan dat martelen.

Cijfers zijn slechts fictief bedoeld. Dan nog, mocht het voorbeeld dat ik gebruikt heb realiteit zijn, dan is martelen meer dan gerechtvaardigd.

Stel dat 80% een valste bekentenis is, en 20% goed voor het voorkomen van duizenden onschuldige doden, dan loont het kwantitatief gezien nog steeds om te martelen.

Iedereen heeft het over het martelen van onschuldige mensen, maar niemand heeft het over het voorkomen van de dood van duizenden onschuldige mensen.

9/11 kostte iets meer dan 3.000 levens, vraag me dan toch af van welke diabolische plannen die gasten op Guantanamo Bay kennis hebben. Volgens mij zitten daar vooral kruimelaars die vaak op de verkeerde plek en verkeerde tijd in een land aanwezig waren.

Als de USA echt gescoord had door de ondervragingen op Guantanamo Bay was dit wel in de publiciteit gebracht. Het zegt genoeg dat na zoveel jaar martelen en mensen opsluiten er nog steeds geen resultaat is geboekt. Duizenden doden voorkomen, laat me niet lachen.

Als ze allemaal zo schuldig zijn, waarom is er dan nog niemand veroordeeld worden op een enkele na ;) .

Omdat ze dan binnen een korte tijd weer vrij zijn en ze dan weer een bedreiging kunnen gaan vormen misschien? Oftewel ze zoeken nog meer materiaal om ze nog langer de gevangenis in te kunnen gooien.

Cijfers zijn slechts fictief bedoeld. Dan nog, mocht het voorbeeld dat ik gebruikt heb realiteit zijn, dan is martelen meer dan gerechtvaardigd.

Stel dat 80% een valste bekentenis is, en 20% goed voor het voorkomen van duizenden onschuldige doden, dan loont het kwantitatief gezien nog steeds om te martelen.

Iedereen heeft het over het martelen van onschuldige mensen, maar niemand heeft het over het voorkomen van de dood van duizenden onschuldige mensen.
Als je je echt verdiept had in martelen, dan had je zowiezo geweten dat het niet veel helpt omdat mensen alles zeggen wat je wil horen bij marteling. Dus zelfs onschuldigen gaan onzin praten zodat de marteling stopt.

Je vergelijking slaat op niks, alsof een heel terroristen netwerk de precieze locatie van een kernkop zou weten die op Amsterdam gericht zou staan, en de mensen die het wel weten krijg je echt niet te pakken.
Guantanamo bay zit btw gewoon vol met normale islamitische amerikaanse burgers waarvan de almachtige Bush en zn wereldverkrachtende regering vermoedens hadden dat het misschien wel eens een terrorist kon zijn.

En je gaat wel licht om met mensenrechten maar het is de wet, en als je mensenrechten schendt overtreed je de wet.
Mensen schreeuwen hier altijd moord en brand over de allochtonen die hier altijd de wet overtreden maar ze vinden het wel mogen dat de amerikaanse regering de wet overtreed?

Je weet echt niet wat een drogredenatie is hè?

Wij hangen de moraalridder uit vanachter ons beeldscherm.
Maar laten we het eens omdraaien.

Er word een kernkop gericht op amsterdam die binnen enkele uren gelanceerd word. 30 verdachten worden opgepakt, 1 is de terrorrist.

Je hebt wel een grote mond vanachter je beeldscherm, maar in de werkelijkheid zou je niet de daad bij het woord voegen en 29 onschuldigen martelen wanneer ze huilend smeken om te stoppen.

Je kijkt teveel films.
Nogmaals, voorbeelden zijn slechts fictief bedoelt.

Jij niet dan? En hoe ga je dat vervolgens uitleggen aan de nabestaanden?

Gast :o

9/11 kostte iets meer dan 3.000 levens, vraag me dan toch af van welke diabolische plannen die gasten op Guantanamo Bay kennis hebben. Volgens mij zitten daar vooral kruimelaars die vaak op de verkeerde plek en verkeerde tijd in een land aanwezig waren.

Als de USA echt gescoord had door de ondervragingen op Guantanamo Bay was dit wel in de publiciteit gebracht. Het zegt genoeg dat na zoveel jaar martelen en mensen opsluiten er nog steeds geen resultaat is geboekt. Duizenden doden voorkomen, laat me niet lachen.

Wat een onzin om te beweren dat dit waarschijnlijk wel in de publiciteit gebracht was. Alsof ze in Guantanamo Bay zitten te wachten op publiciteit.

'Welke informatie heeft er toe geleid dat u deze deze aanslag heeft kunnen voorkomen?'

'Een opgepakte terrorist heeft ons de juiste aanwijzingen gegeven

'Wat heeft er toe geleid dat deze terrorist u geholpen heeft aan deze informatie?'

'Dat hebben we hem vriendelijk gevraagd'

Yeah right :rolleyes:

In feite geef je al toe dat Guantanamo Bay een zinloze bezigheid is. Er is niemand berecht en er zijn geen resultaten te melden.

Jij gaat er vanuit dat de USA niks gaat melden als ze een aanslag kunnen voorkomen terwijl die publiciteitshoeren er juist alles voor over hebben om resultaat te boeken met hun martelkampje. Ze gaan echt niet melden dat er gemarteld is maar als een aanslag kan worden voorkomen en er dus terroristen kunnen worden opgepakt zal dat echt wel worden gemeld.

Idd, prachtig werk daar in Guantanamo. Wss moeten alle terroristen daar gezeten hebben, aangezien er geen grote aanslagen op Amerika meer uitgevoerd zijn na 9/11. Nu alleen Osama nog vinden. :rolleyes:

Je weet echt niet waar je over praat.
Het enige wat Quantanamo heeft gekregen is slechte publiciteit, wat tevens de rede is voor de sluiting.
Kerel eerst beweer je dat ik niet weet wat een drogreden is terwijl ik slechts met een voorbeeld probeer aan te tonen wat mijn punt is. In hoeverre dit voorbeeld op realiteit berust weet noch jij noch ik. Ik geef daarom duidelijk aan dat dit fictief bedoelt is, terwijl jij er bij voorbaat van uit gaat dat dit bedrieglijke redenering is

Vervolgens beweer je dat ik niet weet waar ik over praat. Blijkbaar ga je er van uit dat jij precies weet waar je over praat, omdat je de 'objectieve' informatievoorziening die via de media verspreid wordt aandachtig gevolgd hebt.

En je hebt het mis, de slechte publiciteit is niet de reden voor de sluiting, maar de positieve publiciteit die de sluiting Obama oplevert.

1 ding is weer zeker, het West-Europese Germaanse Volk is het meest verlichte ter wereld en moet zich des te mee bewust zijn van haar opperste zuiverheid met betrekking tot de mate waarin het geciviliseerd is.

Moge wij ons als intellectueel Volk distantieren van het stukje dierlijke primitiviteit dat politiek nog heerst binnen de Amerikaanse en Joodse politiek.

Terug
Naar boven