Fitness Seller

Chiropractor Den Haag

RowanS

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een chiropractor in den haag. Bekken staat 1cm scheef waardoor ik een beenlengte verschil heb. Gevolg: constante rugpijn (vooral onderrug), pijn in de halsstreek, bekkengebied, hoofdpijn & pijn bij het lopen. Na een dag aan de gewichten te hebben gezeten is het de volgende dag afzien voor mij.

dus kan iemand een praktijk aanraden? of juist niet! (Den Haag)
alvast bedankt

Waarom een chiropractor? Chiropraxie is een pseudowetenschap, ik heb me er niet in verdiept maar als ik zo beetje lees lijkt het ook gewoon over het algemeen bullshit te zijn. Zoek een goede manuele therapeut/fysiotherapeut die moet je kunnen helpen.

Waarom een chiropractor? Chiropraxie is een pseudowetenschap, ik heb me er niet in verdiept maar als ik zo beetje lees lijkt het ook gewoon over het algemeen bullshit te zijn. Zoek een goede manuele therapeut/fysiotherapeut die moet je kunnen helpen.
Onzin, veel van de technieken die chiropractoren gebruiken zijn (bijna) hetzelfde als die van manueel fysiotherapeuten. Echter zou ik zelf toch voor een manueel therapeut zijn omdat dit een erkende opleiding en erkend vakgebied is hier en daarom minder problemen zal opleveren met je zorgverzekering.

• Topic Starter Topic Starter

Daar ben ik het niet met je eens. Ben bij 3 verschillende fysiotherapeuten geweest en een orthopeed, allemaal kunnen ze mij niet helpen. Ik moet oefeningen doen en mijn lichaam niet overbelasten, maar de oorzaak wordt niet aangepakt.. namelijk mijn bekkenscheefstand. Vandaar dat ik mij nu richt op chiropractie.

Wat is het verschil tussen chiropractie en manuele therapie?

Er zijn enkele verschillen aan te wijzen:
- Een chiropractor heeft een voltijdse vijfjarige universitaire studie voltooid. Hij mag en kan zelf een diagnose vaststellen. Hij is opgeleid om zelf röntgenfoto's te maken en te beoordelen. Bij de behandeling maakt hij gebruik van snelle, korte correcties en diverse andere technieken. Een chiropractor zal bij elke klacht naar het gehele lichaam kijken en niet alleen het pijngebied behandelen.

- Een manuele therapeut heeft een vierjarige HBO opleiding tot fysiotherapeut voltooid en daarna een deeltijdse studie tot manueel therapeut. Hij maakt gebruik van drukcorrecties en daarnaast fysiotherapeutische behandelmethoden. Zo zal de manueel therapeut vooral dat gebied behandelen dat klachten geeft, terwijl de chiropractor naar het hele lichaam kijkt.

ik ben goed verzekerd, 15 behandelingen per jaar volledig vergoed. in de praktijk blijkt dat je gemiddeld 4 a 5 behandelingen nodig hebt.

Laatst bewerkt:
- Een chiropractor heeft een voltijdse vijfjarige universitaire studie voltooid.

niet in chiropraxie, bestaat geen erkende opleiding voor(in Benelux that is).

Het is natuurlijk een gat in de markt en je kan er enorm veel geld voor vragen, dus gewoon opleidingkje in een land dat geen accredatiecentrum heeft volgen en hupla. De onwetende massa kijkt dit toch niet na.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
niet in chiropraxie, bestaat geen erkende opleiding voor(in Benelux that is).

Het is natuurlijk een gat in de markt en je kan er enorm veel geld voor vragen, dus gewoon opleidingkje in een land dat geen accredatiecentrum heeft volgen en hupla. De onwetende massa kijkt dit toch niet na.

Ik heb genoeg tijd verspilt bij de fysio & orthopeed (steunzolen laten maken, die ik niet meer kan dragen door de pijn).
Mijn bedrijfsarts raadt ook de chiropractor aan dus ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week. Ben benieuwd.
Enorm veel geld kost het niet. Een behandeling kost gemiddeld 50 euro en je hele lichaam wordt aangepakt. Bij de fysio krijg ik maar 10 behandelingen vergoed & dat is lang niet genoeg.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet met je eens. Ben bij 3 verschillende fysiotherapeuten geweest en een orthopeed, allemaal kunnen ze mij niet helpen. Ik moet oefeningen doen en mijn lichaam niet overbelasten, maar de oorzaak wordt niet aangepakt.. namelijk mijn bekkenscheefstand. Vandaar dat ik mij nu richt op chiropractie.

Wat is het verschil tussen chiropractie en manuele therapie?

- Een chiropractor heeft een voltijdse vijfjarige universitaire studie voltooid. Hij mag en kan zelf een diagnose vaststellen. Hij is opgeleid om zelf röntgenfoto's te maken en te beoordelen. Bij de behandeling maakt hij gebruik van snelle, korte correcties en diverse andere technieken. Een chiropractor zal bij elke klacht naar het gehele lichaam kijken en niet alleen het pijngebied behandelen.

- Een manuele therapeut heeft een vierjarige HBO opleiding tot fysiotherapeut voltooid en daarna een deeltijdse studie tot manueel therapeut. Hij maakt gebruik van drukcorrecties en daarnaast fysiotherapeutische behandelmethoden. Zo zal de manueel therapeut vooral dat gebied behandelen dat klachten geeft, terwijl de chiropractor naar het hele lichaam kijkt.

ik ben goed verzekerd, 15 behandelingen per jaar volledig vergoed. in de praktijk blijkt dat je gemiddeld 4 a 5 behandelingen nodig hebt.

Wat een onzin, volgens mij zal ik eens een andere fysiotherapeut opzoeken. Naar het hele lichaam kijken is juist een van de meest belangrijke dingen die een fysiotherapeut doet, zolang het probleem niet naar aanleiding van bv. een ongeluk is ontstaan.

Er zijn maar enkele universitaire chiropraxie opleidingen (in de wereld, geen in de benelux). Degene die niet universitair zijn eigen scholen die buiten het eigenlijke onderwijs vallen. Misschien kan het geen kwaad om even te proberen, maar ik moet er niet aan denken dat zo iemand mijn wervelkolom bewerkt.

Een goede fysiotherapeut kan je bekken gewoon rechtzetten, en zal je houding/bewegingsketen analyseren zodat de eigenlijke oorzaak aangepakt kan worden.

Terug
Naar boven