MuscleMeat

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Damn, wat een relitopic op het forum :)

dutchvince, ik ga niet inhoudelijk op je in, jou woorden komen als onwetend voor mij over. bovendien heb je het niet inhoudelijk gelezen, anders zou je anders hebben gesproken.
je zegt het geloof te hebben gevonden, maar je houd jezelf voor de gek, je bent vast nog steeds soms depresief, zit niet lekker in je vel of weet niet wat je aan moet met sommige dingen.

hoe dan ook, het meeste dat ik typ word niet gewaardeerd, en daar zal ik ook deels mee op houden.

maar dit is voor jullie allen, en allen die hebben gelezen wat er stond in de bijbel maar niet hebben geloofd.

ik ken jullie intelligentie niet, dus weet niet of jullie het zullen snappen. maar ik raad aan om dit te lezen, Jezus sprak immers d.m.v gelijkenissen

matthëus 13:

Gelijkenissen over het koninkrijk van de hemel

13

1 Die dag verliet Jezus het huis en ging aan de oever van het meer zitten. 2 Er kwam een grote mensenmassa om hem heen staan, en daarom ging hij in een boot zitten, terwijl de menigte op de oever bleef. 3 Hij sprak hen uitvoerig toe en vertelde gelijkenissen: ‘Iemand ging eens naar zijn land om te zaaien. 4 Tijdens het zaaien viel een deel van het zaad op de weg, en er kwamen vogels die het opaten. 5 Een ander deel viel op rotsachtige grond, waar maar weinig aarde was, en het schoot meteen op omdat het niet diep in de grond kon doordringen. 6 Toen de zon opkwam verschroeide het, en omdat het geen wortel had droogde het uit. 7 Weer een ander deel viel tussen de distels, en toen die opschoten verstikten ze het zaaigoed. 8 Maar er viel ook wat zaad in goede grond, en dat bracht vrucht voort, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig. 9 Laat wie oren heeft goed luisteren!’
10 De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:
“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,
en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.
15 Want het hart van dit volk is afgestompt,
hun oren zijn doof
en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien,
met hun oren niets horen,
met hun hart niets begrijpen.
Want anders zouden ze tot inkeer komen
en zou ik hen genezen.”
16 Gelukkig jullie ogen omdat ze zien, en jullie oren omdat ze horen! 17 Want ik verzeker jullie: vele profeten en rechtvaardigen hebben ernaar verlangd te zien wat jullie zien, maar ze kregen het niet te zien, en te horen wat jullie horen, maar ze kregen het niet te horen.
18 Hoor en begrijp dan nu de gelijkenis van de zaaier: 19 bij ieder die het woord van het koninkrijk hoort maar het niet begrijpt, komt hij die het kwaad zelf is en rooft wat hun in het hart is gezaaid; bij hen is op de weg gezaaid. 20 Het zaad dat op rotsachtige grond is gezaaid, dat zijn zij die het woord horen en het meteen met vreugde in zich opnemen. 21 Het schiet echter geen wortel in hen, oppervlakkig als ze zijn. Worden ze vanwege het woord beproefd of vervolgd, dan houden ze geen ogenblik stand. 22 Het zaad dat tussen de distels is gezaaid, dat zijn zij die het woord horen, maar bij wie de zorg om het dagelijkse bestaan en de verleiding van de rijkdom het woord verstikken, zodat het zonder vrucht blijft. 23 Het zaad dat in goede grond is gezaaid, dat zijn zij die het woord horen en begrijpen. Zij dragen dan ook rijkelijk vrucht, deels honderdvoudig, deels zestigvoudig, deels dertigvoudig.’

bovendien, hoe je het ook bekijkt, er was eens een man die Jezus heette waarvan geschreven staat in het nieuwe, en trouwens ook het oude testament
waar vele geschiedkundige uit die tijd over schreefde; hij die grote dingen deed als genezingen etc. of hij voor jou, je verlosser in je leven is.

ik zou zeggen zoek het eens uit. bid eens tot hem. of zoek het koninkrijk der hemelen

dat is het laatste wat ik heb te zeggen.

Laten we nu met zn allen lekker gezellig een kerk of een moskee platbranden...

Ik krijg steeds meer de indruk dat je jezelf ontzettend slim en belangrijk vind en ongeloofelijk neerkijkt op ons. slechte karaktereigenschap :finger:

Mooi, maar iets zegt me dat Schumanneke nog wel vaker zijn bijbelstukjes hier gaat neerzetten.

Als je als gelovige er vanuit gaat dat de 'niet begrijpenden' maar dom en onwetend zijn is er ook geen plaats voor discussie.

guardian zei:
Laten we nu met zn allen lekker gezellig een kerk of een moskee platbranden...
ik heb net naar rockmuziek geluisterd, dus ik ben wel in de stemming :)

edit: ik wil natuurlijk niemand van zijn geloof afbrengen o.i.d. maar ik heb wat vragen die tot nu toe nog geen enkele gelovige echt kon beantwoorden.
Als God de aarde geschapen heeft EN hij heeft het beste met ons voor, waarom heeft Hij dan een aarde geschapen met roofdieren, parasieten, dodelijke bacterien, virussen en natuurrampen? En als dat het werk is van de duivel, is God dan wel almachtig? En waarom is er zoveel leed op deze aarde waar wij mensen geen enkele invloed op hebben, maar wat we toch moeten ondergaan?
Het beste antwoord dat ik tot nu gekregen heb is dat al die ontberingen een test is om te kijken hoe trouw je aan God bent. Ik vind dat maar een rare manier om het wezen geschapen naar je evenbeeld te laten merken dat je voor hem daar bent. En hoe masochistisch moet je zijn om van iemand te houden die een bak ellende over je uitstort?

Laatst bewerkt:
fryslan zei:
Ik krijg steeds meer de indruk dat je jezelf ontzettend slim en belangrijk vind en ongeloofelijk neerkijkt op ons. slechte karaktereigenschap :finger:

had tegen mij eigen beloof om niets maar dan ook niets meer neer te zetten.

helaas moet ik dat verbreken.

nee,, ik denk dat ik totaal niet slim ben tegenover jullie. op sommige vlakte ben ik zelf dom. als het om geloof gaat ja,, dan geloof ik dat jullie onwetend zijn, maar dom heb ik niet gezegd

14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:
“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,
en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.
15 Want het hart van dit volk is afgestompt,
hun oren zijn doof
en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien,
met hun oren niets horen,
met hun hart niets begrijpen.
Want anders zouden ze tot inkeer komen
en zou ik hen genezen.”

met onwetend word simpelweg bedoeld dat jullie niet weten waar je het over hebt.
jullie kennen de heerlijkheid Gods nog niet, en dat is jammer.
maar misschien veranderd er nog iets voor sommige in jullie leven.

ik zou zeggen zoek en gij zult vinden

en @ ericr,, ja je had gelijk je hoort nog iets van mij qua bijbel tekst,,

in deze post alleen
of men moet er om vragen.

schumanneke zei:
met onwetend word simpelweg bedoeld dat jullie niet weten waar je het over hebt.
jullie kennen de heerlijkheid Gods nog niet, en dat is jammer.
maar misschien veranderd er nog iets voor sommige in jullie leven.

ik zou zeggen zoek en gij zult vinden

en @ ericr,, ja je had gelijk je hoort nog iets van mij qua bijbel tekst,,

in deze post alleen
of men moet er om vragen.
Ha shuman, volgens mij ken jij de heerlijkheid van het leven zelf niet eens. Waarom zoeken naar diepere zingeving als je jezelf hier op aarde lekker te pletter kan nken, weed kan roken, alcohol kan drinken, ijzervreten...?

Ik zeg het je; als er al een god bestaat dan heeft hij schijt aan moraalriddertjes zoals er 13 in een dozijn zijn onder de gelovigen.

schumanneke zei:

15 Want het hart van Schumanneke is afgestompt,
zijn oren zijn doof
en zijn ogen houd hij gesloten.
Met zijn ogen wil hij niets zien,
met zijn oren niets horen,
met zijn hart niets begrijpen.
Want anders zou hij tot inkeer komen

En zo is het

schumanneke zei:
ik zou voor die optie gaan, dat scheelt jou een hoop gezeik ;)

ik maak in de lente en zomer de tuin schoon bij een oude (76 inmiddels) Indische dame. Zij is lid van de pinkster gemeente en streng in de leer. Ze weet prima dat ik een (volgens haar maatstaven) enorm zondig leven lijdt. Ik denk dat zij vreest dat ze in de Hel zwavel en brandstof tekort komen om mij eeuwig te laten branden. :D
En toch veroordeelt ze me nooit. We hebben het wel eens over het geloof, maar alleen als ik er naar vraag. Ze geeft haar mening maar veroordeelt niemand. Als iedereen dat zou doen dan zou het een hoop gezeik schelen. :)

Zo zijn er natuurlijk wel meer gelovigen, maar het zijn er jammer genoeg wel heel weinig.

@: EricR: volgens Rastafari's is weed goed. Het groeide op het graf van Jah :D
En wiet is natuurlijk geen genotmiddel, maar een psychonautisch medium voor het pad naar Verlichting. Dus...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
ik zou voor die optie gaan, dat scheelt jou een hoop gezeik ;)

ik maak in de lente en zomer de tuin schoon bij een oude (76 inmiddels) Indische dame. Zij is lid van de pinkster gemeente en streng in de leer. Ze weet prima dat ik een (volgens haar maatstaven) enorm zondig leven lijdt. Ik denk dat zij vreest dat ze in de Hel zwavel en brandstof tekort komen om mij eeuwig te laten branden. :D
En toch veroordeel ze me nooit. We hebben het wel eens over het geloof, maar alleen als ik er naar vraag. Ze geeft haar mening maar veroordeelt niemand. Als iedereen dat zou doen dan zou het een hoop gezeik schelen. :)

ik veroordeel ook niet,, het oordeel is aan de zoon gegeven, en zelfs lauw of iemand als dbc01, ericr zal voor zijn stoel moeten verschijnen,

zeg ik bovendien dan wat jij fout doet en wat jou straf zal zijn ?
je kent de heerlijkheid alleen niet.
en dat is jammer. Maar jezus weet ook dat jullie die missen.
en de een zal in zijn leven vast nog bekeren, de ander niet.
dat is ook niet aan mij verder.

jij doet je best, en jezus doet de rest. :p

ik zag dit topic die ik niet ben begonnen als iets waar ik iets kon inbrengen.
maar of dat zo is, moet ik nog achterkomen

ik zet dan wel is waar geen bijbelteksten meer, maar ik kan nog reageren
vandaar dat ik op je reageer

schumanneke zei:
dutchvince, ik ga niet inhoudelijk op je in, jou woorden komen als onwetend voor mij over.
Kennelijk heb je niet goed gelezen wat ik opschreef. Je vindt het kennelijk bedreigend/vreemd dat ik uit de Christelijke context stap en probeer het veel meer omvattender beeld van alle geloven te overzien. Ik geef toe dat dit niet gemakkelijk is. De waarheid is veel groter dan Jouw waarheid.

Bovendien heb je het niet inhoudelijk gelezen, anders zou je anders hebben gesproken.
Ik heb het met aandacht gelezen er over nagedacht en mijn conclusies getrokken. Dat mijn mening anders is dan de jouwe zul je moeten respecteren.

je zegt het geloof te hebben gevonden
Nee, ik ben nog in het proces van het leren hoe alle geloven samenhangen. De waarheid zit niet in een geloof maar in het overkoepelende totaal. Als je kijkt naar de staat van de huidige wereld/mensheid dan is het overduidelijk dat noch de Islam, noch het Christendom, noch het Boeddhisme (hoewel dit me het meest aanspreekt) het antwoord heeft. In mijn optiek komen we alleen verder door alle religies te integreren.
Een religie die eigen verantwoordelijkheid kent ipv regeltjes oplegt.

maar je houd jezelf voor de gek, je bent vast nog steeds soms depresief, zit niet lekker in je vel of weet niet wat je aan moet met sommige dingen.
??? Daar heeft iedereen in bepaalde periodes wel eens last van.
Mocht zoiets ooit plaatsvinden dan zou ik het wijten aan gebrek aan serotonine of zonlicht :)

Nog maar eens: een echte gelovige (van welke religie dan ook) bewijst zichzelf alleen door zijn daden (hulp aan de medemens) niet door zijn citatenkennis of de frequentie van moskee/kerk bezoek.

Laatst bewerkt:
schumanneke zei:
ik veroordeel ook niet,, het oordeel is aan de zoon gegeven, en zelfs lauw of iemand als dbc01, ericr zal voor zijn stoel moeten verschijnen,

zeg ik bovendien dan wat jij fout doet en wat jou straf zal zijn ?
je kent de heerlijkheid alleen niet.
en dat is jammer. Maar jezus weet ook dat jullie die missen.
en de een zal in zijn leven vast nog bekeren, de ander niet.
dat is ook niet aan mij verder.

jij doet je best, en jezus doet de rest. :p

ik zag dit topic die ik niet ben begonnen als iets waar ik iets kon inbrengen.
maar of dat zo is, moet ik nog achterkomen

ik zet dan wel is waar geen bijbelteksten meer, maar ik kan nog reageren
vandaar dat ik op je reageer

Meneer schumanneke als jij dan zo goed in het leven staat waarom heb je dan een god of een jezus nodig.
Antwoord blijkbaar mis jij iets in je leven en zoek jij je onheil bij god.

Schumanneke blijkbaar mis je nog steeds iets in je leven want je hebt een joint nodig om je goed te voelen.:D

Zo waar is je god of jezus nu?

ik heb twee dagen geleden mijn benen te hard getraind,
IK train mijn benen al niet graag, maar heb toch besloten het goed te doen
nou was dit gister te voelen, in de vorm van spierpijn
maar vandaag is het nog erger

nou dacht ik om vanavond een beetje te relaxen en misschien helpt het tegen spierpijn om een jointje te roken

maar nou is mijn vraag, is wiet spierafbrekend, oftwel kan het kwaad als ik een jointje vanavond rook?
gaan mijn resultaten dan niet om laag, of is het te slecht voor mijn spieren

nou moet ik wel zeggen ik heb vorige week ook geblowt
meestal doe ik het om de zoveel maanden maar
die SPIERPIJN IS KILLING ME !!

En niet aankomen met een lul verhaal dat je pas sinds een paar maanden christen bent.:D

houston zei:
Dan zie je maar weer dat Schumanneke ook zo'n hypocriete gelovige is.
Net zo als die Pausen die in Amerika kinderen aan het verkrachten zijn en dan voor de rest van hun leven getraumatiseerd zijn.
Er is meer als 1 paus? In Amerika?

Maargoed, jij zou ook getraumatiseerd raken als je zo'n moddervette aartslelijke Amerikaanse kleuter in de kont moest nken, bah.

Lauw zei:
Er is meer als 1 paus? In Amerika?

Maargoed, jij zou ook getraumatiseerd raken als je zo'n moddervette aartslelijke Amerikaanse kleuter in de kont moest nken, bah.

sorry ik bedoelde priesters:D

Tuurlijk zou de kans ook aanwezig dat ik ook getraumatiseerd raak wanneer ik verkracht wordt door zo een priester.

Maar wat ik duidelijk wil maken is dat de meeste gelovige beweren heilig te zijn terwijl ze dat totaal niet zijn.

Schumanneke, luister jongen...

Ik ben zeer christelijk opgevoed kwam tot mijn 17de in een evangelische gemeente en ken de bijbel door en door.

1 ding wat ik geleerd heb is dat je het geloof niet aan iemand mag opdringen. Zalig zijn de onwetende...

Wat mij altijd tegen de borst stuitte waren mensen zoals jij, die hoe dan ook hun gelijk moeten krijgen over wat er bedoeld wordt in de Bijbel. De Bijbel kan je op zoveel mogelijke manieren intereperen dat het voor een ieder een andere betekenis kan hebben.

Het geloof is mooi de mensen die aanhanger zijn vervelend. God is liefde en geen haat tegenover andere mensen die het niet eens zijn met hun overtuiging. Daar gaat het namelijk mis, Gelovige denken dat ze superieur zijn aan andere omdat zij iets hebben wat een ander niet heeft. Beleid je geloof voor je zelf en hebben mensen vragen beantwoord deze dan en ga niet mensen aanvallen op het feit dat ze niet gelovig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven