XXL Nutrition

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Testo zei:
Als die gasten ons vd rest met rust laten zal het me een worst zijn in welke idioot ze geloven.
En daar zit dus de kern van het probleem.

Het Lichtpunt dringt hardrock liefhebbers ongevraagd hun normen en waarden op. Dat is het probleem met het georganiseerde geloof, ze tolereren anders denkenden niet.

Maargoed, deze knuppels zijn gelukkig relatief ongevaarlijk dus Het Lichtpunt lijkt mij een bron van humor. Ik hoop dat ze ook op lowlands komen. :)

the better dayz zei:
Iedereen die zegt dattie niet gelooft is ofwel veel te kortzichtig, en wil van alles bewijs...oftwel bang om toe te geven dattie ergens verantwoording zou moete aflegge buite tegen zichzelf...:(
Maar kga hier niet beginnen tegen al die "ongelovigen" hier, want ik denk echt dattet verloren moeite is...
Vindik dan wel weer jammer...

Dat is het zeker. Ik hoef niet eens aan mezelf verantwoordig af te leggen trouwens.

the better dayz zei:
Iedereen die zegt dattie niet gelooft is ofwel veel te kortzichtig, en wil van alles bewijs...oftwel bang om toe te geven dattie ergens verantwoording zou moete aflegge buite tegen zichzelf...:(
Maar kga hier niet beginnen tegen al die "ongelovigen" hier, want ik denk echt dattet verloren moeite is...
Vindik dan wel weer jammer...

Ik geloof in correct gebruik van de Nederlandsche taal

Zullen we Schummaneke er maar weer bij roepen? kunnen we ons weer opmaken voor een leuk avondje discussie :)

Ik vind dat het Lichtpunt naar Afrika moet om aidswezen het bestaan van een Redder uit te leggen.

the better dayz zei:
oftwel bang om toe te geven dattie ergens verantwoording zou moete aflegge buite tegen zichzelf..

Gozer....als er iemand niet bang is om iets toe te geven ben ik het wel en als ik ook maar een klein beetje het idee zou hebben dat God zou bestaan zou ik niet zo fel in discussie gaan.

Maar als je verstandig bent neem je de moeite idd niet want ik en mn andere Atheist-vrinden zoals EricR en Lauw maken je lachend af,gab.:D

Testo zei:
Hij heeft wél een punt,kerel.

Als ie die shit van dichtbij meegemaakt heeft en daardoor nu deze mening heeft is dat wat mij betreft een prima voorbeeld.

Geloof is en blijft onzin.
Weetje wel wat je nu zegt?

Veel mensen hebben zoveel leed en pijn meegemaakt dat ze gewoon niet meer verder kunnen, hun enige drive is hun geloof waar ze heil in kunnen vinden, en zich verbonden voelen met andere gelovigen.

Geloof is een mooi iets, als je het maar voor jezelf houd, en niet op gaat dringen.
Hier heb ik het dus niet over al die moslim extremisten die geloven in zelfmoord en al die shizzle voor het geval jullie me daarop aan gaan vallen, al had ik me daar al wel wat voor ingedekt met het niet opdringen.

pk zei:
Veel mensen hebben zoveel leed en pijn meegemaakt dat ze gewoon niet meer verder kunnen, hun enige drive is hun geloof waar ze heil in kunnen vinden, en zich verbonden voelen met andere gelovigen.
Pijn & Leed in iemands leven lijkt qua religie altijd een soort keerpunt te zijn.
Of mensen worden dan juist heel gelovig (imho angstreductie).
Of ze knappen helemaal af op het geloof, omdat hun geloof voorschreef dat alles een doel had (en geloof me, dat heeft pijn en lijden dus niet, dat is een vast gegeven zonder enig nut of doel).

Ik weet pcies wat ik zeg,kerel.

Het richt namelijk meer schade aan dan die paar zielige mensen die er blij van worden.

Ik heb ook mn portie shit in mn leven gehad maar daar hoor je me toch ook niet over?

Het 2e deel van je post kan ik me wel in vinden.....als jij het een mooi iets vindt moet je er vooral van genieten.

En ik schreef ook heel erg duidelijk dat het MIJN MENING is he?

Ik dring mijn mening niet op aan andere mensen,ik observeer en reageer...meer niet.

Testo zei:
Ik weet pcies wat ik zeg,kerel.

Het richt namelijk meer schade aan dan die paar zielige mensen die er blij van worden.

Ik heb ook mn portie shit in mn leven gehad maar daar hoor je me toch ook niet over?

Het 2e deel van je post kan ik me wel in vinden.....als jij het een mooi iets vindt moet je er vooral van genieten.

En ik schreef ook heel erg duidelijk dat het MIJN MENING is he?

Ik dring mijn mening niet op aan andere mensen,ik observeer en reageer...meer niet.

Ik ben ook niet gelovig hoor, don't get me wrong. Ben wel gedoopt, communie gedaan en gevormt, maar geloof niet.

Testo zei:

So? Net alsof iedere christen loopt te mekkeren over de dingen in het leven? Beetje kortzichtig.

Er zijn zoveel verschillende religies dat ik voor mezelf overtuigd ben dat er geen waar geloof is. Ik heb m'n eigen geloof in God door dingen zelf te onderzoeken en niet alles zomaar aan te nemen wat verteld wordt. Ik ben wel van mening dat al die 'toevalligheden' (het ontstaan van het universum, zonnestelsel, aarde, DNA, etc.) waar bepaalde mensen in geloven wat te toevallig zijn.

Het heeft geen zin om iemand te gaan vertellen over geloofskwesties. Die persoon moet daar allereerst voor open staan. Een ieder moet zelf weten of die de moeite neemt om dat voor zichzelf te onderzoeken.

Lang leve de vrije wil ;)

pk zei:
So? Net alsof iedere christen loopt te mekkeren over de dingen in het leven? Beetje kortzichtig.

Volgens mij begon jij met het aanhalen dat ze zoveel pijn en leed gehad hadden,gab.....lees je vorige post nog ff.;)

Ik reageer alleen maar dat ik ook mn portie shit heb gehad net zoals elk ander individu hier en dat dat geen reden is om ineens in een vent te gaan geloven die hun problemen toch niet oplost.

Panharing zei:
Er zijn zoveel verschillende religies dat ik voor mezelf overtuigd ben dat er geen waar geloof is. Ik heb m'n eigen geloof in God door dingen zelf te onderzoeken en niet alles zomaar aan te nemen wat verteld wordt. Ik ben wel van mening dat al die 'toevalligheden' (het ontstaan van het universum, zonnestelsel, aarde, DNA, etc.) waar bepaalde mensen in geloven wat te toevallig zijn.

Het heeft geen zin om iemand te gaan vertellen over geloofskwesties. Die persoon moet daar allereerst voor open staan. Een ieder moet zelf weten of die de moeite neemt om dat voor zichzelf te onderzoeken.

Lang leve de vrije wil ;)

Hoe heb je dat onderzocht?

Wie spreekt er immers over toeval? Dat er in een tijdspanne van ontelbare jaren ergens leven ontstaat en zelfs een ander bewustzijn (mens) lijkt mij niet zo'n toeval, eerder een kwestie van tijd die onbeperkt aanwezig is.

Voor de rest zijn er imo enkel fysische en chemische wetten waar alles zich naar gedraagt. Alles wat ontdekt en doeltreffend bestudeerd wordt valt terug te koppelen naar deze componenten, al zullen er altijd dingen blijven waar we geen absolute kennis over zullen verwerven. Onze hersenen schieten gewoon tekort, dat maakt iets nog geen mirakel.

Wat chemische reactie's in de hersenen betreft zouden we zelfs onze vrije wil ter discussie kunnen stellen, maar daar zal ik maar niet over beginnen...

Ach ik kon je zo ookwel vertellen dat het christendom voor geen meter spoort.

Iedereen gaat braaf naar de kerk,maar ondertussen neemt pa zn dochter elke vrijdag hard in dr kont. Hypocrieten, ongelooflijk.
Om nog maar te zwijgen van de andere geloven,naar mijn mening is er ook geen 'juist''geloof. Echte gelovigen zitten niet in de kerk.

Weet je wat pas geloof is;Een man die werkweken van 90 uur draait en nog tijd op brengt om met zn kinderen iets leuks te doen in het weekend.

2geliefden die alles eraan willen doen om bij elkaar te zijn.

Een vriend die zijn vakantie wilt onderbreken om jouw bij te staan in moeilijke tijden.

DAT is pas geloof, niks God,niks Allah.

Testo zei:
Volgens mij begon jij met het aanhalen dat ze zoveel pijn en leed gehad hadden,gab.....lees je vorige post nog ff.;)

Ik reageer alleen maar dat ik ook mn portie shit heb gehad net zoals elk ander individu hier en dat dat geen reden is om ineens in een vent te gaan geloven die hun problemen toch niet oplost.

Dat begrijp je dan verkeerd. Ik zeg alleen dat er mensen zijn die leed en pijn hebben, en zich dan kunnen vinden in een bepaald geloofd, dat hun pijn verlicht.

Jij zegt dat die "vent" hun problemen niet oplost, maar dat is niet helemaal waar. Doordat die mensen weer iets hebben om in te geloven hebben ze ook weer iets om voor te leven, en wat hun "kracht" geeft. Zei vinden daar hun heil, en kunnen weer lekkerder leven.

guardian zei:

Wie spreekt er immers over toeval? Dat er in een tijdspanne van ontelbare jaren ergens leven ontstaat en zelfs een ander bewustzijn (mens) lijkt mij niet zo'n toeval, eerder een kwestie van tijd die onbeperkt aanwezig is.

Voor de rest zijn er imo enkel fysische en chemische wetten waar alles zich naar gedraagt. Alles wat ontdekt en doeltreffend bestudeerd wordt valt terug te koppelen naar deze componenten, al zullen er altijd dingen blijven waar we geen absolute kennis over zullen verwerven. Onze hersenen schieten gewoon tekort, dat maakt iets nog geen mirakel.

Wat chemische reactie's in de hersenen betreft zouden we zelfs onze vrije wil ter discussie kunnen stellen, maar daar zal ik maar niet over beginnen...

Ok, dus jij zegt met andere woorden, leg ergens een een x-aantal "dode" of levenloze voorwerpen neer, en naar honderden miljoenen jaren kan daar ineens leven uit voorkomen? Zo werkt het niet bro.

guardian zei:

Door verschillende soorten literatuur die er bestaan over wetenschap en geloof te bestuderen. Het onderstaande is een mooi voorbeeld dat ik niet geloof in toevallig ontstond er iets na 'x' jaren.

Messages are not matter, even though they can be carried
by matter (like printing this email on a piece of paper).

Messages are not energy even though they can be carried
by energy (like the sound of my voice.)

Messages are immaterial. Information is itself a very
unique kind of entity. It can be stored and transmitted and
copied in many forms, but the meaning still stays the same.

Messages can be in English, French or Chinese.
Or Morse Code. Or mating calls of birds. Or the Internet.
Or radio or television. Or computer programs or architect
blueprints or stone carvings. Every cell in your body
contains a message encoded in DNA, representing a complete
plan for you.

OK, so what does this have to do with God?

It's very simple. Messages, languages, and coded
information ONLY come from a mind. A mind that
agrees on an alphabet and a meaning of words and
sentences. A mind that expresses both desire and
intent.

Whether I use the simplest possible explanation,
such as the one I'm giving you here, or if we analyze
language with advanced mathematics and engineering
communication theory, I can say this with total
confidence:

"Messages, languages and coded information never,
ever come from anything else besides a mind.
No one has ever produced a single example of a message
that did not come from a mind."

Nature can create fascinating patterns - snowflakes,
sand dunes, crystals, stalagmites and stalagtites. Tornados
and turbulence and cloud formations.

But non-living things cannot create language. They
*cannot* create codes. Rocks cannot think and they
cannot talk. And they cannot create information.

It is believed by some that life on planet earth arose
naturally from the "primordial soup," the early ocean which
produced enzymes and eventually RNA, DNA, and primitive cells.

But there is still a problem with this theory: It fails to
answer the question, 'Where did the information come from?'

DNA is not merely a molecule. Nor is it simply a "pattern."
Yes, it contains chemicals and proteins, but those chemicals
are arranged to form an intricate language, in the exact same way
that English and Chinese and HTML are languages.

DNA has a four-letter alphabet, and structures very similar
to words, sentences and paragraphs. With very precise
instructions.

To the person who says that life arose naturally,
you need only ask: "Where did the information come from?
Show me just ONE example of a language that didn't come
from a mind."

As simple as this question is, I've personally presented it
to many hundreds of people who say that life arose without the
assistance of God. But to a person, none of them have ever been
able to explain where the information came from. This riddle is
"So simple any child can understand, yet so complex,
no atheist can solve."

Matter and energy have to come from somewhere. Everyone
can agree on that. But information has to come from somewhere,
too! Information is separate entity, fully on par with matter and
energy. And information can only come from a mind. If books
and poems and TV shows come from human intelligence, then all
living things inevitably came from a superintelligence.

Every word you hear, every sentence you speak, every
dog that barks, every song you sing, every email you read,
every packet of information that zings across the Internet,
is proof of the existence of God. Because information
and language always originate in a mind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven