AndroidHealthClinic

Christenen zijn juist gevaarlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
spiertje16 zei:
Ja inderdaad, je noemt hun onwetend maar kunt niet bewijzen dat hij wel bestaat
Net zoals hun niet wetenschappelijk kunnen bewijzen dat hij wel bestaat

Dat je het er niet eens mee bent is een ander verhaal
Nee ik kan niet bewijzen dat hij wel bestaat, want ik denk dat hij niet bestaat. En tot de dag dat er niets bewezen is bestaat hij ook niet voor mij.

Maar jouw omgekeerde psychologie van "bewijs maar dat hij niet bestaat" gaat nergens over.

pk zei:
Nee ik kan niet bewijzen dat hij wel bestaat, want ik denk dat hij niet bestaat. En tot de dag dat er niets bewezen is bestaat hij ook niet voor mij.

Maar jouw omgekeerde psychologie van "bewijs maar dat hij niet bestaat" gaat nergens over.

Oke dan, verklaar jij maar eens het begin van ''everything''
En kom niet aan met die oerknal want die moet ook ergens vandaan zijn gekomen

houston zei:
Moet je dit eens bekijken wat een trieste figuren.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu.../0524_0915_Christenen_verjagen_rockduivel.xml

De mensen die je in het spotje ziet staan juist niet goed in het leven
Die Chirstenen verdienen een goed pak slaag:D

Ik heb nog niet alle postjes gelezen die gepost zijn ga het zeker nog doen.

Maar ik wil hier wel al op reageren.
Die Christen waar ik ook bij hoor zoals nu wel bekend
hebben wel gelijk in wat ze zeggen.

Als je muziek maakt waarin de duivel verheerlijkt word
tja dan krijgt hij vrijspel bij mensen.

Toch kan ik me heel goed indenken dat jij dit een stel
trieste mensen vind.

De manier waarop ze de boodschap brengen is niet meer van deze tijd.
Zeker de liedjes die ze zingen.Zo ouderwets.

God gaat met "'Zijn tijd''mee.
Als Jezus hier nu rondliep joh dan denk
ik dat hij op een motor zou rijden goede muziek
zou maken die de vader verheerlijkt ipv die duivel.
Goede muzieksT zou hij kiezen.
Die muziek bestaat wel ,bij ons in de kerk bv.en in vele andere gemeenten en kerken.

God is een veel kleurig persoon die van aktie houd.
Hij vind het bv geweldig als mensen aan hun fysiek werken.

God wil mensen niet in een doosje stoppen.
Mensen maken zelf een trieste boel van hun geloofsleven.
Daarmee maken ze hun eigen boodschap,vruchteloos. zonder kracht.
Veel mensen denken dat God een leven van mensen vraagt
met een sT zoals je kan zien hier op het journaal.
Niets is minder waar.:D

Wij mensen geloven dat alles een begin en een eind heeft. Dat alles ergens vandaan moet komen.

Nu is het zo dat het heelal bestaat uit bouwsteentjes. We hebben moleculen ontdekt en atomen. Waarschijnlijk als je nog dieper kijkt vind je op een gegeven moment de kleinste bouwsteentjes van het heelal.

Je kan geloven dat uit het niets deze deeltjes tevoorschijn kwamen.
Je kan ook geloven dat deze deeltjes er simpelweg altijd al waren.

Ik geloof niet dat uit het niets opeens iets kan ontstaan. Dit houdt in dat die kleinste deeltjes er altijd al geweest zijn.
Een God maakt het verklaren ervan alleen maar onnodig complexer. Allereerst zit je met de onmogelijkheid dat uit het niets opeens iets komt te ontstaan. Bovendien blijf je zitten met de vraag: "maar waar komt God dan vandaan?".

De oerknal was het begin van het huidige heelal. Ik denk dat de oerknal slechts een onderdeel is van een eeuwig durende cyclus.

Ik zie hier een discussie over of God bestaat ja dan nee.
Echt hij bestaat.
Bewijzen zat.
Kijk naar de natuur er moet toch iemand zijn die dit gemaakt heeft.
Kijk eens naar je lichaam over elk spiertje ,elke cel
in je lichaam is nagedacht.

Mensen die het menselijklichaam bestudeerd hebben weten dat.
Elk cel in je lichaam zit daat met een reden.

lees Lucas 21 en vergelijk het eens met deze tijd waarin wij leven.
let vooral op vers 25en26.

thomas19 zei:
Wij mensen geloven dat alles een begin en een eind heeft. Dat alles ergens vandaan moet komen.

Nu is het zo dat het heelal bestaat uit bouwsteentjes. We hebben moleculen ontdekt en atomen. Waarschijnlijk als je nog dieper kijkt vind je op een gegeven moment de kleinste bouwsteentjes van het heelal.

Je kan geloven dat uit het niets deze deeltjes tevoorschijn kwamen.
Je kan ook geloven dat deze deeltjes er simpelweg altijd al waren.

Ik geloof niet dat uit het niets opeens iets kan ontstaan. Dit houdt in dat die kleinste deeltjes er altijd al geweest zijn.
Een God maakt het verklaren ervan alleen maar onnodig complexer. Allereerst zit je met de onmogelijkheid dat uit het niets opeens iets komt te ontstaan. Bovendien blijf je zitten met de vraag: "maar waar komt God dan vandaan?".
Lijkt wel alsof sommige mensen god definieren als een persoon of iets
Hij is alles en niets, een hogere kracht wat net als jou verhaal moeilijk te begrijpen of te verklaren is aangezien ''god'' er ook altijd al is geweest

Jouw verhaal komt ook erop neer dat het ook een theorie is en zeer moeilijk en zeker niet in dit levenspanne te verklaren zal zijn

jacoba zei:
Echt hij bestaat.
Bewijzen zat.

Zelfde geldt ook voor christenen
Definieren god ook als persoon, god kan ook gewoon een hogere kracht zijn zonder vorm enzv enzv

jacoba zei:
Echt hij bestaat.
Bewijzen zat.

Natuurlijke selectie, survival of the fitest of hoe je het ook wil noemen. De beste blijven over. Zo krijg je dus steeds beter ontwikkelde organisme, simpel as that. Elke persoon die het menselijk lichaam heeft bestudeerd weet dat ook.

Nog andere bewijzen?

spiertje16 zei:
Oerknal kan ook ergens vandaan komen ja. Stoffen reageren met elkaar en hoeven niet persee levend te zijn. Wanneer bepaalde stofjes in de juiste verhouding zijn, kan er een reactie onstaan. Een voorbeeld is een explosie, waaruit weer een nieuw materiaal kan ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan een lucifer. Als je het kopje over het ruwe materiaal strijk krijg je als reactie vuur.

Wat jij bedoeld te zeggen met deze vraag is volgens mij dat alles gemaakt moet zijn door iets, maar wat heeft "god" dan gemaakt volgens jouw?

pk zei:
Natuurlijke selectie, survival of the fitest
Fout, survival of the most adepted moet het zijn
pk zei:
of hoe je het ook wil noemen. De beste blijven over.
Nee want wij vangen zieken op, en tegenwoordig de tijd is er geen survival of the fittest
Dit kun je zien als poging van de mens om zijn kennis over de 'zwakkeren' uit te breiden? Als hij met deze kennis te weten kan komen hoe hij voor de 'zwakken' in de groep moet zorgen, ontdekken we hier dan geen drang naar verzekering van een goed leven als we zelf oud en zwak worden?
Door het in leven houden van 'zwakken', proberen we gewoon onze toekomst veilig te stellen, puur instinctmatig (overlevingsdrang)*copyright elexus
Zo krijg je dus steeds beter ontwikkelde organisme, simpel as that. Elke persoon die het menselijk lichaam heeft bestudeerd weet dat ook.

Nog andere bewijzen?

Ja

pk zei:
Oerknal kan ook ergens vandaan komen ja. Stoffen reageren met elkaar en hoeven niet persee levend te zijn. Wanneer bepaalde stofjes in de juiste verhouding zijn, kan er een reactie onstaan. Een voorbeeld is een explosie, waaruit weer een nieuw materiaal kan ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan een lucifer. Als je het kopje over het ruwe materiaal strijk krijg je als reactie vuur.

Wat jij bedoeld te zeggen met deze vraag is volgens mij dat alles gemaakt moet zijn door iets, maar wat heeft "god" dan gemaakt volgens jouw?

Aangezien god ''almachtig'' of in mijn geval een hogere kracht met nadruk op kracht is heeft hij die stoffen geschapen. Die hogere kracht is er altijd al geweest.
Maar die stoffen waar jij het over hebt moeten ook ergens vandaan kunnen komen

spiertje16 zei:
Aangezien god ''almachtig'' of in mijn geval een hogere kracht met nadruk op kracht is heeft hij die stoffen geschapen. Die hogere kracht is er altijd al geweest.
Maar die stoffen waar jij het over hebt moeten ook ergens vandaan kunnen komen
Ok, dus de "hogere kracht" is er wel altijd geweest, en de stofjes moeten persee ergens vandaan zijn gekomen.

Logisch Spiertje:thumbs:

pk zei:
Ok, dus de "hogere kracht" is er wel altijd geweest, en de stofjes moeten persee ergens vandaan zijn gekomen.

Logisch Spiertje:thumbs:

Hmm laat maar
Ik probeerde een discussie te ontlokken maar aangezien jij op de kiddy tour gaat laat ik dat maar achterwege

spiertje16 zei:
Nee want wij vangen zieken op, en tegenwoordig de tijd is er geen survival of the fittest
Dit kun je zien als poging van de mens om zijn kennis over de 'zwakkeren' uit te breiden? Als hij met deze kennis te weten kan komen hoe hij voor de 'zwakken' in de groep moet zorgen, ontdekken we hier dan geen drang naar verzekering van een goed leven als we zelf oud en zwak worden?
Door het in leven houden van 'zwakken', proberen we gewoon onze toekomst veilig te stellen, puur instinctmatig (overlevingsdrang)*copyright elexus
Zo krijg je dus steeds beter ontwikkelde organisme, simpel as that. Elke persoon die het menselijk lichaam heeft bestudeerd weet dat ook.

Nog andere bewijzen?
Tegenwoordige tijd is het net zogoed survival of the fitest. En dit heeft niet alleen betrekking op de mens maar om alle organismen.

Maar wat je nou verder met je verhaal wil zeggen is mij een raadsel.

pk zei:
Natuurlijke selectie, survival of the fitest of hoe je het ook wil noemen. De beste blijven over. Zo krijg je dus steeds beter ontwikkelde organisme, simpel as that. Elke persoon die het menselijk lichaam heeft bestudeerd weet dat ook.

Nog andere bewijzen?

Mensen die zelf gewoon niet
willen geloven vinden altijd wel een reden
om niet te geloven.

Daarom heet het ook geloof.
Echt harde bewijzen zijn er niet.
Je geloofd het of je geloofd het niet.

Maar sommige passages in de Bijbel zijn op zijn minst
wel heel erg toevallig op deze tijd van toepassing.
Bv Lucas 21 de tekst die ik net gaf.

Kijk bv naar Israel.
Een ontzettend klein land maar contstant
in de schijnwerpers.
Tja.
Raar'' bv ook dat het joodse volk nog
bestaat.
De mensen hebben er alles aangedaan om
dat volk uit te roeien.
De God van de Bijbel heeft grootse
plannen met dat volk en gaat dat tot
uitvoer brengen.
Er staat ook in de Bijbel dat de Joden naar hun thuisland
terug zullen keren.
Er is al jarenlang een onwijze exodus aan de gang.onder de Joden naar Isreael.

Ieder mens gelooft ergens in.
Ook de mensen die nergens in geloven ,geloven toch
ze geloven nl dat God niet bestaat
;) ;)

spiertje16 zei:
Hmm laat maar
Ik probeerde een discussie te ontlokken maar aangezien jij op de kiddy tour gaat laat ik dat maar achterwege
Nee niets kiddy tour, jij kijkt gewoon nogal scheef naar het verhaal heb ik het idee. Jij zegt dat de hogere kracht er altijd was, maar de stoffen moeten wel persee ergens door gemaakt zijn. Dat snap ik niet. Dus ik zou graag uitleg hebben.

pk zei:
Nee niets kiddy tour, jij kijkt gewoon nogal scheef naar het verhaal heb ik het idee. Jij zegt dat de hogere kracht er altijd was, maar de stoffen moeten wel persee ergens door gemaakt zijn. Dat snap ik niet. Dus ik zou graag uitleg hebben.
Ja wel kiddy tour aangezien je reactie kinderachtig is en je een karikatuur probeert te maken
Wat ik bedoel is gewoon het omgekeerde van wat iemand een paar post geleden zei..

''Je kan geloven dat uit het niets deze deeltjes tevoorschijn kwamen.
Je kan ook geloven dat deze deeltjes er simpelweg altijd al waren. ''

Voor mij eindigt hier dan de discussie want serieus zal het iig niet meer gaan

Aju, slaap lekker!

spiertje16 zei:

Ik wist niet dat er hier nog mensen aanhangers waren van het creationisme???
Als je dan toch in een hoger macht wilt geloven, ga dan voor Intelligent Design. Dat is tenminste nog aanneemlijker dan 2000 jaar indoctrinatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven