MuscleMeat

'chronische' Kramp

Ednet

Novice
Waardering
0
Beste dbb'ers,

Wist niet waar ik dit moest posten dus move please als het verkeerd staat.

Ik zit al 8-9 jaar op voetbal en sinds de afgelopen 2-3 jaar heb ik moeite met de wedstrijden uitspelen. Het gaat goed tot 20 minuten voor tijd en dan krijg ik kramp vrijwel altijd in de kuiten en evt in de bovenbenen.. Nu kan dit niet aan mijn conditie liggen dunkt mij aangezien ik 3 tot 4x per week voetbal.

Mijn clubarts kon het niet verklaren maar dacht misschien aan een magnesium tekort (nu heeft hij hier niet zoveel verstand van vandaar dat ik het hier vraag)

Kan mijn situatie duiden op een magnesium tekort? En kan dit verholpen worden door een magnesium supplement aan te schaffen? Overigens ben ik nog van plan naar de huisarts te gaan maar de meer informatie ik op voorhand krijg de beter :).

Even voor de goeie orde, ik gebruik nog geen Creatine maar ben dit wel van plan te gaan doen.

Magnesium helpt zeker wel, ja.. Genoeg drinken ook.

electrolietenonbalans... zou kunnen. Hoeft niet persee magnesium te zijn, zou ook kalium, of zelfs natrium kunnen zijn... neem een banaan voor de volgende wedstrijd/training.

• Topic Starter Topic Starter
electrolietenonbalans... zou kunnen. Hoeft niet persee magnesium te zijn, zou ook kalium, of zelfs natrium kunnen zijn... neem een banaan voor de volgende wedstrijd/training.

Ja neem altijd voor de wedstrijd of tijdens de rust een banaan. Wat ik ook doe is voor de wedstrijd vaak wat zout oplossen in een klein kopje warm water. En dan veel normaal water ernaast drinken dus ik denk echt dat het aan de magnesium ligt

Hier precies hetzelfde probleem, Heb zelfs een week alleen maar water gedronken en veel maar hielp niet.

ORS kopen bij de drogist.. is een mix van zouten en mineralen. En een magnesium supplement kopen.

Hey
Ik heb zelf al 8 jaar een blessure aan mijn kuiten, er schiet bij uithoudingsvermogen (eigenlijk alleen hardlopen) kramp in. Ik ben zelf al overal geweest en heb nu zelf nog twee opties open. De volgende zaken zijn bij mij geprobeerd via de fysiotherapeut, huisarts, podoloog, sportarts en sportfysiotherapeut:

Magnesium en kalium supplement wil wel helpen inderdaad. Heeft met de contractie van de spier te maken.
Podoloog; speciaal zooltje aan laten meten (dit hielp wel bij mij, maar ook vooral het verhogen van de hak) schoenen kopen met een grote hak aan de achterkant en zeker geen platte schoenen!
Bindweefselmeting: hier gaan ze kijken naar hoe strak het bindweefsel om een spier heenzit, bij rust (zwaaifase van lopen) en bij aanspanning (dit was het bij mij niet, maar als dit het wel is. kunnen ze het bindweefsel inklieven zodat deze meer ruimte heeft)

de twee opties voor mij zijn nog: ader (bloedsomloop) of zenuwbeknelling
ader; heeft er mee te maken dat het bindweefsel te strak er omheen zit, waardoor de ader bij inspanning niet vergenoeg uit kan zetten en kramp als gevolg heeft. (deze wordt verholpen zoals bij het bindweefsel om de spier, bindweefsel inklieven waardoor meer ruimte onstaat.)
zenuw: Bij de zenuw weet ik niet meer precies hoe het zit, maar weet nog wel dat ze er de laatste jaren steeds meer achter kwamen dat het een verband heeft met krachtsport.
Als dit het geval is zetten ze er een spuit in en is het daarna verholpen

ik hoop dat je er wat aan hebt, maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid naar en goede sportfysiotherapeut gaan!

Bij mij in de wielerclub ziet iemand met een gelijkaardig probleem. Wanneer hij magnesium neemt is het veel minder. Dus ja Mg zal zeker helpen.

Terug
Naar boven