Hallo BB'ers!
Ik kwam laatst tot een culinaire ontdekking. Het is schoon, het bevat snelle suikers en een goede koolhydraten bron en tevens eiwitten. Je kan zelf meer eieren, brinta toevoegen als je wil. Hoe het zit met whey weet ik niet, volgens mij mag je dit niet bakken omdat anders de structuur verloren raakt. Iemand enig idee?
Er zijn vast wel meerdere recepten van te vinden, maar weet natuurlijk niet of die zo perfect lukken als deze.
De 'Clean' Brinta pannenkoek.
Voedingswaarden:
- Ei 2 stuks: 164kcal 14E 0K 12V
- Ei-eiwitten 2 stuks: 32kcal 8E 0K 0V
- Brinta 36gr: 132kcal 4E 27K 1V
- Rozijnen 15gr: 41kcal 0E 10K 0V
Totaal: 369kcal 26E 37K 13V
Benodigdheden:
- 2 hele eieren.
- 2 ei-eiwitten.
- 36gr Brinta, dit komt overeen met 2 scoops.
- Kaneel.
- Rozijnen.
Hoe:
1. Klop de eieren in de kom. Bij 2 van de eieren scheid je de dooier.
2. Voeg 36gr Brinta toe.
3. Voeg wat kaneel en wat rozijnen toe.
4. Meng het totdat het tot een soort pap transformeert.
6. Olijfolie in de pan doen, even warm laten worden. Daarna beheerst de inhoud van de kom in de pan doen even gelijk verdelen. Op een laag vuurtje 3-4 min laten bakken en dan omkeren even weer 3-4 laten bakken.
En dan moet het lijken op dit hieronder, eet smakelijk !
Ik kwam laatst tot een culinaire ontdekking. Het is schoon, het bevat snelle suikers en een goede koolhydraten bron en tevens eiwitten. Je kan zelf meer eieren, brinta toevoegen als je wil. Hoe het zit met whey weet ik niet, volgens mij mag je dit niet bakken omdat anders de structuur verloren raakt. Iemand enig idee?
Er zijn vast wel meerdere recepten van te vinden, maar weet natuurlijk niet of die zo perfect lukken als deze.
De 'Clean' Brinta pannenkoek.
Voedingswaarden:
- Ei 2 stuks: 164kcal 14E 0K 12V
- Ei-eiwitten 2 stuks: 32kcal 8E 0K 0V
- Brinta 36gr: 132kcal 4E 27K 1V
- Rozijnen 15gr: 41kcal 0E 10K 0V
Totaal: 369kcal 26E 37K 13V
Benodigdheden:
- 2 hele eieren.
- 2 ei-eiwitten.
- 36gr Brinta, dit komt overeen met 2 scoops.
- Kaneel.
- Rozijnen.
Hoe:
1. Klop de eieren in de kom. Bij 2 van de eieren scheid je de dooier.
2. Voeg 36gr Brinta toe.
3. Voeg wat kaneel en wat rozijnen toe.
4. Meng het totdat het tot een soort pap transformeert.
6. Olijfolie in de pan doen, even warm laten worden. Daarna beheerst de inhoud van de kom in de pan doen even gelijk verdelen. Op een laag vuurtje 3-4 min laten bakken en dan omkeren even weer 3-4 laten bakken.
En dan moet het lijken op dit hieronder, eet smakelijk !