MuscleMeat

Clinton haalt al-Qaeda erbij om Obama te verslaan

Kieskompas - DAG

Iemand dit al ingevuld? hehe ik sta het dichtst bij Ron Paul van de Republikeinen.

Terwijl er ook staat dat ik bv meer overeenkomsten heb met Obama,Edwards en Clinton.Van republikeinen heb ik de meeste overeenkomsten met Giuliani.

Leuk om te zien man, ik sta het dichtst bij Rudi Giuliani van de Republikeinen en het verste af van Barack Obama.

Amerika in zwart-wit

Geen grotere tegenpolen dan democratische presidentskandidaten Barack Obama en Hillary Clinton. Zeker wanneer die laatste met een onhandige opmerking over Martin Luther King de zwarte gemeenschap tegen zich in het harnas jaagt.
Hillary Clinton liet zich in de Amerikaanse staat South-Carolina verleiden tot een opmerking over de invloedrijke en vermoorde dominee. Ze zei dat er een president voor nodig is om datgene wat Martin Luther King beloofde gerealiseerd te krijgen, een uitspraak die de zwarte gemeenschap maar matig kon appreciëren.

In een andere staat had haar dat waarschijnlijk weinig stemmen gekost. Maar net in South-Carolina waren de invloedrijke leiders van de zwarte gemeenschap in deze kiesstrijd tot dusver neutraal gebleven.

'Die houding ga ik nu toch eens opnieuw evalueren', luidde de reactie bij een gekrenkte James Clyburn, een van de meest hooggeplaatste zwarte Amerikaanse politici en een veteraan van de mensenrechtenbeweging. Dat hij zich nu openlijk achter Obama schaart, wil hij niet hebben gezegd. Maar de indruk is minstens gewekt.

Ik hoop dat het Barack wordt maar ik denk en ik vrees dat het Clinton wordt. Het verleden heeft telkens bewezen dat de Amerikanen voor het grote deel een volk is dat gemakkelijk gemanipuleerd kan worden en als Clinton zo manipulatief is als ze zeggen dan weet je wel hoe laat het is.

Clinton lijkt ma iemand die grenzeloos eerzuchtig is en ook wel emotioneel, een slechte combinatie als machtigste mens ter wereld. Haar 'huilscene' leek me dan ook eerder een vertoon van groot verdriet omdat ze dacht dat haar naam niet in de analen van de geschiedenis als eerste vrouwelijke president dan de VS zou worden opgenomen.

Barack maakt een veel evenwichtiger indruk, iemand die de beslissingen voor zichzelf kan nemen zonder de haaien die altijd te vinden zijn rond machtige mensen teveel inspraak te geven.

Terug
Naar boven