AndroidHealthClinic

Combinatie Fullbody en Split?

vaasuh

Novice
Waardering
0
Hoelang train ik?

Moeilijk te zeggen, begonnen op 16de met fitnesse thuis en 1 keer per week sportschool, voor ongeveer 2 jaar(niet echt serieus). daarna half jaar niet getraind. 2007 vanaf januari tot augustus 2-3 keer per week en nu weer vanaf januari 3 of 4 keer per week aan het trainen.

Doel:

Massa

Appratuur:

Genoeg apparatuur aanwezig en dumbbells

Beschikbare tijd:

5 dagen door de week af en toe op zaterdag

Schema nu:

Maandag

Borst

Bench Press 9/8/7/6
Incline BP 9/8/7/6
Chestpress(machine) 9/8/7/6
dumbbell press 9/8/7/6
Decline Chestpress(machine) 9/8/7/6
Incline DumbelPress 9/8/7/6

4 van bovenstaande

Triceps

Lying French press 9/8/7/6
Push Down 9/8/7/6
Cable 2 varianten 9/8/7/6

2 van bovenstaande

Dinsdag

Rug

Bent over row 9/8/7/6
Chin-up 9/8/7/6
dumbbell Row 9/8/7/6
Deathlift 9/8/7/6
3 Machines voor rug 9/8/7/6

4 van bovenstaande

Biceps

Barbel Curl 9/8/7/6
Cable Curl 9/8/7/6
dumbbell Curl 9/8/7/6
Machine Curl 9/8/7/6

2 van bovenstaande

Woensdag

Schouders

Military press 9/8/7/6
dumbbell Shoulder Press 9/8/7/6
dumbbell lateral raise 9/8/7/6
Barbel upright row 9/8/7/6

Benen

Seated legcurl
Seated Leg Press
Standing Leg Press
Nog een paar machines waar ik de naam niet van weet.

4 of 5 van bovenstaande

Squats doe ik niet omdat als ik gewoon door mijn knieën buig ze al redelijk veel kraken. Squaten lijk me daarom niet erg bevorderlijk.

Donderdag

Rustdag

Vrijdag

Kickboksen 1,5 uur

Zaterdag

Rustdag

Zondag

Rustdag

Bovenstaande is mijn normale trainingsschema, maar ik wilde er Fullbody op vrijdag of zaterdag bijdoen zoals hieronder:

Vrijdag/Zaterdag

Fullbody

Cable Fly 9/8/7/6
Cable curl biceps 9/8/7/6
Cable curl triceps 9/8/7/6
Cable voor rug 9/8/7/6

of

Bench Press 9/8/7/6
Military Press 9/8/7/6
deadlift 9/8/7/6
Seated legg press 9/8/7/6

Kan de combinatie van fullbody met split? En heeft iemand hier al ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit kerel;)
ik zelf denk alleen niet dat je nog eens een fulbody moet gaan doen, en al helemaal niet op vrijdag vanwege je kickboksen. Zou op zaterdag me abs erbij doen.
Bij je rugschema zou ik zowieso deadlift erbij zetten, belangerijke oefening voor je rug en voor de massa. En wat betreft de squats, tja het is aan jou, maar je kunt ook gewoon met een heel laag gewicht beginnen.
en veel vreten ofcourse...
succes;)

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik wil eigelijk gwn op zaterdag of vrijdag ook wat te doen hebben met fitness anders is het alleen de eerste 3 dagen van de week, beetje scheef verdeelt dan niet???

Mijn abs doe ik af en toe na afloop van training als het niet te druk is, maar deze komen al meer dan genoeg aan de beurt bij kickboksen.

Maar is er niemand wat dit eerder gedaan heeft een combi van fullbody en split voor de afwisseling?

deadlift ff aanpassen, vergeten erbij te zetten

Ja ik wil eigelijk gwn op zaterdag of vrijdag ook wat te doen hebben met fitness anders is het alleen de eerste 3 dagen van de week, beetje scheef verdeelt dan niet???
Op dit punt ben ik het helemaal met je eens. Dan mijn vraag: waarom ga je niet gewoon ma-wo-vr fullbody trainen?

1) je eerste fullbodyschema trekt op niets. Je tweede is wel al veel beter (dus dat met bench, deadlift, ... alleen dan de military press (of de bench) vervangen door een row-oefening.

2) je kan idd bv. een split doen en dan daarna nog een lichte fullbody workout, zie hier echter weinig nut in, en kan je dan beter aanraden om ofwel:
3x per week fullbody, ofwel een lichtere splitverdeling zoals: ub/lb - push/pull.

• Topic Starter Topic Starter
Op dit punt ben ik het helemaal met je eens. Dan mijn vraag: waarom ga je niet gewoon ma-wo-vr fullbody trainen?

Ik wil zowieso split blijven trainen, omdat dit het beste voor mij werkt.

Maar als ik 5 dagen met een split ga werken kan ik maar 1 spiergroep per dag doen en dan ben ik na 25 minuten al klaar met trainen. Dat is veel te kort anders was ik hier al op overgestapt.

Het lieft zou ik mijn eigen schema gebruiken en dan op vrijdag en zaterdag weer met maandag en dinsdag beginnen, maar dan is het toch overtrainen?

Terug
Naar boven