MuscleMeat

combinatie krachttraining + duurtraining

sunchaser

Novice
Waardering
0
Hallo allen,

Nieuw op het forum, eerste berichtje :D
Ik doe al ongeveer 15 jaar aan KT (niet continu) en ben de laatste tijd veel aan het duurtrainen, vooral lopen. Gisteren nog de 10 Miles Antwerp uitgelopen in 1,15". Niet al te intensief dus maar toch wel sowieso een serieuze inspanning.
Hiervoor ben ik de afgelopen 3 maanden 2 dagen per week gaan lopen.
De volgende 5 weken wil ik dit opvoeren tot 3x per week om me voor te bereiden op de 20 km van Brussel eind mei.
Ik doe tegelijkertijd dus ook aan KT; meestal een splitschema (MA-WOE-VR) met het lopen (40" tot 90") meestal op de off-dagen maar soms ook na een krachttraining.

Mijn vraag is eigenlijk de volgende. Ik heb schrik dat ik spierweefsel aan het verbranden ben tijdens het lopen, kan dat? Zo ja, is dit veel of verwaarloosbaar? Kan ik dit tegengaan door extra proteinen in te nemen (voor of na het lopen)? Mischien gebeurt dit pas van zodra een bepaalde drempel (tijd? intensiteit?) wordt overschreden? Is dat soms zo?
Zo ja, waar ligt die drempel dan of hoe kan je die berekenen?

Bedankt voor enige info :)
Jozef

Ik hanteer altijd voor de cardio (bij mij is dit een uurtje, op dagen dat ik geen KT doe) een whey shake te nemen. Ongeveer een half uurtje voor de training, heb ik mij laten adviseren.
Heb ook wel is gehoord dat het niet verstandig is om veel cardio te doen na de KT, zou je ook spieren kunnen kosten heb ik begrepen.

Dat kan je niet berekenen. Je kan wel ongeveer je dagelijks energie(kcal)verbruik uitreken incl. hetgeen je verbruikt met lopen.

Dus het kan idd dat je afvalt van het vele lopen. Maar dan is het maar de vraag of dat vet of spieren is. Dat kan ook een beetje aan je vetpercentage liggen. Probeer boven je energieverbruik te eten, dus ongeveer 3200kcal ofzo in jouw geval? Waarvan zo veel mogelijk kcal uit eiwitten.