MuscleMeat

competitiontricks

mass_builder

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Dag bodybuildingvrienden,

ik heb wat vraagjes over wedstrijdvoorbereiding

1. Kan iemand mij de voor en nadelen van carbloaden voor een wedstrijd mij vertellen, en indien het wordt aangeraden, mij er wat tips over geven
2. Ik heb gelezen over zout laden. Daarbij is het de bedoeling 2 dagen voor de wedstrijd niks te drinken. Is dit niet hartstikke gevaarlijk?

bvd mvg MB

Goed stuk smooth

• Topic Starter Topic Starter
Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Smoothmold opnieuw punten kan geven

Carbloaden komt op timing aan. Eerst veel ervaring mee opdoen voor je het inzet op een wedstrijd.

mass_builder zei:
thx man, Dani ook. Ik ben nog steeds benieuwd naar het gevaar van 2 dagen lang niks drinken bij het principe van zoutladen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weet hij hier misschien wat meer over.

Groetjes!

IK heb er ervaring mee het is geen aanrader werkt zeker niet altijd.

mass_builder zei:
thx man, Dani ook. Ik ben nog steeds benieuwd naar het gevaar van 2 dagen lang niks drinken bij het principe van zoutladen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weet hij hier misschien wat meer over.

Groetjes!

Ik denk dat als je zelf de vraag heel rustig naleest, je zelf wel op het antwoord komt. 2 dagen niks drinken... Laat het rustig tot je doordringen! Alle organen verstokt van vloiestof, je warmtehuishouding volledig uit balans, je bloed dat als stroop wordt, de meeste vitamines die niet meer opgeomen worden, afvalstoffen die ophopen enz enz.

Carb loaden vond ik ook helemaal niks. Ben ik toch wel watl massa mee kwijtgeraakt en voelde me ellendig slap. Maar goed dat is persoonlijk. Er zijn er genoeg die wedstrijden hebben gewonnen met dit principe.

Denk wel dat het tijd wordt voor een wedstrijdbegeleider trouwens.;)
Is zonder bijna niet te doen, zeker niet bij je eerste wedstrijd.

Sportfood.nl zei:
Ik denk dat als je zelf de vraag heel rustig naleest, je zelf wel op het antwoord komt. 2 dagen niks drinken... Laat het rustig tot je doordringen! Alle organen verstokt van vloiestof, je warmtehuishouding volledig uit balans, je bloed dat als stroop wordt, de meeste vitamines die niet meer opgeomen worden, afvalstoffen die ophopen enz enz.

Carb loaden vond ik ook helemaal niks. Ben ik toch wel watl massa mee kwijtgeraakt en voelde me ellendig slap. Maar goed dat is persoonlijk. Er zijn er genoeg die wedstrijden hebben gewonnen met dit principe.

Denk wel dat het tijd wordt voor een wedstrijdbegeleider trouwens.;)
Is zonder bijna niet te doen, zeker niet bij je eerste wedstrijd.

Ja daar heb je gelijk in Bas. Ik wist het zelf eigenlijk ook al wel, wilde op de 1 of andere manier er een bevesteging van, en ook even horen HOE slecht het zou zijn. Over carbloading zijn de meningen idd sterk verdeeld. Ik ga me er eens wat beter in verdiepen en maak dan een beslissing.

Ik wordt door verschillende mensen geholpen eigenlijk. Ryu helpt me ontzettend veel, met name met de training, Henk Morren heeft mijn dieet gemaakt, en M@rcel heeft daar zijn tips en kantekeningen bij geplaatst die ik ook goed heb gebruikt. Verder helpt Henk Morren ook met poseren. Mijn vader helpt me ook goed. Ik heb dus niet 1 begeleider in principe, maar meerdere mensen die mij willen helpen. Echt helemaal tof van hun, thx to them!

Ik heb drie keer aan carbloading gedaan waarbij het eigenlijk maar 1 keer goed heeft uitgepakt. Zou je zinnen zetten op een andere manier MB, zeker voor je eerste wedstrijd. Zoals Dani al zei komt het op het op de juiste timing aan, dat moet je echt goed onder de knie krijgen en dus oefenen. Iedereen kan je nog zoveel vertellen en begeleiden, maar jouw lichaam moet het doen! Een goede week voor je wedstrijd weet je wel of je in shape bent of niet (dat zou iig wel moeten). Aan de hand daarvan ga je verder kijken. Ben je in shape, niks veranderen. Nog niet helemaal klaar, dan wat kleine aanpassingen.

Roy zei:
Ik heb drie keer aan carbloading gedaan waarbij het eigenlijk maar 1 keer goed heeft uitgepakt. Zou je zinnen zetten op een andere manier MB, zeker voor je eerste wedstrijd. Zoals Dani al zei komt het op het op de juiste timing aan, dat moet je echt goed onder de knie krijgen en dus oefenen. Iedereen kan je nog zoveel vertellen en begeleiden, maar jouw lichaam moet het doen! Een goede week voor je wedstrijd weet je wel of je in shape bent of niet (dat zou iig wel moeten). Aan de hand daarvan ga je verder kijken. Ben je in shape, niks veranderen. Nog niet helemaal klaar, dan wat kleine aanpassingen.

bedankt voor je tips. Stel ik zeer op prijs!!

Ik sprak met iemand die BK werd bij junioren, en die had de avond voor de wedstrijd vochtafdrijvende middelen genomen en was 4l vocht kwijtgeraakt op één nacht:eek: . Hij zei dat de dag na zn wedstrijd hij niks meer kon bewegen van zodra hij uit bed kwam, en gewoon op de grond neerviel.. Er is dan een arts moeten komen die hem vertelde dat hij heel dom geweest was :rolleyes: Dus 2 dagen ervoor niks meer drinken lijkt me not done :D

wimmos zei:
Ik sprak met iemand die BK werd bij junioren, en die had de avond voor de wedstrijd vochtafdrijvende middelen genomen en was 4l vocht kwijtgeraakt op één nacht:eek: . Hij zei dat de dag na zn wedstrijd hij niks meer kon bewegen van zodra hij uit bed kwam, en gewoon op de grond neerviel.. Er is dan een arts moeten komen die hem vertelde dat hij heel dom geweest was :rolleyes: Dus 2 dagen ervoor niks meer drinken lijkt me not done :D

thx wimmos. Gelukkig heeft die kerel het overleefd.

Terug
Naar boven