MuscleMeat

Computer troubles

SiRoj

Freaky Bodybuilder
Waardering
6
Hey mensen,

Pc laatst vastgelopen, ding retetraag, dus heb de boel opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is eigenlijk gebleven.. Opstarten duurt 10 minuten en ook daarna loopt alles supertraag.. Dus ik vraag me af wat het kan zijn? Ik dacht al aan een virus, kan deze zijn blijven zitten ook nadat ik de gehele schijf heb geformatteerd? Het installeren van Windows heeft ook 6 uur geduurd

Daarnaast? Hoe krijg ik hem er dan het snelst vanaf? En hoe krijg ik de bestanden die eerder op de schijf stonden weer terug (heb zoiets al eerder gedaan, maar welk programma weet ik niet meer)?

Gaat om een Athlon 2400+, 6600GT, 2 gig intern en een 120 gig Maxtor schijf

(post dit vanaf een tweede pc)

Laatst bewerkt:
Geformatteerd is toch alles weg?

---------- Toegevoegd om 15:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

6 uur? kom je van Service pack 1 van Xp?

Windows moet je er nooit meer opzetten. Lekker Linux erop.
Download anders een cd van Knoppix (kost niks) en je kunt er ook je bestanden mee terughalen.

• Topic Starter Topic Starter
Tis idd een SP1 cd, maar die installeerde eerder ook altijd gewoon in een half uurtje.. Zal Knoppix eens downloaden, eerst kijken of ik die bestanden terugkrijg..

Neemt nog niet weg dat die pc nog abnormaal traag is, geheugen herkent hij gewoon allemaal

Laatst bewerkt:
Voor ik weer op Linux ga moet er eerst een driver voor Canon printers zijn.

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

Tis idd een SP1 cd, maar die installeerde eerder ook altijd gewoon in een half uurtje.. Zal Knoppix eens downloaden, eerst kijken of ik die bestanden terugkrijg..

Na dat half uur, ga je alle updates af, dan kan het al met al wel even duren ja.

Maar hij loopt nu ook retetraag op SP1, geen internetverbinding of andere gekke dingen, zou toch gewoon snel moeten zijn? Heeft toch vrij weinig met bijv. opstartsnelheid te maken?

Heb nu een nieuwere versie van windows binnen, zal die eens installeren als ik mijn bestanden terug heb!

Maar hij loopt nu ook retetraag op SP1, geen internetverbinding of andere gekke dingen, zou toch gewoon snel moeten zijn? Heeft toch vrij weinig met bijv. opstartsnelheid te maken?

Heb nu een nieuwere versie van windows binnen, zal die eens installeren als ik mijn bestanden terug heb!

Snap er geen zak meer van. na je instalatie ga je hem toch updaten, dan heb je nu alles up to date incl service pack 3

Nee, niet gedaan, hele SP3 heeft hier eigenlijk geen invloed op..

Heb pc opnieuw geinstalleerd (daarbij schijven geformateerd), maar ding is retetraag.. Installatie duurde uren, en nu duurt opstarten ook 10 minuten ofzo.. Heeft nu dus gewoon SP1 en wordt niet geupdate of whatever..

Nee, niet gedaan, hele SP3 heeft hier eigenlijk geen invloed op..

Heb pc opnieuw geinstalleerd (daarbij schijven geformateerd), maar ding is retetraag.. Installatie duurde uren, en nu duurt opstarten ook 10 minuten ofzo.. Heeft nu dus gewoon SP1 en wordt niet geupdate of whatever..

Dat duurt geen 6 uur man, zal maar eens naar http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl gaan.

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

Hoeveel van je schijf was vrij in je partitie?

Die zat volgens mij bomvol, vandaar dat ik ook denk dat het een virus was ofzo, want zoveel stond er niet op..

misschien je harde schijf die bijna kapot is? bad sectors?

Hoe check je zoiets?

Terug
Naar boven