AndroidHealthClinic

Concentration Curl

JimmyB

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben hiermee net begonnen, dus ben nog een beginneling.
Ik train op dit moment met dumbbells van elk 12kg met concentration curl.

Alleen ik snap niet hoeveel sets en reps ik hiermee moet doen, iemand een idee? Zijn wel aantal topics over, maar die zijn meer gericht op de al iets ervarende personen.

Met vriendelijke groet,

JimmyB

Hallo Jimmy jij hebt nog een lange weg te gaan, kijk eens goed op het forum er staat ergens een link met allemaal oefeningen. Leef je uit met die gewichten.

biceps heeft niet zo veel werk nodig. een 3-setter concentration curl binnen een reprange van 6 tot 15 (blijven afwisselen) en 1 compleet andere bicepoefening volstaat.

Zoals al gezegd, zoekt en gij zult vinden.. Er zijn genoeg topics en stickies te vinden over hoe je het beste kan beginnen met bodybuilding. Als je na het lezen van die informatie nog concrete vragen hebt kan je die altijd stellen.

Succes en veel plezier met de sport!

@ Pietje1983, dat plaatje in je spoiler werkt niet

Concentrationcurl wordt veelal aan het einde van een training gedaan. 2 andere biceps oefeningen (bv barbellcurl en incline db curl) en dan de concentration curl. Idd 3 keer 10 is prima (wel de tien volmaken!).

d

Concentration curl is meer een isolatie oefening, voor massa op de biceps kun je beter zoals al genoemd barb en/of dumb curl doen. Vergeet ook niet de scot curl.

Terug
Naar boven