Fitness Seller

Conditie trainen/Geen lichaamsgewicht verliezen

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal, zoals de titel al zegt ik wil graag mijn conditie verbeteren maar niet afvallen.
Ik weeg 75kg met een vetpercentage van ongeveer 9-11%. Afvallen is echt niet nodig maar mijn conditie moet echt verbeterd worden. I

Mijn vraag is dus hoe moet ik dit aanpakken? Ik zat zelf te denken aan sprinten en m'n calorieën omhoog gooien maar ik wil graag jullie mening weten.

Ik train 4 dagen i/d week, dinsdag en vrijdag zijn mijn lower body days, ik vraag me ook af hoe ik dit in mijn gewichthef programma moet verwerken.
ALvast bedankt.

Hoe goed moet je conditie zijn of waar heb je het voor nodig. Imo kan je prima 5k lopen zonder massa te verliezen als je het op een juiste manier opbouwt en periosizeerd in je workout.

• Topic Starter Topic Starter
Moet een fysieke test afleggen om te worden aangenomen op een sport/economische opleiding. Mijn kracht is goed genoeg, niet bijzonder maar met een 100kg deadlift, 80kg squat, 65kg bench en 42,5kg OHP moet dat niet echt een probleem zijn. Mijn conditie is op het moment denk ik echter niet goed genoeg. Weet niet wat ik van die 'sportdag' moet verwachten maar het zal ook wel veel teamsporten ed zijn. en het duurt 5 uur lang. Maar hoe zou ik het in mijn workout in moeten bouwen dan? Op dinsdag squat ik en op vrijdag dl ik. Een dag voor m'n lb workout lijkt me niet handig, zou ik dan op de dag zelf moeten hardlopen?

Moet een fysieke test afleggen om te worden aangenomen op een sport/economische opleiding. Mijn kracht is goed genoeg, niet bijzonder maar met een 100kg deadlift, 80kg squat, 65kg bench en 42,5kg OHP moet dat niet echt een probleem zijn. Mijn conditie is op het moment denk ik echter niet goed genoeg. Weet niet wat ik van die 'sportdag' moet verwachten maar het zal ook wel veel teamsporten ed zijn. en het duurt 5 uur lang. Maar hoe zou ik het in mijn workout in moeten bouwen dan? Op dinsdag squat ik en op vrijdag dl ik. Een dag voor m'n lb workout lijkt me niet handig, zou ik dan op de dag zelf moeten hardlopen?

Best guess is dat ze je een test voor het uithoudingsvermogen zullen laten doen i.e. cooper test of shuttle run test.

Hoe lang heb je nog de tijd? Mocht je kort de tijd hebben dan zou ik gewoon voor een interval training gaan of enkele uren los van je training of op je rustdagen. Mocht je langer de tijd hebben kun je ook google voor zo'n couch to 5k programma met dezelfde aanwijzing als boven.

Intervaltraining is voor conditie trainen veel efficiënter dan aan een stuk door 5 km sjoggen. Gewoon volle sprint eruit knallen een halve minuut, paar minuutjes uitjoggen, en daarna weer. Etc.

• Topic Starter Topic Starter
Dus sprinten, zo iets wilde ik zelf ook al doen. Adviseren jullie om tussen de sprints door te rusten (stilstaan) of rustig door te lopen?

Weet je je eigen Maximale hartslag? Zo ja, pak daar dan 80-85% van en ga hardlopen 30 min op dat tempo, 3x per week.

Wil je fietsen, dan moet je er 45-60 min van maken!

Suc6!

Dus sprinten, zo iets wilde ik zelf ook al doen. Adviseren jullie om tussen de sprints door te rusten (stilstaan) of rustig door te lopen?

Rustig door lopen. Actieve rust. Sprinten is niet per definitie effecienter het is sneller naar een bepaalde basis werken wil je echt een goed uithoudingsvermogen zal je toch wat meer meoten doen dan sprints only maar voor nu met het oog op de test lijkt me interval training een goede inzet. Btw hoeft dit niet sprints te zijn je kan ook voor tijd gaan of aantal meters.

Terug
Naar boven