XXL Nutrition

Controle Schema

Brammetjez

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
83kg
Beste BB'ers,

Ik ben Bram, 23 jaar, 196cm en weeg nu 83kg. VP gok ik rond de 13%.

Ik train nu ongeveer een jaar (de ene x periode serieus en dan weer even niet) maar ga het nu serieus aanpakken dmv te werken met een trainingsschema. Ik train voornamelijk voor massa, alleen ik train niet op specifieke dagen. Ik heb maandag vaak zaalvoetbal, woensdag normaal voetbal trainen en zaterdag wedstrijd dus ik ga altijd sowieso op Dinsdag/Donderdag en soms pak ik een maandag of woensdag mee voor het voetballen.

Wat vinden jullie vna het volgende schema?

Workout A: (Borst+Biceps)

Bench Press 3x10
Incline Dumbbell press 3x10
Incline Dumbell Fly 3x10
Cable fly 3x10

Preacher Curls 3x10
Seated Dumbell Curl 3x10
Cable Curl 3x10
Reverse Barbell Curl 3x10 (Evt supersetten met iets?)

Workout B: (Rug+Triceps)

T-Bar Row 3x10
Seated Cable Row 3x10
Lat Pulldown 3x10
Chin-Ups (Evt assisted) 3x zoveel mogelijk

Dips 3x10
Seated Triceps Press (Dumbell) 3x10
Triceps Pushdown (Rope) 3x10
Close Grip Bench Press 3x - zoveel mogelijk (Laag gewicht)

Workout C: Benen+Schouders
Squats 3x10
Deadlift 3x5
Leg Press 3x10
Leg Curl 3x10
Calve Press 3x15

Dumbell Shoulder Press 3x10
Lateral Raise 3x10
Shrugs: 3x10

Alle op/aanmerkingen en aanvullingen zijn welkom! Eerste schematje dus weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Mocht ik wat zijn vergeten hoor ik het graag. (Buik doe ik overigens thuis op dagen dat ik niet naar de sportschool kan).

Thanks!

• Topic Starter Topic Starter
Iemand op/aanmerkingen?
Kwam gister zelf nog tot de conclusie dat het misschien beter is om UB/LB te gaan doen zodat ik soms in ieder geval wel 2x per week een spiergroep pak, of moet het hiermee ook wel lukken?

Een mooi schema, om echt reusltaat te behalen moet je ALLE spiergroepen minimaal 2x per week trianen. Ehter denk ik niet dat het zo lukt, in dat geval zou ik daarom een fullbody of een 2daagse split (als je 4x KT gaat doen per week) adviseren.

Als je nu serieus wil begin dan met bijv stronglifts en wat extra core oefeningen er achteraan.
Ga je veel meer vooruitgang mee boeken dan bij een 2 daagse split en ja upper lower is een 2 daagse split

Meer oefeningen bicep dan quads, even veel borst als rug .. Compleet uit balans.

• Topic Starter Topic Starter
Oke top, thanks voor de input iedereen. Zal dan inderdaad naar een goede fullbody kijken. Stronglifts overweeg ik ook al een lange tijd, alleen ik twijfel altijd om daarmee te beginnen omdat ik vaak toch wel op 2 opeenvolgende dagen train (Ma/Di/Do of Di/Wo/Do) en ik niet zeker weet hoeveel invloed dat heeft op de rust van mijn spieren.
Ga misschien wel proberen dan om vast op dinsdag/donderdag/zondag te gaan trainen en dan als ik eventueel niet voetbal op maandag/woensdag dan wat isolatie oefeningen voor de armen, of wat extra buik te pakken?

Nogmaals bedankt, waardeer de hulp.

Als je zo onregelmatig traint, wat ik zelf soms ook doe, zou ik geen stronglifts doen. Dan eerder push/pull/legs ofzo

Terug
Naar boven