Fitness Seller

Controle voedingsschema

Sieppus

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
57kg
Vetpercentage
19%
Ik ben bezig met bulken, wat redelijk gaat tot nu toe. In 4 weken 2 kilo, is voor mijn doen erg veel.
Het zou alleen fijn zijn als er mensen met me mee willen kijken wat ik verder nog kan aanpassen. Mocht dit mogelijk zijn. Ik heb 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. Omdat ik niet zo'n held ben in eten.
Onderhoud is 2088 BMR is 1347.
Ik drink ong een halve liter volle melk per dag en daarnaast water.

's Ochtends:
Eiwitshake 180 Cal
1 banaan 105 Cal
1 plak brood met pindakaas 180 Cal

Tussendoor:
MassPerfection 386 Cal

's Middags:
2 plak brood met pindakaas 360 Cal

Tussendoor:
1 banaan 105 Cal

's Avonds:
warme maaltijd gem gepakt. 500 Cal

Na trainen:
Eiwitshake 180 Cal

Voor slapen gaan
Mag. Frans. Kwark 250 gr 200 Cal

In totaal zit ik hiermee op 2196 Cal. (Dus er kan nog iets bij)

Daar waar ik train is me aangeraden om na het trainen ipv eiwitten een bord macaroni oid te gaan eten ivm de koolhydraten. Zit hier een kern van waarheid in, aangezien ik in de diverse schema's dit niet voorbij heb zien komen
Is het normaal dat ik na het trainen honger hou? Ook al heb ik van te voren genoeg gegeten?

Laatst bewerkt:
misschien is het een idee om in de ochtend een bord met havermout te eten of brinta dit vult heel goed en is ook nog eens goed voor de bulk. Ik doe er zelf dan meestal nog wat cruesli bij.
Ik zou echt meer proberen te eten als je wilt bulken.

Ik ben bezig met bulken, wat redelijk gaat tot nu toe. In 4 weken 2 kilo, is voor mijn doen erg veel.
Het zou alleen fijn zijn als er mensen met me mee willen kijken wat ik verder nog kan aanpassen. Mocht dit mogelijk zijn. Ik heb 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. Omdat ik niet zo'n held ben in eten.
Onderhoud is 2088 BMR is 1347.
Ik drink ong een halve liter volle melk per dag en daarnaast water.

's Ochtends:
Eiwitshake 180 Cal 105
1 banaan 105 Cal 80
1 plak brood met pindakaas 180 Cal

Tussendoor:
MassPerfection 386 Cal

's Middags:
2 plak brood met pindakaas 360 Cal 240

Tussendoor:
1 banaan 105 Cal

's Avonds:
warme maaltijd gem gepakt. 500 Cal

Na trainen:
Eiwitshake 180 Cal 105

Voor slapen gaan
Mag. Frans. Kwark 250 gr 200 Cal 125

In totaal zit ik hiermee op 2196 Cal. (Dus er kan nog iets bij)

Daar waar ik train is me aangeraden om na het trainen ipv eiwitten een bord macaroni oid te gaan eten ivm de koolhydraten. Zit hier een kern van waarheid in, aangezien ik in de diverse schema's dit niet voorbij heb zien komen. snelle eiwitten en kh (niet te veel, direct na het trainen kun je maar een bepaald aantal kh opnemen, meen dat dit is omdat dan je spiercellen openstaan) direct na het trainen zijn welkom idd. 25gr eiwit, 50 carbs is een goede richtlijn.

Is het normaal dat ik na het trainen honger hou? Ook al heb ik van te voren genoeg gegeten?
in de bulk is je metabolisme gewoon op volle gang dus dat kan idd. heb zelf meer honger in de bulk dan in de cut.. ook zoiets.

Ik wil niet grappig doen, maar, hoe poep jij? je komt onder 20 voedingsvezel. Met een blikje bonen erbij kan je dat wel fixen een blikje rode bonen bijv. = 255 kcal daarin 22g voedingsvezels. Daarbij zijn bonen een van de meest verzadigende voedingsmiddelen die er zijn. Dan is deels ook je verzadigingsprobleem opgelost. Maar wat groente kan geen kwaad doe bijv een paar spinazie bladeren in de blender met een bevroren banaan en je whey. Je proeft de spinazie niet maar je krijgt de belangrijke voedingsstoffen toch binnen.

Ten tweede waarom eet je zoveel eiwitten? Je weegt 60kg je hebt per dag maar 60g aan eiwitten nodig. Het gegeven advies is dus correct. Eiwitten doen bijna niks voor prestatie en herstel carbs daarentegen doen wonderen.

Als laatst moet je voorzichtig zijn met wegen omdat je een vrouw bent kan je gewicht enorm schommelen. Weeg je zelf dus dagelijks en neem een gemiddelde en vergelijk dat met een maand daarvoor.

Laatst bewerkt:
Ik wil niet grappig doen, maar, hoe poep jij? je komt onder 20 voedingsvezel. Met een blikje bonnen erbij kan je dat wel fixen een blikje rode bonnen bijv. = 255 kcal daarin 22g voedingsvezels. Daarbij zijn bonnen een van de meest verzadigende voedingsmiddelen die er zijn.
Geldt dat voor alle soorten bonnen? Of alleen cadeaubonnen?

Ik kan je vertellen dat je echt wat meer vezels wilt eten inderdaad, ik eet ook genoeg niet vezels en IK SCHIJT MIJ GANS DE DAG VERLOREN niet diaree maar 5 tot 10x op de pot een massa precies of alles valt er los door wat ik eet ! beter mss zo voor de Nederlanders onder ons toch leuk dat taal verschil en beide dezelfde taal beheersen .

Ik kan je vertellen dat je echt wat meer vezels wilt eten inderdaad, ik eet ook niet vezels en IK SCHIJT MIJ GANS DE DAG VERLOREN niet diaree maar 5 tot 10x op de pot een massa precies of alles valt er los door wat ik eet ! beter mss zo voor de Nederlanders onder ons toch leuk dat taal verschil en beide dezelfde taal beheersen .

:roflol: :roflol:

Ik kan je vertellen dat je echt wat meer vezels wilt eten inderdaad, ik eet ook genoeg niet vezels en IK SCHIJT MIJ GANS DE DAG VERLOREN niet diaree maar 5 tot 10x op de pot een massa precies of alles valt er los door wat ik eet ! beter mss zo voor de Nederlanders onder ons toch leuk dat taal verschil en beide dezelfde taal beheersen .
Jij ook al? Klachten mij gans de dag verloren poepen gelijk alles wat ik eet er doorvalt met alle negatieve gevolgen van dien !

Ik ben dyslectisch, ik zie spellingfouten gewoon niet staan als ik type, waardoor ik dezelfde fout 10x kan herhalen. Maar nu maak je iets belachelijks wat eigenlijk goed (wetenschappelijk gebaseerde) advies is. Waardoor OP het fiber advies niet zal volgen. Ik gebruikte expres het woordje "voedingsvezel" in plaats van fiber omdat er voedingsvezel op de verpakkingen van voedingsmiddelen genoteerd staat en niet fiber.

En powerlifters staan bekend om hun verschrikkelijke voeding, dus het is begrijpelijk dat je niets zinnigs kan toevoegen.

Ik ben dyslectisch, ik zie spellingfouten gewoon niet staan als ik type, waardoor ik dezelfde fout 10x kan herhalen. Maar nu maak e iets belachelijks wat eigenlijk goed (wetenschappelijk gebaseerde) advies is. Waardoor OP het fiber advies niet zal volgen. Ik gebruikte expres het woordje "voedingsvezel" in plaats van fiber omdat er voedingsvezel op de verpakkingen van voedingsmiddelen genoteerd staat en niet fiber.

En powerlifters staan bekend om hun verschrikkelijke diten, dus het is begrijpelijk dat je niets zinnigs kon toevoegen.
+1 daarom zijn ze allemaal zo dik.

Ik mag niet teveel vezels, want dan schijt ik mij gans de dag verloren.

En niet te vergeten helse pijnen, gans de dag :o

Ik ben dyslectisch, ik zie spellingfouten gewoon niet staan als ik type, waardoor ik dezelfde fout 10x kan herhalen. Maar nu maak je iets belachelijks wat eigenlijk goed (wetenschappelijk gebaseerde) advies is. Waardoor OP het fiber advies niet zal volgen. Ik gebruikte expres het woordje "voedingsvezel" in plaats van fiber omdat er voedingsvezel op de verpakkingen van voedingsmiddelen genoteerd staat en niet fiber.

En powerlifters staan bekend om hun verschrikkelijke voeding, dus het is begrijpelijk dat je niets zinnigs kan toevoegen.

:roflol::roflol::roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van 1 x in de 2 dagen poepen naar 3 x per dag gegaan. (top om dit als vrouw te melden trouwens)
Na het verhaal van de vezels eet ik nu elke dag een pot kidney bonen, ik had al last van overtollig lucht... Nu zijn ze fataal.
En elke dag gooi ik nu 75 gram brinta door de Whey. Zo zal ik toch wel aan de vezels komen nu.
Tevens heb nu voor na het trainen een bord macaroni (met ketchup) en een halve portie whey.

Wellicht heb je honger omdat je amper vast voedsel eet?
Je ontbijt is een shake, je snack is een shake, je lunch zijn twee sneetjes brood met pindakaas (half vloeibaar).
Vervolgens een banaan als snack en de eerste degelijke maaltijd is je diner.
Dan na het trainen weer een shake en als laatste eet je kwark.

Ten eerste is het bar weinig om te bulken, ten tweede eet je bijna niets.

Kijk eens naar het gemiddelde voedingsschema's uit de Logs van mensen die hard trainen en vergelijk dat met jouw schema.
Genoeg ruimte voor verbetering ;)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt idd, ik heb al een beetje aangepast idd, maar ga eens kijken of kip en rijst een goede optie is om 's middags te gaan eten.
Plus ik heb nu de macaroni( na het trainen) en de kidney bonen ( bij het avond eten) erbij.
Er is altijd ruimte voor verbetering!

Terug
Naar boven