MuscleMeat

conventional VS sumo deadlift

wannabeestrong

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
595
Lengte
1m80
Massa
126kg
Vetpercentage
Wat is jullie top op conventional tegenover sumo.

Dit doordat ik vandaag voor het eerst sumo deadlift en meteen 220 deed.
Maybe kan ik Sumostyle tzt eindelijk over die 240 heen;)

Mijne nu dus 240/220

Ik kan de vergelijking niet maken, want ik doe enkel sumosT. Ik vind die meest aangenaam, je moet enkel opletten van je adductoren.

• Topic Starter Topic Starter
Opletten voor blessures bedoel je?

Sumo is idd wel erg belastend voor je adductoren heb ik ook gemerkt!

De beweging zelf voelt wel veel lekkerder aan vind ik.

'k vind sumo helemaal niet aangenaam ..
heb het 1 - 2 maal geprobeerd en had direct last van mn knieen
Binnekort eens op zien dat het beter gaat wnt zat toen wel in tijd van blessures
mss gaat het nu beter

265/220

220 met sumo een jaar of 4 geleden gepakt!
was de eerste keer sumo en meteen ook met die 220 door mn rug gegaan dus sindsdien eigenlijk geen sumo meer gedaan!!!

Hehe hmm maybe had ik niet meteen zwaar moeten gaan vandaag als ik dit zo allemaal lees.
Nu ja ik hoef voorlopig ook geen sumo te doen.
Volgende week rackpull de week erna normaal en de week erna boxsquat en dan weer sumo.

je moet nooit zwaar gaan he is niet goed voor je!
dan word je veel te sterk en word het voor mij zo moeilijk o te winnen hhahahahaha

Hoe voelen jullie heupgewrichten op het moment dat je de sumo deadlift uitvoert? Bij lichte gewichten(<150) voel ik er weinig van maar als ik zwaarder ga krijg ik van die steken in m'n heupgewrichten.

sumo style is lkkr met deadliftbak maar verder vind ik t niet geweldig:)

AFhankelijk hoe je lichaamsbouw is en waar je sterk bent kies voor een style...
Heb op t nation is een heel artikel er over gelezen...

Binnenkort weer sumo deadlift proberen.

Ik wil sumo ook nog eens een kans geven. Experimenten tot nu toe waren geen succes:( Heeft iemand iets van een instructiefilmpje, of heb ik dat niet nodig?:dunno:

Ik heb het gewoon net zo gedaan als ze op youtube doen.(voeten tegen de schijven en iets smallere greep)
Maar als ik die verhalen hier lees zou ik inderdaad maar even de techniek checken hehehehe.

jah precies. Ik heb het ook maar van youtube afgekeken. Zo moeilijk kan het niet zijn zou je zeggen. Maar misschien is dat verneukeratief, net als bij squat.

Terug
Naar boven