Fitness Seller

conventional VS sumo deadlift

Ik hoor hier wel opletten voor blessures bij sumo maar bij de conventionele is er juist een grotere kans op rugblessures, die veel grotere kans hebben op blijvende schade aan de rug.

Ik hoor hier wel opletten voor blessures bij sumo maar bij de conventionele is er juist een grotere kans op rugblessures, die veel grotere kans hebben op blijvende schade aan de rug.

Sumo is idd minder belastend voor de rug (zo'n 30% minder belastend heb ik ergens gelezen).
De belasting voor je adductoren en heup is echter wel veel groter, en meestal zijn die nog niet zo goed ontwikkeld als je pas begint met sumo.

Héhé :D

@ Big T ; hoe voorkom je zo'n schade dan ? gwn rug goed hollen ?
De natuurlijke vorm van de rug zoveel mogelijk bewaren. Dus niet te bol of te hol. En je benen en heup ook goed gebruiken.

Sumo is idd minder belastend voor de rug (zo'n 30% minder belastend heb ik ergens gelezen).
De belasting voor je adductoren en heup is echter wel veel groter, en meestal zijn die nog niet zo goed ontwikkeld als je pas begint met sumo.
Wat ik bedoelde is dat de rug een kostbaarder iets is, eenmaal die naar de kl*te is dan kan je helemaal niets meer. En idd moet je bij elke oefening licht beginnen en langzaam opbouwen.

Terug
Naar boven