Fitness Seller

cornflakes veel suiker?

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
ik d8 ik ga eens voor een tijdje wat cornflakes eten
nu heb ik een zak gekocht van de euro shopper en nu staat er helemaal niet op wat de voedingswaarde precies zijn.

nu weet ik wel dat er veel koolhydraten in zitten
maar nu vraag ik me af of dat niet allemaal (of veel) suikers zijn.

iemand die dat weet?

greetz

Er zit best nog wat suiker in. Groter punt is echter niet de toegevoegde suikers, maar het feit dat cornflakes weinig voedingsvezels bevatten. Het heeft een hoge GI. Beter neem je muesli, of nog beter, havermout of brinta.

Er zit best nog wat suiker in. Groter punt is echter niet de toegevoegde suikers, maar het feit dat cornflakes weinig voedingsvezels bevatten. Het heeft een hoge GI. Beter neem je muesli, of nog beter, havermout of brinta.

+1

per 100 gram: 7,5 gram suikers van de 81,5 koolhydraten
valt wel mee toch? :dunno:

Waarom vermijd je suiker?

- De energie wordt te snel opgenomen -> een (sterk) schommelende bloedsuikerspiegel

- Naast energie heeft suiker zo goed als geen voedingswaarde

Wat geeft zetmeel met weinig voedingsvezels (zoals de carbs die in cornflakes zitten en geen suikers zijn)?

- Eveneens een hoop carbs die te snel wordt opgenomen -> schommelende bloedsuikerspiegel en vooral: je trek wordt sterk aangewakkerd -> je eet meer dan nodig/goed voor je is.

- Naast het leveren van energie geeft het weinig aan verdere voedingsstoffen. Beduidend minder iig dan graanproducten als brinta of havermout, waarbij beduidend minder van de graankorrels is verwijderd.

Ja er zit veel suiker in.Of je moet de special k van kellogs pakken.Maar geen frosties ofzo,zitten bordevol suikers.

Special K is nu ook niet bepaald ideaal. Waarom niet gewoon havermout? Of anders Brinta? Ik zou zeggen: probeer het een week en als je het dan nog net zo slecht te eten vindt (in neem althans aan dat je het nu niet lekker genoeg vindt) ga dan pas naar iets anders op zoek.

Ik eet iedere morgen havermout-pap op basis van water (met wat rozijnen, kaneel en honing) en vind het heerlijk. Maak het altijd redelijk dik. Havermout bevat genoeg vet daarvoor. Heel anders dan Brinta, dat in combinatie met water nu niet echt om aan te raden is. Daarvoor heeft het te weinig vet van zichzelf.

Dacht dat special k juist gezond was.Zelf eet ik het niet,altyd brinta

Nou ja, het zal vast wel beter zijn dan de standaard cornflakes. Waarschijnlijk hebben ze bij die special K een gedeelte van het maismeel vervangen door wat volkoren-tarwemeel of roggemeel ofzo. Zodat er dan misschien niet 3 gr maar 6 gr voedingsvezels per 100 gr inzit. Dat zou dan altijd nog minder zijn dan wat havermout (rond de 10 gr), brinta (dacht 13 gr) of muesli (rond de 11 gr) bevat. Meer vezels zou betekenen meer van dat sterker smakende volkorenspul en dan vinden de sissies en de vrouwen het weer niet lekker genoeg. ;)

Tevens is het een stuk duurder. Ik neem althans aan dat Special K in prijs ver verwijderd ligt van de 35 cent per 500 gr die ik betaal voor mijn Euroshopper Havermout.

In de meeste cornflakes zitten inderdaad een hoop suikers. Ik eet het enkel als cheatmaaltijd.

lekkere cheatmaaltijd dan :S geef mij maar zo;n 3 dubbele whopper met 330 gram vlees van de BK :D

musli vind ik ook wel lekker, maar die van Kellogs bevat toch ook redelijk wat suiker, en andere merken waren niet te eten.
En bij musli ben je 2 uur derna nog bezig de stukjes tussen je tanden uit te peuteren...

Havermoutpap is nu ook wel te doen, maar ik heb het niet zo op papjes, da's goed voor bejaarden zonder tanden ofzo, liever vaste dingen.

Terug
Naar boven