AndroidHealthClinic

Coronavirus

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.341
Hoi Hondje :wave:

Leuk kopje heb je :treuren:

• Like
Waarderingen: mat
Mi corona es tu corona :yes:

Ondertussen heeft t RIVM al vaak aan dat handen wassen zeer belangrijk is.
Wat mij is opgevallen als zorgprofessional is dat veel patiënten geen flauw idee hebben hoe ze überhaupt goed hun handen moeten wassen ( nieuwe richtlijn geeft aan dat zowel ik als mijn patient voor de behandeling zijn handen wast). Ook jammer dat t filmpje op de RIVM site GEEN goede manier van handen wassen is (duimen worden bijv vergeten).

Dit is de manier van correct handen wassen:

Dus per was beurt laat je minimaal de kraan 30 seconden lopen?

Ondertussen heeft t RIVM al vaak aan dat handen wassen zeer belangrijk is.
Wat mij is opgevallen als zorgprofessional is dat veel patiënten geen flauw idee hebben hoe ze überhaupt goed hun handen moeten wassen ( nieuwe richtlijn geeft aan dat zowel ik als mijn patient voor de behandeling zijn handen wast). Ook jammer dat t filmpje op de RIVM site GEEN goede manier van handen wassen is (duimen worden bijv vergeten).

Dit is de manier van correct handen wassen:
Exact die afbeelding hangt op Eindhoven Airport en ben ik sinds ik 't zag gaan doen.

Morgen is er een overleg of de scholen dicht moeten.
En dan?

Morgen is er een overleg of de scholen dicht moeten.
En dan?
En dan gaan waarschijnlijk FvD, PVV en PvdA weer uit hun stekker, komt er een motie, stemmen de oppositiepartijen voor sluiting, maar het kabinet tegen en gebeurt er geen reet. Of er gebeurt eindelijk toch wat en dan kan Mark Rutte verkondigen dat er tot een ander inzicht is gekomen en net als in andere Europese landen toch de scholen dicht gaan. Dat laatste zou wel beter zijn, uiteraard wel met door de school geregelde opvang voor ouders werkzaam in bepaalde sectoren (zorg, brandweer, politie, supermarkten/bevoorrading/logistiek etc.).

Scholen gaan dicht, nog voor de 20ste.
Durf ik wel geld op in te zetten.

Gyms ook denk ik.
Komende week misschien nog niet, daarna wel. Gyms hoop ik toch echt niet; of enkel de grotere.

Valt me trouwens op dat UK ineens omhoog is geschoten. 2 dagen terug was het aantal gevallen daar nog flink lager dan in NL.

Komende week misschien nog niet, daarna wel. Gyms hoop ik toch echt niet; of enkel de grotere.

Valt me trouwens op dat UK ineens omhoog is geschoten. 2 dagen terug was het aantal gevallen daar nog flink lager dan in NL.

Precies het land dat weinig actie onderneemt :roflol:
Ik voorzie een verbod op alles wat niet essentieel is.

Al is een gym redelijk essentieel voor ons

Precies het land dat weinig actie onderneemt :roflol:
Ik voorzie een verbod op alles wat niet essentieel is.

Al is een gym redelijk essentieel voor ons
Ik was afgelopen dinsdag-donderdag in UK. Toen was het daar vergelijkbaar met hier. Geen handen schudden, overal handenwasinstructies en desinfecterende handgel en een rush op toiletpapier.

Wat ik nog mis in de instructies is het kort houden van nagels. Als je ziet hoeveel vuil daar onder kan zitten.

Rare dag vandaag ik ben zelf gezond maar heb veel kwetsbare mensen die in de risicogroepen vallen in mijn directe omgeving en die zijn echt wel van slag.
Ik lever veel mantelzorg dus voor mij is het ook van belang om fit en gezond te blijven. Ik moest boodschappen doen voor mezelf en mijn moeder en ik heb me echt verbaasd hoeveel hoestende snotterende mensen toch in de supermarkt waren.

Hopelijk heeft iedereen door dat NL inmiddels redelijk in paniekmodus aan het gaan is? Deze week wordt zeer heftig imo.

Ik ga gewoon door alsof er niks aan de hand is. Ben t nu al beu. Leven verliep zonder zorgen, komt deze shizzle :S

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.357
Ah joh, we al gonna make it brahs . We zijn geen sneeuwvlokjes. Wat je niet dood maakt je sterker.

(alleen maak ik me wel zorgen om mn bejaarde moessie :()

Terug uit madrid sinds gister. Net 15 uur geslapen na een lange week. Heb alle corona symptomen. Dag voordat we vlogen alleen hoesten maar werd elke dag erger. Hele groep waarmee ik was begint nu ook verschijnselen te krijgen keelpijn/hoesten dus gaat al de mooie kant op. Vader slaapt nu in een hotel dat door het ziekenhuis betaald wordt aangezien hij niet met mij in contact mag komen(hij is de leidinggevende van de SEH dus als hij uitvalt is t klaar daar). Nu dus ziek op bed GGD doet geen testen meer want geen tijd daarvoor en ze zien de zin er niet in om mij te testen(???) heb wel alle symptomen en kom uit een oranje zone, dus beetje gek weer. Nu dus op kamer quarantaine mag er niet uit dus super leuk joepie

Gelukkig konden de docenten regelen een dag eerder te vertrekken aangezien het aantal patienten in madrid van 1000 ofzo naar 2000 is gestegen

Terug
Naar boven