- Waardering
- 7.449
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Straks niet meer, denk ik :s
Hornbach in Zwolle had vorige week zat.Mondkapjes
Berden zegt zich grote zorgen te maken over de beschikbaarheid van mondkapjes en andere beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel. ‘Er is een enorm tekort aan mondkapjes en dat werkt demotiverend voor de mensen die bij ons in de frontlinie staan. Zij moeten naar al deze patiënten toe. En ze zeggen tegen mij: kom niet bij ons aan met het bericht dat de mondkapjes op zijn. Dit is mijn grootste zorg op dit moment.’
Het lukt het ministerie en andere instanties maar moeilijk om de ziekenhuizen te helpen bij het verkrijgen van mondkapjes, zegt Berden. ‘Ze onderhandelen op hoog niveau hierover met de Franse overheid. We hebben er zelf tweeduizend kunnen vinden via het Radboud UMC en zaterdag hebben we er 125 duizend gekregen van het Erasmus MC. Maar eigenlijk wil je daar niet mee bezig zijn. Wij staan nog steeds per patiënt één bezoeker met één mondkapje per dag toe. Ik hoorde dat er huisartsen zijn die nog net een voorraad bij de Praxis hebben kunnen vinden. En ondertussen zie ik dat ze buiten de ziekenhuizen ook worden gebruikt. Mochten er burgers zijn die aan aanzienlijke hoeveelheden mondkapjes kunnen komen: alsjeblieft, geef ze aan ons.’

Heel veel frituren?
Misschien wilt ie een post-apocalyptische snackbar beginnen.
Drie grootste kranten van Duitsland zeggen dat oa gyms sluiten. Bild zou de communicatie al gekregen hebben.
'Geen lockdown'Om 19:00 gaat de Grote Oppersmurf het volk toespreken.
Zolang er nog geen vaccin is, wil je de mensen in een gecontroleerd tempo laten besmetten. Niet te snel, maar ook niet te langzaam, zoals bij een volledige 'lockdown' in delen van China. Ik denk dan ook dat het aantal besmettingen daar weer gaat toenemen zodra de regels daar worden versoepeld, aangezien nog maar een heel klein deel van de bevolking is besmet (als we de Chinese cijfers mogen geloven).Met een lock-down stel je vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat wil men niet.
+ als je tijdens een lockdown dingen toelaat zoals men in spanje doet, met de honds wandelen, boidschappen doen, naar de kapper gaan etc verandert er niet veel ten opzichte van nu aangezien er nu ook geen hol te doen is"Een volledig verbod om de straat op te gaan heeft geen meerwaarde. Weliswaar kan het nieuwe coronavirus zich dan nog minder gemakkelijk verspreiden, maar ook niemand bouwt dan immuniteit op tegen de ziekte. Aangezien de ziekte wereldwijd verspreid is, is de kans groot dat na het opheffen van een lock-down veel mensen alsnog tegelijk ziek in een korte periode worden. Met een lock-down stel je dus vooral het moment uit dat er veel mensen tegelijkertijd ziek worden, en dat willen we niet."
Klopt, beleid is erop gericht om het systeem niet te overbelasten. Meeste mensen genezen gelukkig ook. Soms enkele dagen, soms enkele weken. Sterftecijfer in China, als dat klopt, ligt rond de 2%.Zolang er nog geen vaccin is, wil je de mensen in een gecontroleerd tempo laten besmetten. Niet te snel, maar ook niet te langzaam, zoals bij een volledige 'lockdown' in delen van China. Ik denk dan ook dat het aantal besmettingen daar weer gaat toenemen zodra de regels daar worden versoepeld, aangezien nog maar een heel klein deel van de bevolking is besmet (als we de Chinese cijfers mogen geloven).